    From: marjan <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Punto mk1 głośny wiatrak chłodnicy.
    Date: Sat, 15 Jan 2011 12:39:04 +0100

    Witam.

    Pacjent to Punto mk1, '99 1.1 SPI.
    Od pewnego czasu (w sumie to pewnie będzie już pół roku) głośno chodzi
    mi wiatrak chłodnicy. Na początku tylko czasem mu się to zdarzało, ale
    teraz każde jego włączenie jest strasznie głośne. Czasem (wydaje mi się,
    że w bardziej suche dni) po prostu "warkocze" (coś na wzór starych
    diesli), a czasem towarzyszy temu jeszcze pisk.

    Jest tam coś, co może piszczeć, czy może bardziej prawdopodobne jest, że
    w wilgotne dni piszczy mi pasek od alternatora, który bardziej obciążony
    wiatrakiem chłodnicy ciężej pracuje?

    Od czego w ogóle zacząć naprawdę tej usterki? Nie ukrywam, że wolałbym
    to zrobić sam niż jechać do mechanika, ale nie wiem jak się za to
    zabrać. Kiedyś, podczas jego pracy otworzyłem maskę żeby sprawdzić, czy
    się kręci - nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości.

    Z góry dziękuję za pomoc i odpowiedzi (a także podbijanie tematu przez
    "to", który z pewnością zauważy, że prawdopodobnie problemem jest fakt,
    iż wiatrak chodzi a powinien się kręcić, czy coś w ten deseń ;) ).

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz