  • 11. Data: 2010-01-21 05:22:35
    Temat: Re: Pytanie o VAT przy sprowadzaniu z USA lub Azji
    Od: jakuboff <j...@o...pl>

    Mateusz Ludwin wrote:
    > Rzecze Virck:
    > A gdzie był wyładunek?

    Chyba jest w Niemczech, a stamtąd ciężarówkami do Polski jadą.
    Ja dostałem kilkaset paczek, sam wysłałem przez nich kilkadziesiąt,
    zawsze kłamię w deklaracjach, od lat nigdy nie było ani jednego
    problemu. Nawet jak wysyłałem płyny (do tego łatwopalne), co od jakiegoś
    czasu jest zabronione. Chyba dobrze jest, gdy pożądany przedmiot wysłany
    jest razem z innymi rzeczami, które wypełnią objętościowo pudło i
    formularz deklaracji celnej :) "Odzież używana" rulez :))
    Szły gpsy, konsole do gier, komputery, monitory, aparaty kompaktowe,
    różne media i dvd playery, drukarki, telefony... Ale zawsze było to w
    jakichś przyzwoitych granicach "użytku własnego", połączone z masą
    tanich pierdół, odzieży i słodyczy, żadnej masówy na handel.

  • 12. Data: 2010-01-21 09:44:53
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 21 Jan., 06:22, jakuboff <j...@o...pl> wrote:

> [...]
    > jakichś przyzwoitych granicach "użytku własnego", połączone z masą
    > tanich pierdół, odzieży i słodyczy, żadnej masówy na handel.

    to teraz po tym poscie mozesz oczekiwac wizyty urzedu celnego w domu :-
    ((((

    nie bede cytowal z pamieci , ale istniej suma do ktorej towary
    przywozone droga lotniczy sa zwolnione z pod. VAT i oplat celnych - w
    kazdym razie aparat jest drozszy od tej sumy.

    wlasnie dzisiaj dosztalem swiatlomierz z honk kongu i ku mojemu
    zaskoczeniu z naklejona nalepka z urzedu celnego - zwolniony z oplat
    ( wartosc deklarowana , zgodna zreszta z prawdziwa , byla nizsza od
    tej granicznej sumy)

    nawet mnie to ucieszylo.
    zmartwilo , ze wlasciwie nie jest mi potrzebny swiatlomierz ,
    zamowilem w przyplywie slabosci.

    mam od lat zwyczaj ,ze . po kazdej klotni z zona dla poprawy
    samopoczucia kupowalem sobie obiektyw.
    poniewaz ostatnio zaczely przybywac w lawinowym tempie , wiec
    finansowo nie wyrabialem i zaczalem kupowac tansze bajery. Taki
    swiatlomierz n.p.

    sek w tym ze z zona uklada sie ostatnio wspaniale i swiatlomierz nie
    jest mi potrzebny.

    acha , zeby nie bylo watpliwosci - nie sprzedaje ta droga.

  • 13. Data: 2010-01-21 14:05:40
    Od: jakuboff <j...@o...pl>

    XX YY wrote:
    > mam od lat zwyczaj ,ze . po kazdej klotni z zona dla poprawy
    > samopoczucia kupowalem sobie obiektyw.

    Ha ha, ja mam podobnie jak spać nie mogę :) Wstaję w środku nocy, idę do
    komputera, ebay idzie w ruch i najczęściej jakieś duperele z Hongkongu
    kupuję. Jak już mi ulży to śpię jak dziecko. Myślę, że to się powinno
    leczyć, ale dobrze mi z tym :P

    K.

  • 14. Data: 2010-01-21 14:21:46
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    jakuboff pisze:

> [...]
    > komputera, ebay idzie w ruch i najczęściej jakieś duperele z Hongkongu
    > kupuję. Jak już mi ulży to śpię jak dziecko. Myślę, że to się powinno

    Dziwne rzeczy opowiadacie - ja właśnie jak coś zamówię, to mi burzy
    spokój: czy dojdzie, w jakim stanie, czy nie trzeba będzie reklamować,
    czy aby warto było za tę cenę itd. Tak więc dla świętego spokoju
    kupuję jak najmniej.

  • 15. Data: 2010-01-21 14:25:02
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 21 Jan., 15:21, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    wrote:

> [...]
    > spokój: czy dojdzie, w jakim stanie, czy nie trzeba będzie reklamować,
    > czy aby warto było za tę cenę itd. Tak więc dla świętego spokoju

    przestalem sie denerwowac , kiedy doswiadczylem na wlasnej skorze
    uczucia , gdy nie doszla przesylka za kilka tysiecy zlotych.
    da sie przezyc , bez specjalnego uszczerbku na ciele i duszy , wiec
    tak na prawde nie ma sie czym denerwowac.
    Nawet poprawia czasami samopoczucie . to na co chciales wydac
    pieniadze wydales , a nie zagraca przynajmniej mieszkania.Nie trzeba
    kiedys w przyszlosci podawac recynklingowi :-)

    ale wlasnie zrobilem test swiatlomierza , jedbna panoramke i musze
    przyznac ze mierzy sie tym expozycje o wiele wygodniej nwbudowanym w
    aparat.
    bede jednak uzywal.

  • 16. Data: 2010-01-21 14:28:45
    Od: cichybartko <c...@g...pl>

    On 2010-01-21 15:21, Jakub Witkowski wrote:

> [...]
    > spokój: czy dojdzie, w jakim stanie, czy nie trzeba będzie reklamować,
    > czy aby warto było za tę cenę itd. Tak więc dla świętego spokoju

    Czyli masz zdrowe, praktyczne podejście. Traktujesz zakup jako coś
    koniecznego do zaspokojenia konkretnej potrzeby. Panowie powyżej cierpią
    na lekki zakupoholizm ;) i nie piszę tego złośliwie, po prostu tak to
    wygląda. Obawiać się można jednego, eskalacji zjawiska ;) które może się
    okazać bardzo kosztowne. W końcu jest masa innych metod na stres :).

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.

  • 17. Data: 2010-01-21 14:31:06
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "XX YY" napisał
    [...]
    ale wlasnie zrobilem test swiatlomierza , jedbna panoramke i musze
    przyznac ze mierzy sie tym expozycje o wiele wygodniej nwbudowanym w
    aparat.
    --------------------------

    Jakim cudem wygodniej ?

    adam

  • 18. Data: 2010-01-21 14:41:05
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "cichybartko" napisał
> [...]
    > wygląda. Obawiać się można jednego, eskalacji zjawiska ;) które może się
    > okazać bardzo kosztowne. W końcu jest masa innych metod na stres :).

    Ja mam jeszcze inaczej.
    A właściwie miałem bo opanowałem to męczące zjawisko i już się nie
    "nakręcam".
    Jak wpadałem na pomysł o jakimś zakupie to zaczynał mnie prześladować
    wybór - to czy tamto ?
    W apogeum dochodziło do czegoś takiego, że mi się śnić zaczynały testy i w
    tych snach też nie mogłem zdecydować ; )
    Najgorzej było jak nie mogłem się zdecydować pomiędzy 70-200L, a 135L... ja
    chrzanię... kombionowanie "high-endowa stałka czy znakomity zoom" nieomal
    wykończyło mnie psychicznie. Głównie dlatego, że lubię rozwiązania
    minimalistyczne i myśl o obu była wykluczona (nie chciałem mieć jeszcze
    większego i jeszcze cięższego plecaka).
    Finansowy aspekt oczywiście był nie mniej ważny ale nie decydujący.

    Ale nie powiem żeby przyspieszony zakup w celu zakończenia przeciągających
    się dylematów nie był mi obcy ; )

    adam

  • 19. Data: 2010-01-21 14:49:30
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 21 Jan., 15:31, "adam"
    <j...@o...maile.com> wrote:
> [...]
    > ale wlasnie zrobilem test swiatlomierza , jedbna panoramke i musze
    > przyznac ze mierzy sie tym expozycje o wiele wygodniej nwbudowanym w

    zakupilem z mysla o panoramach.
    troche niewygodne jest okreslenie expozycji dla panoramy aparatem
    umieszczonym na statywie.
    trzeba pomierzyc jakas srednia jasnoc dla calego otoczenia - cos jak w
    filmie.
    zewnetrzny swiatlomierz z pomiarem swiatla padajacego - czyli ta
    mleczna kopulka wspaniale rozwiazuje to zagadnienie.
    jeden pomiar i jak sie okazuje naswietlenie jest c. fajnie wywazone.

    gdyby ktos byl na kupnie swiatlomierza - to niech smialo pyta - w
    kazdym razie mojego nie sprzedaje , ale widze ze zakup w HK w tym
    przypadku przyniosl polowe oszczednosci za przyzwoita jakosc.
    zadne tam "made in china".
    prawdziwe i oryginalne " made in Philippines" - nazwa ma cos
    wspolnego z Philipsem ;-)

  • 20. Data: 2010-01-21 20:38:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Jan 2010, XX YY wrote:

    > nie bede cytowal z pamieci , ale istniej suma do ktorej towary
    > przywozone droga lotniczy sa zwolnione z pod. VAT i oplat celnych

    Tylko, o ile spełnia INNE warunki.

    Zakup nowego towaru w firmie (zamówienie wysyłkowe) nie spełnia
    ich nigdy, VAT się należy.

    Art.51.3

    pzdr, Gotfryd