  • 1. Data: 2009-04-26 13:37:42
    Temat: Pytanie (karta pamięci)
    Od: "frank drebin" <b...@w...pl>

    Z góry przepraszam, jeżeli piszę na niewłaściwą grupę, ale sam nie wiem
    gdzie zapytać.

    3 m-ce temu kupiłem na allegro kartę pamięci do mojego aparatu
    http://paa.pl/karta_kingston_sd_sdhc_8gb_class_6_czy
    tnik_karty-515758273.html

    Problem polega na tym, że karta w systemie widziana jest jako 3,48 GB a
    prawie dam głowę sobie uciąć, że zaraz po zakupie system widział ją jako
    ~8GB. Ale zgłupiałem i może mi się wydawało?
    Karta sformatowana jest domyślnie na fat32, nawet sformatowałem ją jako ntfs
    ale bez zmian, na dodatek aparat jej wtedy nie widzi.
    Niestety mój aparat (samsung nv8) nie ma mozliwości pokazania wielkości
    karty, ale po ilości możliwych do zrobienia zdjęć i ustawieniu 3mpx (~2100
    zdjęć x 1,3 -1,5Mb ) wnioskuję, że też widzi jako prawie 4 GB.

    I teraz pytanie:
    czy jest mozliwe, że coś się w karcie 8GB spierdzieliło i pokazuje te prawie
    4GB, czy dostałem kartę 4 GB tylko nie sprawdziłem?
    Sprzedawca ma prawie 46 tysięcy pozytywów a tylko 19 negów i żaden nie jest
    za majstrowane karty, a moja karta wygląda jak na zdjęciu.

    Pomóżcie proszę

  • 2. Data: 2009-04-26 14:45:27
    Temat: Re: Pytanie (karta pamięci)
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    frank drebin pisze:
> [...]
    > Sprzedawca ma prawie 46 tysięcy pozytywów a tylko 19 negów i żaden nie
    > jest za majstrowane karty, a moja karta wygląda jak na zdjęciu.

    1/ Najlpeszym rozwiązaniem będzie pokazanie karty komuś, kto się
    na tym zna (czyli będzie wiedział, jak sprawdzić rzeczywistą wielkość
    pamięci)
    2/ System FAT32 nie obsłuży 8GB - taki to system plików.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 3. Data: 2009-04-26 15:15:54
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    DooMiniK" <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl wrote:
    > 2/ System FAT32 nie obsłuży 8GB - taki to system plików.

    Nie obsluzy PLIKU 8GB. Wolumin moze byc znacznie wiekszy.

    k,

  • 4. Data: 2009-04-26 15:20:05
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

> [...]
    > pamięci)
    > 2/ System FAT32 nie obsłuży 8GB - taki to system plików.

    Doprawdy? A to ciekawostka.
    Dla pytajacego - moze jednak to byl spreparowany flash, na allegro lubia
    oszukiwac.
    Sa jakies programy pokazujace rzeczywista fizyczna organizacje pamieci,
    wygooglasz sobie, chociaz objaw nietypowy. Bo zwykle system caly czas
    widzi 8GB tylko sie FS zaczyna kaszanic jak go zapelniasz. Moze jednak
    od poczatku bylo tylko 4?

  • 5. Data: 2009-04-26 16:56:14
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    T.M.F. pisze:
    > Sa jakies programy pokazujace rzeczywista fizyczna organizacje pamieci,
    A to muszą być programy?
    Podpinam aparat i pokazuje mi sie dysk wymienny z
    pojemnościa taką jaka kare mam w aparacie.
    Wsadzam 8GB pokazuje 8 na nie 4ry
    --
    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-04-26 17:59:40
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    Krzysztof 45 pisze:
    > A to muszą być programy?
    > Podpinam aparat i pokazuje mi sie dysk wymienny z pojemnościa taką jaka
    > kare mam w aparacie.
    > Wsadzam 8GB pokazuje 8 na nie 4ry

    Aha, a komputer skad wie jaka ma pojemnosc karta? Czy aby nie stad, ze
    sobie zczytuje te dane z karty? To teraz uzyj wyobrazni, sam wymyslisz
    co sie stanie jak sobie te informacje na karcie odpowiednio spreparuje...

  • 7. Data: 2009-04-26 18:05:32
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    T.M.F. pisze:
    > Aha, a komputer skad wie jaka ma pojemnosc karta?
    T.z że trzeba coś specjalnie instalować po za systemem?
    --
    Krzysiek

  • 8. Data: 2009-04-26 18:20:14
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Krzysztof 45 napisal:
    > T.z że trzeba coś specjalnie instalować po za systemem?

    Jezeli chcesz znac faktyczna, a nie deklarowana pojemnosc karty,
    to tak. Dane deklaratywne mozna spreparowac. I to nawet nie
    lokalny sprzedawca musi byc falszerzem, ale jakis noname
    producent w Chinach.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 9. Data: 2009-04-26 19:43:25
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    Krzysztof 45 pisze:
    > T.z że trzeba coś specjalnie instalować po za systemem?

    Tak jak pisze Jacek. A to czy musisz cos dodatkowego instalowac to
    zalezy od systemu. Pod linuxem stworz sobie plik z losowymi danymi o
    dlugosci takiej jak deklarowana pojemnosc karty, zgraj go na karte np.
    poprzez dd, nastepnie odczytaj i porownaj z oryginalem. Jesli identyczne
    to karta ok, jesli sa roznice, albo takiego pliku wogole nie daje sie
    nagrac to ktos cie wydymal.
    Pod winda nie ma systemowego softu do manipulacji tego typu na
    urzadzeniach blokowych wiec musisz sformatowac karte na NTFS (FAT32 ma
    ograniczenie dlugosci pliku i z wiekszymi kartami nie zadziala), a dalej
    postepujszesz tak jak pod linuxem.
    Ew. sciagnac z netu skompilowane pod winde pliczki z narzedziami linuxowymi.

  • 10. Data: 2009-04-26 19:57:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    DooMiniK pisze:

    > 2/ System FAT32 nie obsłuży 8GB - taki to system plików.

    Czyżby? Wytłumacz to mojej 40-gigabajtowej partycji FAT32 na dysku z
    danymi wspólnymi dla kilku systemów.