  • 1. Data: 2011-04-05 09:27:12
    Temat: Koszt eksploatacji drukarki.
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Mam drukarko-skaner HP Deskjet F2180. Był w przystępnej cenie, ale
    eksploatacja (tusze) jest droga.
    Oryginale tusze starczają na bardzo krótko - pojemniki 5 ml.
    Kupuję zamienniki firmy Drekker 17 i 19 ml. Powoduję że koszty
    eksploatacji stają się nieco rozsądniejsze (choć i tak tusz kosztuje
    znacznie więcej niż papier)
    Jest jeden problem - pokazywanie ilości dostępnego tuszu, obliczane jest
    tak jakby pojemniki miały 5 mililitrów. Jeszcze nie było źle gdy
    pokazywał brak tuszu, ale drukował.
    Jednak teraz zainstalowałem na nowo drukarkę i coś się dzieje.
    Bardzo wolno drukował jedną kartkę.
    Następnie zaczęła migać dioda braku tuszu i oba tusze pokazało jako
    wyeksploatowane.
    Chciałem zresetować licznik zużycia tuszu przez wyjęcie i włożenie
    pojemników ale wówczas informuje że coś źle z pojemnikiem kolorowym.
    Zamówiłem nowe tusze, obawiam się że coś może nie będzie działać, a jak
    będzie to czy po założeniu nowego tuszu w jakiś sposób drukarka
    rozpoznaje czy pojemnik jest pełny?
    Obawiam się też że jak będzie problem się powtarzał to mimo zakupu
    zamienników będzie trzeba wymieniać tusz już po 5 ml, co spowoduje
    bardzo częstą wymianę - dwa pojemniki z dostawą to 125 zł.
    A może opłaci się kupić jakąś inną drukarkę, może atramentową ale o
    znacznie mniejszym koszcie eksploatacji?

  • 2. Data: 2011-04-05 09:47:43
    Temat: Re: Koszt eksploatacji drukarki.
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Kup taka drukarke, do ktorej uzywa sie np. takich tuszow:
    http://allegro.pl/4szt-brother-lc985-lc-985-j125-j31
    5w-j515w-j220-fv-i1524306658.html

  • 3. Data: 2011-04-05 10:13:16
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2011-04-05 11:47, Jacek pisze:
    > Kup taka drukarke, do ktorej uzywa sie np. takich tuszow:
    > http://allegro.pl/4szt-brother-lc985-lc-985-j125-j31
    5w-j515w-j220-fv-i1524306658.html

    To drukarki firmy Brother, czy warto kupić?

  • 4. Data: 2011-04-05 10:25:41
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2011-04-05 11:27, Borneq pisze:
    > Mam drukarko-skaner HP Deskjet F2180. Był w przystępnej cenie, ale

    Wystarczyło by gdybym mógł używać zamienniki. Fizycznie tuszu starcza na
    dłużej, gorzej że jest pomiar, i mimo obecności tuszu nie można go używać.
    Chyba że coś się stało z drukarką i nawet nowego tuszy nie będę mógł
    zainstalować.

  • 5. Data: 2011-04-05 19:14:08
    Od: user <u...@u...org>

> [...]
    > dłużej, gorzej że jest pomiar, i mimo obecności tuszu nie można go używać.
    > Chyba że coś się stało z drukarką i nawet nowego tuszy nie będę mógł

    w drukarkach laserowych przy tonerach sa chipy zliczajace, samo
    uzupelnienie tonera bez wymiany chipa nic nie da, takze sprawdz czy u
    ciebie nie ma przypadkiem jakiegos chipa

  • 6. Data: 2011-04-05 19:16:11
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2011-04-05 21:14, user pisze:
    > w drukarkach laserowych przy tonerach sa chipy zliczajace, samo
    > uzupelnienie tonera bez wymiany chipa nic nie da, takze sprawdz czy u
    > ciebie nie ma przypadkiem jakiegos chipa

    Mam atramentową. Stosuję tusze będące zamiennikami.

  • 7. Data: 2011-04-05 19:36:30
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Borneq" napisał w wiadomości grup
    > Mam atramentową. Stosuję tusze będące zamiennikami.

    Myślisz, że plujka nie ma EEPROMu?

  • 8. Data: 2011-04-05 20:29:51
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2011-04-05 21:36, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Borneq" napisał w wiadomości grup
    >
    > Myślisz, że plujka nie ma EEPROMu?

    A jak to działa? Jak odróżnia pojemnik nowy od zużytego?

  • 9. Data: 2011-04-05 22:06:29
    Temat: Odp: Koszt eksploatacji drukarki.
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Borneq" <b...@a...hidden.pl> napisał w wiadomości grup
    5w-j515w-j220-fv-i1524306658.html

    > To drukarki firmy Brother, czy warto kupić?

    mialem kontakt z kilkunastoma dopoki dzialaja jest ok, ale kilka z nich
    przestalo drukowac jednym z tuszow

    jak do teraz z zamiennikami do epsona mnie to nie spotkalo, aczkolwiek
    czarny tusz zamiennikow jest zazwyczaj tragiczny

  • 10. Data: 2011-04-06 03:52:23
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 2011-04-06 00:06, m4rkiz pisze:
    > jak do teraz z zamiennikami do epsona mnie to nie spotkalo, aczkolwiek
    > czarny tusz zamiennikow jest zazwyczaj tragiczny

    Z tego co widzę do epsona:
    http://allegro.pl/tusz-epson-d78-d92-dx4000-dx4450-d
    x5000-dx8450-dx-i1524523172.html
    droższy i mniejsza pojemność niż tusz do Brothera ale za to podwójna
    ilość kolorowych a czarnych nawet poczwórna.
    Czyli drukarki Epson są bardziej ekonomiczne niż HP i w cenach
    przystępniejszych niż Brother.
    Z Epsonów jaki warto?
    Jest np.
    http://allegro.pl/epson-sx218-4-wieczne-400-ml-atram
    -do-sublimacji-i1529516064.html
    z tuszami napełnianymi.
    Na razie jednak z jednej strony nie chciałbym kupować czegoś nowego a z
    drugiej, bardzo mało drukuję, chyba gdy będę zmuszony, gdy zakupione
    tusze nie dadzą się zainstalować w HP.