  • Data: 2010-02-21 11:06:49
    Temat: Re: RAID1 dla laptopa
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-02-21 02:25, strach pisze:
    > Jestem zielony w temacie, proszę o radę. Chcę kupić dwa tanie 3.5-calowe
    > zew. dyski 1 TB, podłączyć je do *laptopa* po USB i zrobić na nich RAID1.
    > Wydajność takiej "macierzy" nie ma znaczenia (ma to być bezpieczny,
    > mirrorowany magazyn domowych multimediów)
    To chyba najprostszym, najłatwiejszym i _najpewniejszym_ rozwiązaniem
    jest zakup "dysku NAS" na 2 dyski, z funkcją raid1, jest tego trochę na
    rynku. Podłączysz się do niego co prawda po Eth (choć usb też posiadają,
    ale realnie na usb często są znajdowane jako sieciówka a nie dysk, i po
    tej sieciówce dostajesz się do danych), ale dostęp będzie, raid będzie
    "robił się sam" i będzie to 100x pewniejsze niż softwarowy raid na
    dyskach po usb podłączanych, a obawiam się że (po 1Gbit eth) również
    szybsze niż 2x usb.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173