  • 21. Data: 2011-04-06 07:27:00
    Temat: Re: RAID0, XP Home i kicha ;)
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" napisał w wiadomości grup
    > Dubrze byloby zaprzegnac do tego karte video - przydalby sie
    > jakis kodek w systemie wykorzystujacy moc obliczeniowa karty.
    > Problem w tym, ze do obrobki uzywac musze kilku roznych programow
    > i o ile program edycyjny wspiera CUDA to juz np. VirtualDub,
    > ktorego uzywam do wstepnego wycinania materialu i niektorych
    > filtrow juz nie...

    Kiedyś testowałem wspomaganie kodowania za pomocą karty graficznej - jakość była
    kiepska.

  • 22. Data: 2011-04-06 07:33:40
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" napisał w wiadomości grup
    > Przykladowy plik z jednej sceny trwajacej troche ponad 8 minut to
    > okolo 90GB. Przydalby sie swobodny dostep do powiedzmy 1TB materialu.
    > RAID z powiedzmy 16 dyskow SSD wydaje sie byc kuszacy.
    > Jak tylko wygram w lotto ;-)

    Na twoim miejscu użyłbym 3 dysków. O ile na początku dysku transfer jest w
    porządku to na końcu talerzy jest tylko 150 MiB/s (daje ci to 9 GiB/min)

  • 23. Data: 2011-04-06 07:52:36
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-04-06 09:05, Jakub Jewuła wrote:

    > No wlasnie problem ze sterownikami...
    >
    > Przy probie instalacji dosteje komunikat "Ten system nie spelnia
    > minimalnych wymagan dotyczacych instalowania tego oprogramowania."
    > Bez wyjasnienia o jakie wymagania chodzi...

    Najwyrazniej instalujesz cos przygotowane nie pod XP, ale np. pod
    Viste/7 lub XPx64. Sciagnij odpowiednie oprogramowanie ze strony asus'a
    lub intel'a.

  • 24. Data: 2011-04-06 07:53:04
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> napisał(a):

    >I tu zaczyna sie poszukiwanie procesora, ktory potrafi taki
    >strumien w locie skompresowac / zdekompresowac robiac jeszcze
    >cos innego w miedzyczasie ;)

    Jak masz soft wykorzystujacy wiecej niz 1 rdzen, powinno dac sie to
    zrobic bez problemu (chodziaz na pewno potrzebne sa testy kodeka).

  • 25. Data: 2011-04-06 08:25:38
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Najwyrazniej instalujesz cos przygotowane nie pod XP, ale np. pod
    > Viste/7 lub XPx64. Sciagnij odpowiednie oprogramowanie ze strony asus'a
    > lub intel'a.

    Nie wiem o co chodzi.
    Wgralem najnowszy bios, sciagnalem iata96enu z Intela i to samo :(

  • 26. Data: 2011-04-06 08:43:09
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-04-06 10:25, Jakub Jewuła wrote:

    > Nie wiem o co chodzi.
    > Wgralem najnowszy bios, sciagnalem iata96enu z Intela i to samo :(

    Czy w bios chipset intel'a ustawiony jest na RAID?

    To troche zgadywanie, aczkolwiek pod XP sprawdza sie nastepujaca
    sztuczka, jezeli masz co najmniej dwa niezalezne uklady obslugi SATA (np
    Intel i JMicron - nie jestem pewny jaka jest konfiguracja na Twojej plycie)

    1. zainstaluj sterowniki pod drugi uklad (*uklad musi byc wlaczony w
    BIOS najlepiej w trybie AHCI lub RAID*)
    2. wylacz komputer, przepnij dysk startowy na SATA 'drugiego' ukladu, po
    uruchomieniu w BIOS *aktywuj obsluge RAID dla INTELA*
    3. Spróbuj teraz zaintstalowac odpowiednie oprogramowanie pod chipset
    intela.
    4. po poprawnej instalacji, przepnij dysk na SATA intela i powinno
    wszystko dzialac bez problemu.

    W powyzszy sposob instaluje sie m.in obsluge AHCI pod XP (na już
    zainstalowanym systemie). Zwykle przelaczenie z IDE na AHCI/RAID
    powoduje, ze system zawiesza sie/restartuje w czasie bootowania.

    bez powodu biosu nie ma co aktualizowac.

    mam nadzieje, ze pomoglem.

  • 27. Data: 2011-04-06 08:46:39
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > ze system zawiesza sie/restartuje w czasie bootowania.
    > bez powodu biosu nie ma co aktualizowac.

    Dzieki, sprawdze.
    Ale najpierw musze dokupic dysk i zrobic backup systemu ;)

  • 28. Data: 2011-04-06 17:47:14
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Wed, 6 Apr 2011 09:05:23 +0200, Jakub Jewuła napisał(a):

    > No wlasnie problem ze sterownikami...
    >
    > Przy probie instalacji dosteje komunikat "Ten system nie spelnia
    > minimalnych wymagan dotyczacych instalowania tego oprogramowania."
    > Bez wyjasnienia o jakie wymagania chodzi...

    To minimalne wymaganie to włączony RAID w BIOS-ie.

  • 29. Data: 2011-04-07 06:28:16
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Leszek K." <l...@n...pl> napisał w wiadomości
    > To minimalne wymaganie to włączony RAID w BIOS-ie.

    Moze.
    Tyle ze przy wlaczonym RAIDzie system nie staruje -
    nastepuje restart..

    Zaklete kolo - bez zalaczonego RAIDu nie da sie za
    instalowac sterownikow, bez zainstalowanych sterownikow
    nie da sie uruchomic systemu ;)

  • 30. Data: 2011-04-07 06:31:26
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 07 Apr 2011 08:28:16 +0200, Jakub Jewuła napisał(a):

    > Moze.
    > Tyle ze przy wlaczonym RAIDzie system nie staruje - nastepuje restart..

    Wystartuje, jeśli mu wciśniesz F6 i podasz sterowniki RAID na dyskietce.