  • 31. Data: 2011-04-07 06:35:53
    Temat: Re: RAID0, XP Home i kicha ;)
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Wystartuje, jeśli mu wciśniesz F6 i podasz sterowniki RAID na dyskietce.

    Hmm...
    Piszesz o istniejacym juz systemie a nie instalowaniu od zera?

  • 32. Data: 2011-04-07 06:47:26
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-04-07 08:31, jureq wrote:

    > Wystartuje, jeśli mu wciśniesz F6 i podasz sterowniki RAID na dyskietce.

    To działa tylko przy instalowaniu systemu.

    Opisałem sposób na instalacje sterowników na XP przy dwóch kontrolerach
    na płycie (poszukaj w wątku)

    W skrócie masz kontrolery a i b.

    Uruchamiasz system na kontrolerze a, instalujesz sterowniki do b (b
    musi byc wlaczony w bios), wylaczasz komputer, przepinasz dysk na b, w
    BIOS ustawiasz a na tryb RAID, uruchamiasz system, instalujesz
    sterowniki do RAID (a), zamykasz system, przepinasz dysk na a. i teraz
    XP bez problemu bootuje się z kontrolera ustawionego w tryb RAID.

  • 33. Data: 2011-04-07 06:47:49
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 07 Apr 2011 08:35:53 +0200, Jakub Jewuła napisał(a):

    > Piszesz o istniejacym juz systemie a nie instalowaniu od zera?

    No tak. Nie doczytałem, że chodzi o dodanie sterowników do drugiego dysku
    w istniejącym systemie a nie o instalację od zera.

    W tym wypadku spróbowałbym innej metody. Skonfigurowanie RAID w BIOS i
    stworzenie woluminu, następnie F8 przy starcie i wybór trybu awaryjnego.
    W trybie awaryjnym nie powinno być restartu z powodu braku sterowników i
    powinno pozwolić na ich zainstalowanie.

  • 34. Data: 2011-04-07 06:51:27
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-04-07 08:47, jureq wrote:

> [...]
    > stworzenie woluminu, następnie F8 przy starcie i wybór trybu awaryjnego.
    > W trybie awaryjnym nie powinno być restartu z powodu braku sterowników i

    Z tego co pamiętam, XP restartuje się zawsze po zmianie IDE na AHCI lub
    RAID. Nawet w trybie awaryjnym.

  • 35. Data: 2011-04-07 07:10:58
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 07 Apr 2011 08:51:27 +0200, Rafał Łukawski napisał(a):

    > Z tego co pamiętam, XP restartuje się zawsze po zmianie IDE na AHCI lub
    > RAID. Nawet w trybie awaryjnym.

    Pytanie czy na tej płycie jest jeden czy dwa kontrolery SATA. I czy
    wszystkie dyski są podpięte do tego samego kontrolera.

  • 36. Data: 2011-04-07 07:22:24
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Pytanie czy na tej płycie jest jeden czy dwa kontrolery SATA. I czy
    > wszystkie dyski są podpięte do tego samego kontrolera.

    Ile jest fizycznych kontrolerow to nie wiem.
    Ale jest kontroler e-sata i z niego zbotuje system,
    tylko najpierw musze dokupic dysk zeby zrobic backup
    dysku systemowego. Pewnie w ciagu kilku dni...

  • 37. Data: 2011-04-07 07:44:41
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-04-07 09:22, Jakub Jewuła wrote:

    > Ile jest fizycznych kontrolerow to nie wiem.
    > Ale jest kontroler e-sata i z niego zbotuje system,
    > tylko najpierw musze dokupic dysk zeby zrobic backup
    > dysku systemowego. Pewnie w ciagu kilku dni...

    Ze specyfikacji wynika, ze 6xsata obsluguje intel, ale jest takze
    JMicron JMB36X, do ktorego podlaczone jest gniazdo eSATA -> tam
    tymczasowo mozna podpiac dysk startowy.

    Jezeli nie masz kabelka eSATA->SATA, to jest jedyna rzecz jaka musisz
    dokupic (dysk bedzie podpiety tylko przez chwile, wiec nie trzeba go
    nigdzie mocowac, zasilanie mozna wziac z zasilacza).

    Przykładowy kabelek:
    http://luktronik.pl/pl/p/Kabel-eSATA-SATA-II-100cm-c
    zarny/277

  • 38. Data: 2011-04-08 08:15:11
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Wed, 6 Apr 2011 08:30:06 +0200, Jakub Jewuła napisał(a):

    > Narazie mam problem z zainstalowaniem raid pod XP - kupie chyba
    > sterownik na PCI-X, kosztuje grosze a powinien zalatwic sprawe.

    Przeciez ta plyta nie ma tego zlacza. Masz tylko 32 bitowe PCI

    --
    Mark

  • 39. Data: 2011-04-08 08:23:08
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-04-08 10:15, Mark wrote:

    > Przeciez ta plyta nie ma tego zlacza. Masz tylko 32 bitowe PCI

    Autor zapewne miał na myśli PCIe (x1-16)

  • 40. Data: 2011-04-11 01:29:49
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości

    > RAID 0 w NAS po ethernecie ma jakikolwiek sens? Najwięcej co uzyskasz to
    > 1gbps (teoretyczne), w praktyce dzisiejsze dyski bez problemu przesyłają
    > grubo ponad 100MB/s, sieć i tak tego nie uciągnie.

    Karty sieciowe też można niekiedy zRAIDować, wtedy z połączenia 1Gbit robi
    się 2Gbit.