  • Data: 2009-07-13 10:32:55
    Temat: RAID - fajne, ale.. wkurza!
    Od: "ChOpLaCz" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Ostatnio w firmie modernizowano mi sprzet.
    Z racje tego, ze dyski kosztuja dzis juz smieszne pieniazki zazyczylem
    sobie, aby zamonotwano mi 2 blizniacze dyski skonfigurowane w RAID (i
    problem archiwizacji i leku przed utrata danych ida w zapomnienie). Niestety
    myslalem, ze jest prosciej :). Nie doczytalem, ze RAID 1 (dublowanie)
    podczas jakiekolwiek zwiechy, padu napiecia itp. i ponownym restarcie
    uruchamia mechanizm typu "weryfikacja i naprawa" :) ktory trwa wieki. Komp
    chodzi - owszem - ale na ... 10%. Zamula a reszte w tle mielą twardziele.

    Przyznam, ze nie pieszcze sie zbytnio i o ile staram sie OS utrzymac
    sterylnie i nie instalowac byle czego, o tyle sama eksploatacja kompa jest
    raczej malo delikatna. Startujace na pniu - poczta, winamp, miranda, word,
    exel, widgety, opluginowany do bolu firefox (odpalanie 20 zakladak
    rownoczesnie - to norma) powoduje, ze czasami system sie wykrzaczy i...
    jakos niespecjalnie mi sie usmiecha godzenie sie z zamulonym kompem na
    najblizsze 3, 4 godziny ;(.

    Zwiecha raz dziennie, czy na dwa dni sie zdarzy.
    W takim ukladzie RAID staje sie mocno irytujacy.

    Tu pytanie.
    Czy raz zadany RAID w razie takiej koniecznosci "weryfikacji i naprawy"
    mozna bez obawy wylaczyc np. w biosie (przy starcie odpala sie jakis
    minibios RAID) i "zaprzestac" RAIDowania na czas pracy, a przed wyjsciem do
    domu - ponownie go odpalic i niech sie dyski wtedy "naprawiaja" ?

    Zwiecha raz dziennie, czy na dwa dni sie zdarzy.
    W takim ukladzie RAID staje sie mocno irytujacy.

    pozdrawiam