  • 11. Data: 2011-04-05 16:45:41
    Temat: Re: RAID0, XP Home i kicha ;)
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" napisał w wiadomości grup
    > RAID bedzie oczywiscie w komputerze, lacze SATA.

    Kamil miał na myśli wypowiedź MC. Jak dane lecą przez ethernet to nie ma sensu
    pakować raid0.

  • 12. Data: 2011-04-05 16:54:42
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > To zalezy co sie robi - mi chodzi o uzyskanie wyzszego transferu
    > burst - po prostu do zapisu / lub odczytu duzego strumienia danych.
    > Chodzi o nieskompresowany material video HD, okolo 11GB/min.
    > Pojedynczy dysk nie wydala co znaczaco wplywa na wydajnosc
    > obrobki materialu.

    Może SSD? Zastanawiałeś się nad taką opcją? Jak duże pojemności wchodzą w
    grę? A może jakiś cache?

  • 13. Data: 2011-04-05 17:45:15
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-04-05 18:45, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Jakub Jewuła" napisał w wiadomości grup
    >
    > Kamil miał na myśli wypowiedź MC. Jak dane lecą przez ethernet to nie ma
    > sensu pakować raid0.
    raid0 nie, ale raid1 albo 5 to owszem, dla bezpieczeństwa i wygody...
    A w dzisiejszych czasach to żaden raid, tylko ZFS/raidZ - bardziej
    elastyczne ze względu na "wyższy poziom abstrakcji".

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 14. Data: 2011-04-06 04:48:30
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Użytkownik "Jakub Jewuła" napisał w wiadomości grup
    >
    > Kamil miał na myśli wypowiedź MC. Jak dane lecą przez ethernet to nie ma
    > sensu pakować raid0.

    1. Sens by miało gdyby działało.
    2. Interfejs to tylko fragment całości. Poza tym są dyski i jakiś chip,
    który je łączy.

  • 15. Data: 2011-04-06 06:01:26
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> napisał(a):

    >Moznaby co prawda pracowac na materiale skompresowanym,
    >ale tu z kolei kompresja wymaga duzej mocy obliczeniowej
    >no i wprowadza jakies tam straty...

    Sa formaty bezstratne, mniej wiecej uzyskujesz kompresje 1:2,
    a to Ci zrobi juz 5.5GB/min

  • 16. Data: 2011-04-06 06:30:06
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Może SSD? Zastanawiałeś się nad taką opcją? Jak duże pojemności wchodzą w
    > grę? A może jakiś cache?

    Hmm

    Cache nic nie da w tym wypadku, co do SSD to moze to jest jakis
    pomysl? Pytanie jaki realny transfer daja dyski na poziomie 64GB...

    Danych niestety sporo - okolo 11GB/min. Idealna bylaby mozliwosc
    zrzucenia materialu na dysk i swobodny do niedo dostep z predkoscia
    pozwalajaca na plynne odtwarzanie czyli ze 200MB/s a najlepiej wiecej.

    Przykladowy plik z jednej sceny trwajacej troche ponad 8 minut to
    okolo 90GB. Przydalby sie swobodny dostep do powiedzmy 1TB materialu.
    RAID z powiedzmy 16 dyskow SSD wydaje sie byc kuszacy.
    Jak tylko wygram w lotto ;-)

    Narazie mam problem z zainstalowaniem raid pod XP - kupie chyba
    sterownik na PCI-X, kosztuje grosze a powinien zalatwic sprawe.

    W tej chwili zrzucanie nieskompresowanego materialu idzie
    z predkoscia 17kl/s czyli troche ponad polowe.

    Musze przemyslec caly "workflow" bo nie ma tu chyba rozwiazan
    idealnych, jesli nie ma finansowania z Lotto ;)

  • 17. Data: 2011-04-06 06:36:59
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Sa formaty bezstratne, mniej wiecej uzyskujesz kompresje 1:2,
    > a to Ci zrobi juz 5.5GB/min

    I tu zaczyna sie poszukiwanie procesora, ktory potrafi taki
    strumien w locie skompresowac / zdekompresowac robiac jeszcze
    cos innego w miedzyczasie ;)

    Dubrze byloby zaprzegnac do tego karte video - przydalby sie
    jakis kodek w systemie wykorzystujacy moc obliczeniowa karty.
    Problem w tym, ze do obrobki uzywac musze kilku roznych programow
    i o ile program edycyjny wspiera CUDA to juz np. VirtualDub,
    ktorego uzywam do wstepnego wycinania materialu i niektorych
    filtrow juz nie...

  • 18. Data: 2011-04-06 06:45:36
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-04-05 16:43, Jakub Jewuła wrote:

> [...]
    > no i wprowadza jakies tam straty...
    >
    > RAID0 powinien dac prawie dwa razy wyzsza pradkosc odczytu
    > i zapisu. Jak bedzie w praktyce to sie zobaczy ;)

    Od biedy 2 dyski juz dadza taki transfer, uwzgledniajac rozne predkosci
    w zaleznosci od polozenia glowicy, czas dostepu, zbudowanie raid 0 z 4
    dyskow z pewnoscia zalatwi Twoje potrzeby (jest takze tanie i pojemne w
    przeciwienstwie do SSD, obudow zewnetrznych itp).

  • 19. Data: 2011-04-06 06:51:14
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > Narazie mam problem z zainstalowaniem raid pod XP - kupie chyba
    > sterownik na PCI-X, kosztuje grosze a powinien zalatwic sprawe.

    ASUS P5QL-E ma 6 portow sata, na 100% zbudujesz na tym raid
    pseudo-sprzetowy na XP. Bez dodatkowych wydatkow.

    a) porty SATA musisz ustawic w tryb RAID w bios (wczesniej zainstaluj
    sterowniki z CD, bo XP nie ruszy)
    b) przy bootowaniu biosu raid wejdz do kreatora raid
    c) windows XP bedzie widzial taki dysk, sformatuj go, nadaj odpowiednia
    literke i po sprawie

    Jezeli dobrze pamietam, b) mozna takze wykonac bezposrednio z poziomu OS
    przy pomocy oprogramowania Intel'a (Intel Matrix Storage)

  • 20. Data: 2011-04-06 07:05:23
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > b) przy bootowaniu biosu raid wejdz do kreatora raid
    > c) windows XP bedzie widzial taki dysk, sformatuj go, nadaj odpowiednia

    No wlasnie problem ze sterownikami...

    Przy probie instalacji dosteje komunikat "Ten system nie spelnia
    minimalnych wymagan dotyczacych instalowania tego oprogramowania."
    Bez wyjasnienia o jakie wymagania chodzi...