-
1. Data: 2017-06-15 21:07:25
Temat: W Wielkiej Brytanii nie ma już brytyjskich fabryk samochodów - właśnie sprzedali ostatnią
Od: "T." <k...@i...pl>
Chiński właściciel Volvo przejął kilka tygodni temu kolejną markę -
brytyjski Lotus stał się tym samym częścią koncernu Geely Automobile. W
ostatnich latach doszło do przejęć wielu znanych marek i firm
motoryzacyjnych, a stan posiadania podmiotów inwestujących na tym rynku
wciąż dynamicznie się zmienia.
Sektor samochodowy w latach 2008-2009 doświadczył jednego z największych
kryzysów w historii. Globalna produkcja spadła o ponad 15 procent.
Załamanie dotknęło także największych graczy, a część z nich stanęła na
granicy bankructwa.
Nie wszystkie marki - nawet te uznawane za kultowe - były w stanie
przetrwać na rynku. Wiele - np. Pontiac, Eagle, Autobianchi nie
wytrzymało konkurencji. W Wielkiej Brytanii nie ma już ani jednej
brytyjskiej fabryki samochodów - część z nich zbankrutowała, inne
zostały sprzedane.
http://pim.pl/kto-jest-wlascicielem-najwiekszych-mar
ek-motoryzacyjnych/
Wychodzi na to, że w Polsce teraz jest większa produkcja motoryzacyjna
niż w UK :-)
T.
-
2. Data: 2017-06-15 23:07:38
Temat: Re: W Wielkiej Brytanii nie ma już brytyjskich fabryk samochodów - właśnie sprzedali ostatnią
Od: s...@g...com
W dniu czwartek, 15 czerwca 2017 21:07:29 UTC+2 użytkownik T. napisał:
> Chiński właściciel Volvo przejął kilka tygodni temu kolejną markę -
> brytyjski Lotus stał się tym samym częścią koncernu Geely Automobile. W
> ostatnich latach doszło do przejęć wielu znanych marek i firm
> motoryzacyjnych, a stan posiadania podmiotów inwestujących na tym rynku
> wciąż dynamicznie się zmienia.
> Sektor samochodowy w latach 2008-2009 doświadczył jednego z największych
> kryzysów w historii. Globalna produkcja spadła o ponad 15 procent.
> Załamanie dotknęło także największych graczy, a część z nich stanęła na
> granicy bankructwa.
>
> Nie wszystkie marki - nawet te uznawane za kultowe - były w stanie
> przetrwać na rynku. Wiele - np. Pontiac, Eagle, Autobianchi nie
> wytrzymało konkurencji. W Wielkiej Brytanii nie ma już ani jednej
> brytyjskiej fabryki samochodów - część z nich zbankrutowała, inne
> zostały sprzedane.
>
> http://pim.pl/kto-jest-wlascicielem-najwiekszych-mar
ek-motoryzacyjnych/
>
> Wychodzi na to, że w Polsce teraz jest większa produkcja motoryzacyjna
> niż w UK :-)
>
> T.
Niektórzy uważają że nie wazne kto byle sie robilo:
https://www.youtube.com/watch?v=vmcmqTAu6b8
-
3. Data: 2017-06-16 10:48:41
Temat: Re: W Wielkiej Brytanii nie ma już brytyjskich fabryk samochodów - właśnie sprzedali ostatnią
Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>
no dobra widzę, że doszliśmy do tego momentu w którym należy zadać
pytanie... w czym oni/e widzą zyski skoro sprzedali całą produkcję? że
niby będą testowali na frajerach nowe technologie?
-
4. Data: 2017-06-16 11:12:32
Temat: Re: W Wielkiej Brytanii nie ma już brytyjskich fabryk samochodów - właśnie sprzedali ostatnią
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2017-06-16 o 10:48, w systemie siła 'POPIS/EU pisze:
> no dobra widzę, że doszliśmy do tego momentu w którym należy zadać
> pytanie... w czym oni/e widzą zyski skoro sprzedali całą produkcję? że
> niby będą testowali na frajerach nowe technologie?
Oni czyli kto? Brytyjczycy? Sprzedali bo musieli - byli na krawędzi
plajty. Przetrwają te firmy, gdzie zarabia się 600 euro miesięcznie :-)
T.
-
5. Data: 2017-06-16 12:47:49
Temat: Re: W Wielkiej Brytanii nie ma już brytyjskich fabryk samochodów - właśnie sprzedali ostatnią
Od: quent <x...@x...com>
On 15.06.2017 21:07, T. wrote:
> Chiński właściciel Volvo przejął kilka tygodni temu kolejną markę -
> brytyjski Lotus stał się tym samym częścią koncernu Geely Automobile. W
> ostatnich latach doszło do przejęć wielu znanych marek i firm
> motoryzacyjnych, a stan posiadania podmiotów inwestujących na tym rynku
> wciąż dynamicznie się zmienia.
> Sektor samochodowy w latach 2008-2009 doświadczył jednego z największych
> kryzysów w historii. Globalna produkcja spadła o ponad 15 procent.
> Załamanie dotknęło także największych graczy, a część z nich stanęła na
> granicy bankructwa.
>
> Nie wszystkie marki - nawet te uznawane za kultowe - były w stanie
> przetrwać na rynku. Wiele - np. Pontiac, Eagle, Autobianchi nie
> wytrzymało konkurencji. W Wielkiej Brytanii nie ma już ani jednej
> brytyjskiej fabryki samochodów - część z nich zbankrutowała, inne
> zostały sprzedane.
>
> http://pim.pl/kto-jest-wlascicielem-najwiekszych-mar
ek-motoryzacyjnych/
>
> Wychodzi na to, że w Polsce teraz jest większa produkcja motoryzacyjna
> niż w UK :-)
Kapitalizm wykupuje socjalizm.
Normalna sprawa.
--
Pozdr.
Q
www.elipsa.info
-
6. Data: 2017-06-16 12:51:42
Temat: Re: W Wielkiej Brytanii nie ma już brytyjskich fabryk samochodów - właśnie sprzedali ostatnią
Od: "Endriu" <p...@i...pl>
> Kapitalizm wykupuje socjalizm.
> Normalna sprawa.
Chyba raczej odwrotnie. Socjalizm (w którym nie ma przymusu ubezpieczeń
społecznych), wykupuje kapitalizm (w którym przymus ubezpieczeń społecznych
jest).
--
Pozdrawiam
Endriu
-
7. Data: 2017-06-16 14:39:55
Temat: Re: W Wielkiej Brytanii nie ma już brytyjskich fabryk samochodów - właśnie sprzedali ostatnią
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 15 Jun 2017 21:07:25 +0200, T. napisał(a):
> Chiński właściciel Volvo przejął kilka tygodni temu kolejną markę -
> brytyjski Lotus stał się tym samym częścią koncernu Geely Automobile.
Juz od dawna przestal byc brytyjska firma.
Ostatnio udzialy posiadal malezyjski Proton.
> Nie wszystkie marki - nawet te uznawane za kultowe - były w stanie
> przetrwać na rynku. Wiele - np. Pontiac, Eagle, Autobianchi nie
> wytrzymało konkurencji. W Wielkiej Brytanii nie ma już ani jednej
> brytyjskiej fabryki samochodów - część z nich zbankrutowała, inne
> zostały sprzedane.
> http://pim.pl/kto-jest-wlascicielem-najwiekszych-mar
ek-motoryzacyjnych/
> Wychodzi na to, że w Polsce teraz jest większa produkcja motoryzacyjna
> niż w UK :-)
A co sie dziwisz - tania sila robocza.
Tylko ze te fabryki tez nie sa polskie - niemieckie, amerykanskie,
francuskie ...
J.
-
8. Data: 2017-06-16 14:45:03
Temat: Re: W Wielkiej Brytanii nie ma już brytyjskich fabryk samochodów - właśnie sprzedali ostatnią
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Fri, 16 Jun 2017 10:48:41 +0200, w systemie siła 'POPIS/EU
> no dobra widzę, że doszliśmy do tego momentu w którym należy zadać
> pytanie... w czym oni/e widzą zyski skoro sprzedali całą produkcję? że
> niby będą testowali na frajerach nowe technologie?
Juz od dawna to robia.
Z produkcji tych kilku samochodow by sie nie utrzymali.
J.
-
9. Data: 2017-06-16 14:49:09
Temat: Re: W Wielkiej Brytanii nie ma już brytyjskich fabryk samochodów - właśnie sprzedali ostatnią
Od: s...@g...com
W dniu piątek, 16 czerwca 2017 14:45:03 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> Dnia Fri, 16 Jun 2017 10:48:41 +0200, w systemie siła 'POPIS/EU
> > no dobra widzę, że doszliśmy do tego momentu w którym należy zadać
> > pytanie... w czym oni/e widzą zyski skoro sprzedali całą produkcję? że
> > niby będą testowali na frajerach nowe technologie?
>
> Juz od dawna to robia.
> Z produkcji tych kilku samochodow by sie nie utrzymali.
>
>
Kiedys czytalem zwierzenia jakiegos Polaka co pracował przy projektowaniu lamp
ledowych do samochodów.
Pisał wtedy ze oni dobre 15 lat do przodu takie rzeczy robią bo to bylo w okolicy
2010 a on pisał o projektach na 2025.
Pisał to w kontekscie ze mamy nie swirowac bo ledy przyjda czy chcemy czy nie i ze
one beda i w przemysle samochodowym i ogólnie jako źródła światła. Mimo ze wtedy te
"żarówki" ledowe to kiepskie, słabe i drogie były...
Nie zdziwil bym sie gdyby brytyjczycy wiedzieli ze nowe auta to trzeba na prąd robić
i z plastiku więc aktualne fabryki trzeba opchnąć lamusom...
-
10. Data: 2017-06-16 14:49:59
Temat: Re: W Wielkiej Brytanii nie ma już brytyjskich fabryk samochodów - właśnie sprzedali ostatnią
Od: s...@g...com
W dniu piątek, 16 czerwca 2017 14:49:10 UTC+2 użytkownik s...@g...com
> Nie zdziwil bym sie gdyby brytyjczycy wiedzieli ze nowe auta to trzeba na prąd
robić i z plastiku więc aktualne fabryki trzeba opchnąć lamusom...
Szczególnie jak jeszcze zadłuzone są :)