  • 1. Data: 2010-01-20 12:31:02
    Temat: Pytanie o VAT przy sprowadzaniu z USA lub Azji
    Od: Telemach <t...@g...pl>

    ZTCW to cla na nie ma jednak zastanawiaja mnie kwestie VAT'u i
    ewentualnej odprawy celnej.

    Z USA jezelibym sprowadzal to przez Polamer a z Honk Kongu to przez
    firme kurierska.
    Teoretycznie jeden jak i drugi wysylajacy wysylaja to opisujac w taki
    sposob aby zminimalizowac
    niepotrzebne dodatkowe koszty jednak chcialbym sie dowiedziec jak to w
    praktyce wyglada w Polsce
    bo wiem ze do Francji czy do Hiszpanii przesylki docieraja bez
    dodatkowych doliczen.

    Czy u nas kazda agencja celna przy kurierze podobnie jak i ta
    Polamer'owska, przeswietla/otwiera
    paczke i jak jest aparat cyfrowy to nalicza koszty odprawy celnej i
    VAT 22% czy tez zdarza sie ze jezeli
    nie ma cla i opis nie budzi zastrzezen to puszczaja bez liczenia
    VAT'u ?

    - Telemach -

  • 2. Data: 2010-01-20 12:49:20
    Temat: Re: Pytanie o VAT przy sprowadzaniu z USA lub Azji
    Od: "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > VAT 22% czy tez zdarza sie ze jezeli
    > nie ma cla i opis nie budzi zastrzezen to puszczaja bez liczenia

    Kazda firma transportowa naopowiada Ci bajek przed wysylka,
    a potem wypnie sie gdy bedziesz placil clo...

    Do ceny dolicz 30% i jak nie bedzie sie nadal bardzo
    oplacac to kup w kraju i tyle.

  • 3. Data: 2010-01-20 13:01:56
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Telemach:

> [...]
    > VAT 22% czy tez zdarza sie ze jezeli
    > nie ma cla i opis nie budzi zastrzezen to puszczaja bez liczenia

    Zapomnij o omijaniu vatu, nie masz szans.

  • 4. Data: 2010-01-20 13:07:54
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    > Do ceny dolicz 30% i jak nie bedzie sie nadal bardzo
    > oplacac to kup w kraju i tyle.

    Pozostaje mi sie podpisac obiema rekami.

    --
    W tablicę kluczyk raz i dwa
    I spalin kłąb i silnik gra...

  • 5. Data: 2010-01-20 13:54:47
    Od: Virck <v...@n...com>

    Wyslalem Polamerem chrzesniakowi lustrzanke Nikona w listopadzie. Poszlo
    morska ekspresowa....Szlo rowne 4 tygodnie i przyszlo bez
    jakichkolwiek oplat w Polsce....Facet vanem przywiozl paczke tam w
    Polsce do domu, podpis i tyle...Nikt tej paczki nawet nie otwieral od
    wyslania z USA do Polski...Lotnicze moze inaczej ida, przez terminal na
    Okeciu...Morskie ida statkiem i stad inaczej sa kontrolowane...

  • 6. Data: 2010-01-20 14:10:19
    Od: Telemach <t...@g...pl>

    On 20 Sty, 14:54, Virck <v...@n...com> wrote:
    > Wyslalem Polamerem chrzesniakowi lustrzanke Nikona w listopadzie. Poszlo
    >   morska ekspresowa....Szlo rowne 4 tygodnie i przyszlo bez

    przez oddzial Polamera czy Polameronline ?

    - Telemach -

  • 7. Data: 2010-01-20 14:16:53
    Od: "JackDeJack" <J...@w...pl>

    Użytkownik "Kombajn Bizon" <k...@b...ru> napisał w wiadomości

    > Pozostaje mi sie podpisac obiema rekami.

    Należy doliczyć 30% do ceny wraz z przesyłką dla jasności tematu.

    JDJ

  • 8. Data: 2010-01-20 15:05:19
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

> [...]
    > VAT 22% czy tez zdarza sie ze jezeli
    > nie ma cla i opis nie budzi zastrzezen to puszczaja bez liczenia

    Z praktyki - wszystko co ma zadeklarowana wartosc przesylki czy tez jej
    ubezpieczenie >100$ oraz jest wysylane przez firme przechodzi przez odprawe
    celna.
    I firma moze sobie pisac gift czy inne teksty w opisie, to bez znaczenia.
    Przed naliczeniem cla i VATu uchronilo mnie wyslanie przez osobe prywatne
    szkla w paczce z jakimis starymi ciuchami i innymi rzeczami "udajacymi"
    prezenty. Aha, szklo szlo samo bez pudelka i bez papierow, ktore wyslano
    poczta.
    Inaczej to naliczanie cla + VAT od wartosci z clem czyli jak piszacy w watku
    okolo 30% wiecej.

  • 9. Data: 2010-01-20 16:16:58
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Virck:

> [...]
    > wyslania z USA do Polski...Lotnicze moze inaczej ida, przez terminal na
    > Okeciu...Morskie ida statkiem i stad inaczej sa kontrolowane...

    A gdzie był wyładunek?

    Bo lotnicze lecą zawsze do Warszawy a tam nie ma zmiłuj.

  • 10. Data: 2010-01-20 16:51:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Virck" <v...@n...com> napisal
> [...]
    > otwieral od wyslania z USA do Polski...Lotnicze moze inaczej ida,
    > przez terminal na Okeciu...Morskie ida statkiem i stad inaczej sa

    Polamer byc moze, ale Poczta Polska sie chwali ze dla
    bezpieczenstwa zainstalowala skanery, i teraz celnicy maja
    ulatwione zadanie.

    Oczywiscie przy wysylce prywatnej to latwo cene zanizyc.

    J.