    From: "frank drebin" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Pytanie (karta pamięci)
    Date: Sun, 26 Apr 2009 15:37:42 +0200

    Z góry przepraszam, jeżeli piszę na niewłaściwą grupę, ale sam nie wiem
    gdzie zapytać.

    3 m-ce temu kupiłem na allegro kartę pamięci do mojego aparatu
    http://paa.pl/karta_kingston_sd_sdhc_8gb_class_6_czy
    tnik_karty-515758273.html

    Problem polega na tym, że karta w systemie widziana jest jako 3,48 GB a
    prawie dam głowę sobie uciąć, że zaraz po zakupie system widział ją jako
    ~8GB. Ale zgłupiałem i może mi się wydawało?
    Karta sformatowana jest domyślnie na fat32, nawet sformatowałem ją jako ntfs
    ale bez zmian, na dodatek aparat jej wtedy nie widzi.
    Niestety mój aparat (samsung nv8) nie ma mozliwości pokazania wielkości
    karty, ale po ilości możliwych do zrobienia zdjęć i ustawieniu 3mpx (~2100
    zdjęć x 1,3 -1,5Mb ) wnioskuję, że też widzi jako prawie 4 GB.

    I teraz pytanie:
    czy jest mozliwe, że coś się w karcie 8GB spierdzieliło i pokazuje te prawie
    4GB, czy dostałem kartę 4 GB tylko nie sprawdziłem?
    Sprzedawca ma prawie 46 tysięcy pozytywów a tylko 19 negów i żaden nie jest
    za majstrowane karty, a moja karta wygląda jak na zdjęciu.

    Pomóżcie proszę