-
11. Data: 2017-06-18 21:22:01
Temat: Re: Pytanie teoretyczne
Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>
s...@g...com w
<news:6f1f99cf-f46e-4e31-b90c-295b09677d65@googlegro
ups.com>:
> W dniu niedziela, 18 czerwca 2017 15:53:14 UTC+2 użytkownik miumiu napisał:
>> Co jest bardziej ekonomiczne :
>> 1. Przyspieszanie z góry i zwalnianie (wjazd luzem) pod górę?
>> 2. Zjazd luzem z góry i przyspieszanie pod górę?
>> 3. Czy wszystko jedno - jazda równym tempem?
>> Osobiście wydaje mi się że pierwsze co sugeruje teoria odwróconej cykloidy.
>> Doswiadczenie takie mozna zobaczyc w tym filmiku :
>> https://www.youtube.com/watch?v=BiC_XWpaL14
>> Pzdr
> Ekonomiczniej jest utrzymywac mniejszą prędkość.
Od zawsze się dziwię, że na zadane pytanie z listą do wyboru odpowiedź brzmi
"chuj z pytaniem i listą, tu masz najlepszą wersję"
Przecież inicjator wątku nie wspomniał o warunkach typu "najszybciej
dojedziesz, to masz +10kUSD do ekonomiczności...
> Kiedyś pojechalem w góry i spalanie mialem takie jak przy normalnej wioskowej
jeździe.
To chyba w pagórki pojechałeś.
> Wazne aby nie tracic energii. - Truizm :)
Hmm, energię przy jeździe w górach należy wytracać, ale nie na hamulcach, i
nie na drzewach...
--
'Tom N'
-
12. Data: 2017-06-18 21:27:27
Temat: Re: Pytanie teoretyczne
Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>
Shrek w
<news:oi6jku$4jd$1@node2.news.atman.pl>:
> W dniu 18.06.2017 o 19:35, 007 pisze:
>>>> Utrzymanie jednostajnej prędkości pod górę i zjazd z hamowaniem silnikiem.
>>> Ale odpowiedziałeś na problem od dupy strony. Przedpisca pytał o to jak
>>> jesteś na górze
>> Na tej górze to znalazł się w wyniku cudu?
> A co cię obchodzi skąd się tam wziął? Pyta jak zjechać a nie podjechać.
^^^^^^^^^^^^^^^^
Zastanawiałem się dlaczego miałem cie w KF - już sobie przypomniałem, jesteś
funkcjonalnym idiotą:
"1. Przyspieszanie z góry i zwalnianie (wjazd luzem) pod górę?"
^^^^^^^^^^^^
Pa na kolejne 90 dni.
--
'Tom N'
-
13. Data: 2017-06-18 21:27:55
Temat: Re: Pytanie teoretyczne
Od: "miumiu" <a...@b...pl>
> Wieki temu uczyli nabrać prędkości przed wzniesieniem tak aby
> podjeżdżając na małym gazie (oszczędzanie) nie wytracić za dużo
> prędkości którą potem odzyskasz rozpędzając się przy zjeździe.
Brzmi rozsądnie. Pewnie jakiś matematyk mógłby doktorat na ten temat napisać
uwzględniając wszystkie zmienne ;)
Pzdr
-
14. Data: 2017-06-18 21:39:10
Temat: Re: Pytanie teoretyczne
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message
news:oi6io6$fic$1@node2.news.atman.pl...
> Zjazd luzem z góry w dzisiejszych pojazdach nie ma sensu,
> sprawdzał się jak miałeś pojazd z gaźnikiem.
Czy zechciałbyś rozwinąć tą myśl?
-
15. Data: 2017-06-18 22:22:53
Temat: Re: Pytanie teoretyczne
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 18.06.2017 o 21:39, Pszemol pisze:
> Czy zechciałbyś rozwinąć tą myśl?
Odcinanie dopływu paliwa. W większości późnych gaźników też było.
Shrek.
-
16. Data: 2017-06-19 00:55:07
Temat: Re: Pytanie teoretyczne
Od: AL <a...@s...tam.pl>
On 2017-06-18 15:53, miumiu wrote:
> Co jest bardziej ekonomiczne :
> 1. Przyspieszanie z góry i zwalnianie (wjazd luzem) pod góre?
> 2. Zjazd luzem z góry i przyspieszanie pod góre?
> 3. Czy wszystko jedno - jazda równym tempem?
>
> Osobi?cie wydaje mi sie ?e pierwsze co sugeruje teoria odwróconej cykloidy.
> Doswiadczenie takie mozna zobaczyc w tym filmiku :
> https://www.youtube.com/watch?v=BiC_XWpaL14
>
nie jeździ się na luzie (zwłaszcza w górach)
-
17. Data: 2017-06-19 01:56:53
Temat: Re: Pytanie teoretyczne
Od: Pszemol <P...@P...com>
AL <a...@s...tam.pl> wrote:
> On 2017-06-18 15:53, miumiu wrote:
>> Co jest bardziej ekonomiczne :
>> 1. Przyspieszanie z góry i zwalnianie (wjazd luzem) pod góre?
>> 2. Zjazd luzem z góry i przyspieszanie pod góre?
>> 3. Czy wszystko jedno - jazda równym tempem?
>>
>> Osobi?cie wydaje mi sie ?e pierwsze co sugeruje teoria odwróconej cykloidy.
>> Doswiadczenie takie mozna zobaczyc w tym filmiku :
>> https://www.youtube.com/watch?v=BiC_XWpaL14
>>
> nie jeździ się na luzie (zwłaszcza w górach)
Może chcą sobie spalić klocki hamulcowe, skąd wiesz? :-)
-
18. Data: 2017-06-19 09:03:07
Temat: Re: Pytanie teoretyczne
Od: WS <L...@c...pl>
On Sunday, June 18, 2017 at 10:22:53 PM UTC+2, Shrek wrote:
> W dniu 18.06.2017 o 21:39, Pszemol pisze:
>
> > Czy zechciałbyś rozwinąć tą myśl?
>
> Odcinanie dopływu paliwa. W większości późnych gaźników też było.
>
> Shrek.
Ale na luzie z gory bedzie przyspieszal, wiec "za darmo" nabieral wiekszej enekgii
kinetycznej, ktora wykorzysta sie dalej, nap. na tym podjezdzie... Ekonomicznie
lepiej wyjdzie.
Oddzielna sprawa, to jazda na luzie, ktora jest proszeniem sie o klopoty...
-
19. Data: 2017-06-19 09:31:20
Temat: Re: Pytanie teoretyczne
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Sun, 18 Jun 2017 15:53:05 +0200, w <oi60k8$1a8$1@node1.news.atman.pl>, "miumiu"
<a...@b...pl> napisał(-a):
> Co jest bardziej ekonomiczne :
> 1. Przyspieszanie z góry i zwalnianie (wjazd luzem) pod górę?
> 2. Zjazd luzem z góry i przyspieszanie pod górę?
> 3. Czy wszystko jedno - jazda równym tempem?
Nawet nie trzeba zgadywać -- był taki test na TVN Turbo w tym programie K2 (czy
jakoś tak).
1. Na tempomacie -- spalił najwięcej.
2. "Ręcznie" -- spalił mniej.
3. "Ręcznie v2" -- spalił najmniej.
Nie pamiętam dokładnie czym różniły się pkt 2 i 3, AFAIR w tym ostatnim
kierowca rozpędzał się przed górą, aby jak najmniej dodawać gazu przy wnoszeniu
się, a z góry hamował silnikiem.
-
20. Data: 2017-06-19 10:00:17
Temat: Re: Pytanie teoretyczne
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sun, 18 Jun 2017 17:00:49 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
> Użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak m...@o...pl ...
>
>>> Co jest bardziej ekonomiczne :
>>> 1. Przyspieszanie z góry i zwalnianie (wjazd luzem) pod górę?
>>> 2. Zjazd luzem z góry i przyspieszanie pod górę?
>>> 3. Czy wszystko jedno - jazda równym tempem?
>>>
>> Utrzymanie jednostajnej prędkości pod górę i zjazd z hamowaniem
>> silnikiem.
>
> Zjazd z hamowaniem?
> Bo?
> Jak puszcze na luz to zdecydowanie dalej i szybciej dojade...
Żeby się opłacało, musiałbyś jeszcze zgasić silnik na tym zjeździe.
A tak to podobno opłaca się sturlać na najwyższym możliwym biegu