  • 1. Data: 2010-01-19 21:04:57
    Temat: jak zrobić takie zdjęcia ?
    Od: "MonikaZ" <z...@o...pl>

    Witam,
    mam pytanie nie jak zrobić zdjęcie ;) ale jak zostały zrobione te zdjęcia.
    Czy to jest obiektyw szerokokatny (jaki?) i skadrowany ?
    Czy posklejane panoramy?
    Jakie pi razy oko ogniskowe ?
    Jak osiagnąc taki efekt, ewentualnie jakim sprzętem wg Was zostały zrobione
    te zdjęcia.
    Bedę wdzięczna za uwagi i pomysły.
    http://pokazywarka.pl/r80qb9-3/

  • 2. Data: 2010-01-19 21:28:23
    Temat: Re: jak zrobić takie zdjęcia ?
    Od: kuba <k...@y...com>

    On 19 Sty, 22:04, "MonikaZ" <z...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Jakie pi razy oko ogniskowe ?
    > Jak osiagnąc taki efekt, ewentualnie jakim sprzętem wg Was zostały zrobione

    Obiektyw 12-24mm na APSC, na pelnej klatce 20-40 mm
    Pozdrawiam
    StaM

  • 3. Data: 2010-01-19 21:31:57
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    kuba pisze:

    > Obiektyw 12-24mm na APSC, na pelnej klatce 20-40 mm

    Można tez panoramować jakimś węższym jak się nie ma takiego szerokiego.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 4. Data: 2010-01-19 22:05:20
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "MonikaZ" <z...@o...pl> napisała:

> [...]
    > Czy posklejane panoramy?
    > Jakie pi razy oko ogniskowe ?
    > Jak osiagnąc taki efekt, ewentualnie jakim sprzętem wg Was zostały

    Podobne efekty uzyskiwałem lustzranką APS-C z Sigmą 10-20mm przy
    ogniskowych bliskich 10mm. Żadne sklejanie nie jest potrzebne. Kilka
    przykładów pod adresem
    http://www.normalroom.com/thumbnails.php?album=lastu
    pby&uid=86 .

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 5. Data: 2010-01-19 22:53:44
    Od: nb <n...@n...net>

    at Tue 19 of Jan 2010 22:28, kuba wrote:

    > Obiektyw 12-24mm na APSC, na pelnej klatce 20-40 mm

    Obejdzie się bez prostowania w postprocesie?

    --
    nb

  • 6. Data: 2010-01-20 06:42:56
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "nb" <n...@n...net> napisał:

    >[...]
    >
    > Obejdzie się bez prostowania w postprocesie?
    >[...]

    Zależy od obiektywu. W przypadku np. Sigmy 10-20 obędzie się. Podałem w tym
    wątku link do zdjęć mojego poprzedniego mieszkania wykonanych tym obiektywem
    (starszą wersją o zmiennej jasności) - nie były w żaden sposób prostowane.
    Ten obiektyw pzry 10mm ma jeszcze dosć silną beczkę
    (http://www.toya.net.pl/~wyszomir/10mm.JPG), ale już pzry niewielkim
    wydłużeniu ogniskowej bardzo szybko mu przechodzi
    (http://www.toya.net.pl/~wyszomir/11mm.JPG,
    http://www.toya.net.pl/~wyszomir/12mm.JPG,
    http://www.toya.net.pl/~wyszomir/13mm.JPG). Zdjęcia ze statywu z tego samego
    miejsca - zatem przy okazji można zobaczyć, jak przy takim obiektywie zmiana
    ogniskowej o 1mm wpływa na kąt widzenia. Monitor na zdjeciu to oczywiscie
    LCD - zatem własnej beczki nie wprowadzał.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 7. Data: 2010-01-20 06:45:37
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    > Jak osiagnąc taki efekt, ewentualnie jakim sprzętem wg Was zostały
    > zrobione te zdjęcia.
    > Bedę wdzięczna za uwagi i pomysły.
    > http://pokazywarka.pl/r80qb9-3/

    Np (pod apsc)
    1) Prostowany Samyang 8mm, osobiscie jeszcze nie prostowalem bo dystorsje sa
    mile dla oka, ale ludzie mowia, ze latwo i niezly efekt sie osiaga, bardzo
    tani szeroki kat.
    2) Sigma 10-20 ustawiona na 10 (itp... tamron 10-24, sigma 12-24 (tez pod
    FF,choc jakosc mierna),systemowe obiektywy...)

  • 8. Data: 2010-01-20 10:06:43
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 19 Jan., 22:04, "MonikaZ" <z...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Jakie pi razy oko ogniskowe ?
    > Jak osiagnąc taki efekt, ewentualnie jakim sprzętem wg Was zostały zrobione

    nie ma co wymysliwac

    opiektyw ultraszerokokatny o odwzorowaniu prostokotnym .
    jesli rybie oko , to po usunieciu dystorsji wygladac bedzie b
    podobnie.
    w sumie zaden szczegolny zabieg.
    taka geometria obiektywem szerokokatnym wychodzi sama.
    na zdjeciach mozna rozpoznac po rozbiezej geometrii , ze obiektyw byl
    skierowany lekko w dol , prawdopodobnie z wysokosci kolooczowej.

  • 9. Data: 2010-01-20 11:32:38
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Janko Muzykant:

    > Można tez panoramować jakimś węższym jak się nie ma takiego szerokiego.

    Robić panoramy.

  • 10. Data: 2010-01-20 13:43:49
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:

    > Robić panoramy.

    No dobra, to nie film :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /niestety, humaniści bywają równie głupi jak umysły ścisłe/