-
1. Data: 2017-06-18 15:53:05
Temat: Pytanie teoretyczne
Od: "miumiu" <a...@b...pl>
Co jest bardziej ekonomiczne :
1. Przyspieszanie z góry i zwalnianie (wjazd luzem) pod górę?
2. Zjazd luzem z góry i przyspieszanie pod górę?
3. Czy wszystko jedno - jazda równym tempem?
Osobiście wydaje mi się że pierwsze co sugeruje teoria odwróconej cykloidy.
Doswiadczenie takie mozna zobaczyc w tym filmiku :
https://www.youtube.com/watch?v=BiC_XWpaL14
Pzdr
-
2. Data: 2017-06-18 16:23:22
Temat: Re: Pytanie teoretyczne
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>
W dniu 2017-06-18 o 15:53, miumiu pisze:
> Co jest bardziej ekonomiczne :
> 1. Przyspieszanie z góry i zwalnianie (wjazd luzem) pod górę?
> 2. Zjazd luzem z góry i przyspieszanie pod górę?
> 3. Czy wszystko jedno - jazda równym tempem?
>
Utrzymanie jednostajnej prędkości pod górę i zjazd z hamowaniem silnikiem.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
3. Data: 2017-06-18 16:32:07
Temat: Re: Pytanie teoretyczne
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 18.06.2017 o 16:23, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
> W dniu 2017-06-18 o 15:53, miumiu pisze:
>> Co jest bardziej ekonomiczne :
>> 1. Przyspieszanie z góry i zwalnianie (wjazd luzem) pod górę?
>> 2. Zjazd luzem z góry i przyspieszanie pod górę?
>> 3. Czy wszystko jedno - jazda równym tempem?
>>
>
> Utrzymanie jednostajnej prędkości pod górę i zjazd z hamowaniem silnikiem.
Ale odpowiedziałeś na problem od dupy strony. Przedpisca pytał o to jak
jesteś na górze i przez dolinkę wjeżdzasz na kolejną. Ty odpowiedziałeś
jak jeseś w dolince i przez górę przejezdzasz do kolejnej.
Shrek
-
4. Data: 2017-06-18 16:42:24
Temat: Re: Pytanie teoretyczne
Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>
>> Utrzymanie jednostajnej prędkości pod górę i zjazd z hamowaniem
>> silnikiem.
>
> Ale odpowiedziałeś na problem od dupy strony. Przedpisca pytał o to jak
> jesteś na górze i przez dolinkę wjeżdzasz na kolejną. Ty odpowiedziałeś
> jak jeseś w dolince i przez górę przejezdzasz do kolejnej.
>
> Shrek
pierdol się, grant mu SIĘ NALEŻY!
-
5. Data: 2017-06-18 19:00:49
Temat: Re: Pytanie teoretyczne
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak m...@o...pl ...
>> Co jest bardziej ekonomiczne :
>> 1. Przyspieszanie z góry i zwalnianie (wjazd luzem) pod górę?
>> 2. Zjazd luzem z góry i przyspieszanie pod górę?
>> 3. Czy wszystko jedno - jazda równym tempem?
>>
> Utrzymanie jednostajnej prędkości pod górę i zjazd z hamowaniem
> silnikiem.
Zjazd z hamowaniem?
Bo?
Jak puszcze na luz to zdecydowanie dalej i szybciej dojade...
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem
można jeść w miejscu publicznym ;-)"
DooMiniK: "A alkohol w czekoladkach czy w butelce obok? ;]"
-
6. Data: 2017-06-18 19:35:17
Temat: Re: Pytanie teoretyczne
Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>
Shrek w
<news:oi62t7$2hc$4@node1.news.atman.pl>:
> W dniu 18.06.2017 o 16:23, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
>> W dniu 2017-06-18 o 15:53, miumiu pisze:
>>> Co jest bardziej ekonomiczne :
>>> 1. Przyspieszanie z góry i zwalnianie (wjazd luzem) pod górę?
>>> 2. Zjazd luzem z góry i przyspieszanie pod górę?
>>> 3. Czy wszystko jedno - jazda równym tempem?
>>>
>> Utrzymanie jednostajnej prędkości pod górę i zjazd z hamowaniem silnikiem.
> Ale odpowiedziałeś na problem od dupy strony. Przedpisca pytał o to jak
> jesteś na górze
Na tej górze to znalazł się w wyniku cudu?
> Shrek
Ogarnij się.
--
'Tom N'
-
7. Data: 2017-06-18 19:48:00
Temat: Re: Pytanie teoretyczne
Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>
Budzik w
<news:XnsA798C0B5D74B8budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1
>:
> Użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak m...@o...pl ...
>>> Co jest bardziej ekonomiczne :
>>> 1. Przyspieszanie z góry i zwalnianie (wjazd luzem) pod górę?
>>> 2. Zjazd luzem z góry i przyspieszanie pod górę?
>>> 3. Czy wszystko jedno - jazda równym tempem?
>> Utrzymanie jednostajnej prędkości pod górę i zjazd z hamowaniem
>> silnikiem.
> Zjazd z hamowaniem?
> Bo?
> Jak puszcze na luz to zdecydowanie dalej i szybciej dojade...
Ale czy będzie to bardziej ekonomicznie to zapewne udowodnisz w kolejnych
postach zaprzeczając ogólnej zasadzie i wyliczając dokładnie wpływy
zewnętrzne [1]
--
'Tom N'
-
8. Data: 2017-06-18 20:04:26
Temat: Re: Pytanie teoretyczne
Od: s...@g...com
W dniu niedziela, 18 czerwca 2017 15:53:14 UTC+2 użytkownik miumiu napisał:
> Co jest bardziej ekonomiczne :
> 1. Przyspieszanie z góry i zwalnianie (wjazd luzem) pod górę?
> 2. Zjazd luzem z góry i przyspieszanie pod górę?
> 3. Czy wszystko jedno - jazda równym tempem?
>
> Osobiście wydaje mi się że pierwsze co sugeruje teoria odwróconej cykloidy.
> Doswiadczenie takie mozna zobaczyc w tym filmiku :
> https://www.youtube.com/watch?v=BiC_XWpaL14
>
> Pzdr
Ekonomiczniej jest utrzymywac mniejszą prędkość.
Opory toczenia i powietrza się powiększają jak sie jedzie szybciej.
Jak pojedziesz z górki na luzie/bez gazu a potem wjedziesz pod górke na obrotach
optymalnych dla danego silnika to będzie raczej najekonomiczniej.
W praktyce najważniejsze aby nie musieć podczas calej zabawy hamować. Hamujesz -
bankrutujesz.
A reszta to różnice na zasadzie wacików.
Kiedyś pojechalem w góry i spalanie mialem takie jak przy normalnej wioskowej
jeździe. Wazne aby nie tracic energii. - Truizm :)
-
9. Data: 2017-06-18 21:02:21
Temat: Re: Pytanie teoretyczne
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2017-06-18 o 15:53, miumiu pisze:
> Co jest bardziej ekonomiczne :
> 1. Przyspieszanie z góry i zwalnianie (wjazd luzem) pod górę?
> 2. Zjazd luzem z góry i przyspieszanie pod górę?
> 3. Czy wszystko jedno - jazda równym tempem?
>
Wieki temu uczyli nabrać prędkości przed wzniesieniem tak aby
podjeżdżając na małym gazie (oszczędzanie) nie wytracić za dużo
prędkości którą potem odzyskasz rozpędzając się przy zjeździe.
Przy dzisiejszym tłoku na drogach raczej nie do wykonania
ale pytanie było teoretyczne więc odpisałem.
Zjazd luzem z góry w dzisiejszych pojazdach nie ma sensu,
sprawdzał się jak miałeś pojazd z gaźnikiem.
Z takim silnikiem jeśli górka była spora i w połowie doszedłeś
do zamierzonej prędkości to warto było wyrzucić na luz lub
przynajmniej wcisnąć sprzęgło.
Jazda równym tempem po wzniesieniach zawsze była nieekonomiczna,
niezależnie czy na gaźniku czy wtrysku.
Pozdrawiam
-
10. Data: 2017-06-18 21:17:51
Temat: Re: Pytanie teoretyczne
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 18.06.2017 o 19:35, 007 pisze:
>>> Utrzymanie jednostajnej prędkości pod górę i zjazd z hamowaniem silnikiem.
>
>> Ale odpowiedziałeś na problem od dupy strony. Przedpisca pytał o to jak
>> jesteś na górze
>
> Na tej górze to znalazł się w wyniku cudu?
A co cię obchodzi skąd się tam wziął? Pyta jak zjechać a nie podjechać.
Shrek