  • Data: 2010-02-21 01:25:20
    Temat: RAID1 dla laptopa
    Od: "strach" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jestem zielony w temacie, proszę o radę. Chcę kupić dwa tanie 3.5-calowe
    zew. dyski 1 TB, podłączyć je do laptopa po USB i zrobić na nich RAID1.
    Wydajność takiej "macierzy" nie ma znaczenia (ma to być bezpieczny,
    mirrorowany magazyn domowych multimediów), więc nie chcę kupować
    high-endowych rozwiązań. Ma być tanio, ale mogę też dokupić jakiś sprzętowy
    kontroler do 500 zł jeśli bez niego się nie da. Jak to zrobić i co kupić?
    Rozważałem też najprostszy wariant mirroringu, czyli synchronizację dysków
    po zmianach jakimś programem (choćby Total Commanderem), ale to zbyt
    niewygodne. A może jest inne niż RAID1 bezobsługowe rozwiązanie?

    Z góry dzięki za porady.