  • 1. Data: 2011-04-05 11:41:46
    Temat: Zapytanie o SATA do starej płyty
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    Witam,
    Czy przez kontroler SATA można podłączyć dysk
    SATA do starej płyty ATA z parametrami (z Everest)
    o parametrach jak niższe i jaka może być największa wielkość
    obsługiwanego dysku przez taką płytę.
    Tomek.

    --------[ Płyta
    główna ]---------------------------------------------------

    Właściwości płyty głównej:
    ID płyty głównej
    11/07/2003-nVidia-nForce-6A61BM4CC-00
    Nazwa płyty głównej MSI K7N2 Delta-L
    (MS-6570G)

    Właściwości magistrali FSB:
    Typ magistrali DEC Alpha EV6
    Szerokość magistrali 64-bitowy(a)
    Rzeczywista częstotliwość taktowania 138 MHz (DDR)
    Efektywna częstotliwość taktowania 276 MHz
    Przepustowość 2205 MB/sek

    Właściwości magistrali pamięci:
    Typ magistrali Dual DDR SDRAM
    Szerokość magistrali 128-bitowy(a)
    DRAM:FSB Ratio 6:5
    Rzeczywista częstotliwość taktowania 165 MHz (DDR)
    Efektywna częstotliwość taktowania 331 MHz
    Przepustowość [ TRIAL VERSION ]
    MB/sek

    Właściwości magistrali mikroukładu płyty głównej:
    Typ magistrali HyperTransport v1.0
    Szerokość magistrali 8-bitowy(a)

    Informacje fizyczne płyty głównej:
    Liczba gniazd procesora 1 Socket 462
    Liczba gniazd rozszerzeń [ TRIAL VERSION ]
    Liczba gniazd pamięci 3 DDR DIMM
    Urządzenia zintegrowane z płytą główną Audio, LAN
    Współczynnik postaci ATX
    Rozmiar płyty głównej 230 mm x 300 mm
    Mikroukład płyty głównej nForce2-SPP
    Dodatkowe własności [ TRIAL VERSION ]

    Producent płyty głównej:
    Nazwa firmy Micro-Star Int'l
    Co.,Ltd.

  • 2. Data: 2011-04-05 15:13:08
    Temat: Re: Zapytanie o SATA do starej płyty
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Czy przez kontroler SATA można podłączyć dysk
    > SATA do starej płyty ATA z parametrami (z Everest)
    > o parametrach jak niższe i jaka może być największa wielkość
    > obsługiwanego dysku przez taką płytę.

    Jak jest kontroler SATA taki z wbudowanym BIOSem, to płyta nie ma nic do
    gadania. Odpalisz każdy dysk zgodny ze specyfikacją kontrolera.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

    http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

  • 3. Data: 2011-04-05 17:48:03
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info> napisał w
    wiadomości news:infbe0$3p4$1@inews.gazeta.pl...

    > Jak jest kontroler SATA taki z wbudowanym BIOSem, to płyta nie ma nic do
    > gadania. Odpalisz każdy dysk zgodny ze specyfikacją kontrolera.

    A (oprócz ceny!) jakie są różnice w takich kontrolerach:
    http://allegro.pl/kontroler-asus-u3s6-2-x-sata-6gb-s
    -2-x-usb-3-0-fva-i1527822561.html
    od
    http://allegro.pl/bk443-kontroler-pci-na-ide-3x-sata
    -raid-bios-i1545383294.html

    Czy ten tańszy obsłuży dysk SATA??
    T.

  • 4. Data: 2011-04-05 18:23:35
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Tomek" napisał:

    > A (oprócz ceny!) jakie są różnice w takich kontrolerach:
> [...]

    Różnica jest taka, że ten pierwszy będzie zupełnie bezużyteczny.

    > Czy ten tańszy obsłuży dysk SATA??

    Naprawdę myślisz, że za te 2 dychy netto dokonasz skoku technologicznego?
    Zamiast wydawać pieniądze na elektroniczny szrot, lepiej zacznij je zbierać
    na nową płytę. I odstaw to (za przeproszeniem) Allegro, bo handlarze Ci
    robią wodę z mózgu.

    JoteR

  • 5. Data: 2011-04-05 18:29:42
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Tomek wrote:
    > A (oprócz ceny!) jakie są różnice w takich kontrolerach:

    Moj kontroler SATA na PCI
    Mass storage controller: Promise Technology, Inc. PDC20375 (SATA150
    TX2plus) (rev 02)
    nie wykrywa nagrywarki DVD SATA (Samsung SH-S203D).
    Pierwsze modele plyt glownych z SATA rowniez nie radzily sobie z napedami
    optycznymi.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 6. Data: 2011-04-05 18:40:52
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

> [...]
    > SATA do starej płyty ATA z parametrami (z Everest)
    > o parametrach jak niższe i jaka może być największa wielkość

    Obsluga dysku SATA podlaczonego do kontrolera zainstalowanego
    w plycie glownej w slocie PCI nie zajmuje sie bios plyty glownej, ale
    bios kontrolera. I tenze bios stawia ograniczenie w pojemnosci dysku
    jaki moze obsluzyc. Drugim zagadnieniem bedzie to do czego ma
    sluzyc podlaczony dysk SATA. Jesli ma to byc dysk podlaczony w
    celu zwiekszenia ilosci miejsca na dane to kontroler nie musi miec
    "biosu". Jesli jednak chcialbys na podlaczonym dsyku SATA miec
    system i z niego startowac, to zakupiony kontroler musi byc z "biosem"
    aby umozliwic bootowanie z dysku SATA (tej mozliwosci nie ma bowiem
    bios plyty glownej).
    AM

  • 7. Data: 2011-04-05 19:17:53
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "astro" <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> napisał w
    wiadomości news:infn2m$sqc$1@usenet.news.interia.pl...

> [...]
    > nie wykrywa nagrywarki DVD SATA (Samsung SH-S203D).
    > Pierwsze modele plyt glownych z SATA rowniez nie radzily sobie z napedami

    A czy może być CD-ROM DVD ATA,
    a HDD-0 primary master SATA??
    Jeszcze chciałbym wykorzystać obecny HDD ATA
    jako slave. Da się to w ogóle zrobić??
    Sorki za pytania, ale zupełnie się na tym nie znam.
    A płyty wymieniać nie będę, nie mam na to kasy.
    T.

  • 8. Data: 2011-04-05 20:27:17
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > A (oprócz ceny!) jakie są różnice w takich kontrolerach:

    wszystkim sie roznia - zlaczem (PCI / PCIe), typem SATA,
    brakiem / lub nie IDE / USB 3.0, ...

    w ogole masz w tym starym gracie PCIe?

    jak juz masz wydac 20zl, to moze lepiej na to:

    Adapter SATA do IDE
    https://www.hurt.com.pl/index.php?o=shpp&i=4224

  • 9. Data: 2011-04-05 22:00:32
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Tomek wrote:
    > A czy może być CD-ROM DVD ATA,
    > a HDD-0 primary master SATA??

    SATA pozwala na podlaczenie jednego urzadzenia do tasmy, rozroznienie na
    master/slave nie wystepuje.
    Bez problemu moga byc podlaczone rownoczesnie napedy ATA oraz SATA.

    > Jeszcze chciałbym wykorzystać obecny HDD ATA
    > jako slave. Da się to w ogóle zrobić??

    Jesli bedzie jedynym napedem podlaczonym do ATA to moze pozostac jako
    master.

    Q wrote:
    > Adapter SATA do IDE

    Podobno oferuja one niska wydajnosc:
    Watek "dysk + przej[ciówka SATA-ATA" z 17 III:
    http://groups.google.com/group/pl.comp.pecet/browse_
    thread/thread/7ed7beb7f80b3bc0
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 10. Data: 2011-04-06 05:30:40
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-04-05 22:27, Q wrote:

> [...]
    > brakiem / lub nie IDE / USB 3.0, ...
    >
    > w ogole masz w tym starym gracie PCIe?
    >
    > jak juz masz wydac 20zl, to moze lepiej na to:

    Tu nieco taniej:

    http://luktronik.pl/pl/p/Adapter-IDE-SATA-I-II/201