  • 91. Data: 2024-07-24 11:57:10
    Temat: Re: Przyszła Europa?
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 24.07.2024 o 09:37, heby pisze:
    [...]
    > I coś czuje, że szczypce + taśma izolacyjna załatwiły by ten problem
    > skuteczniej niż ręcznia obsługa manetki generując mandaty.

    Tak w sumie, to wystarczy przekaźnik dołożyć w pudełku z bezpiecznikami.
    Ok, trzeba wiedzieć tylko gdzie, bo kombinacja na samych kablach i
    wiązkach generuje inne problemy.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 92. Data: 2024-07-24 15:38:07
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/07/2024 10:17, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Głównie starsze roczniki
    > Golfy, Polo, Passat, Skoda, Opel, Renault, Nissan...+ te których nie
    > miałem a wiem że świecą bo czasem widzę, że auto stoi i sobie świeci i
    > nie jest to usterka :)

    Nie miałem wszystkich samochodów. Ale to co miałem nie były projektowane
    przez debili, więc światłami nie świeciły stojąc jak kołek, chyba że
    zrobiłem *COŚ*, np. przekręciłem kluczyk do tyłu (np. w Seicento).

    Musiałem trafić na lepszą część świata.

    > Do dzisiaj nawet jest taki myk, że jak nie wyłączysz świateł i
    > kierunkowskazu to świecą się postojowe jednej strony po wyjęciu
    > kluczyka. Nie wszystkie auta za to mają ten ficzer.

    To jest inny ficzer. Nie do końca pojmuję, czemu obowiązkowy, ale
    stojacych WV ze święcącymi kierunkowskazami nie widuję już, wiec może
    jednak nie okazał się przełomowy.

    > Prościej zamontować sobie dzienne.

    Prościej kupić normalny samochód :P

  • 93. Data: 2024-07-24 16:50:50
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 24.07.2024 o 15:38, heby pisze:

    > To jest inny ficzer. Nie do końca pojmuję, czemu obowiązkowy, ale
    > stojacych WV ze święcącymi kierunkowskazami nie widuję już, wiec może
    > jednak nie okazał się przełomowy.

    :D

    Nie widujesz, bo nigdy nie świeciły się kierunkowskazy w zaparkowanych
    samochodach. To właśnie jest napisane w zdaniu, na które odpowiedziałeś.
    Po włączeniu kierunkowskazu świecą się pozycyjne z jednej strony. Pozycyjne!

    --
    -
    Akarm

  • 94. Data: 2024-07-24 17:12:50
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > przez debili, więc światłami nie świeciły stojąc jak kołek, chyba że
    > zrobiłem *COŚ*, np. przekręciłem kluczyk do tyłu (np. w Seicento).

    Nie, po prostu nie było takiej potrzeby bo nie było wtedy przepisu o
    obowiązku używania świateł w dzień. Włączało się je po to, żeby nie
    jeździć po "ciemku" :) Widocznie jesteś jeszcze za młody lub masz PJ
    mniej niż 20 lat.

    > To jest inny ficzer. Nie do końca pojmuję, czemu obowiązkowy, ale
    > stojacych WV ze święcącymi kierunkowskazami nie widuję już, wiec może
    > jednak nie okazał się przełomowy.

    Znów się mylisz. Obecne/nowe VW nadal mają tą funkcję ale ludzie o tym
    często nie wiedzą i nie używają :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 95. Data: 2024-07-24 21:37:55
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/07/2024 16:50, Akarm wrote:
> [...]
    > samochodach. To właśnie jest napisane w zdaniu, na które odpowiedziałeś.
    > Po włączeniu kierunkowskazu świecą się pozycyjne z jednej strony.

    Słusznie.
    To bardzo ważne dla dalszego rozwoju ludzkości, która żarówka jest
    podstawą tej niezwykle istotnej funkcji.
    Dziekuję za zwrócenie uwagi.
    Usnę dzić spokojnieszy, że ktoś czuwa.

  • 96. Data: 2024-07-24 21:42:07
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/07/2024 17:12, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Nie, po prostu nie było takiej potrzeby bo nie było wtedy przepisu o
    > obowiązku używania świateł

    Zapewne nie było też wtedy akumualtorów rozładowujących się od świecenia
    światłami. Wiec i potrzeby wyłączenia automatycznego nie było. Wspaniałe
    czasy.

    Pamiętam, że raz na jakiś czas poniedziałkowy poranek, koło 6:00, budził
    się z przepicia głośnym Kurrw..... na osiedlu, bo kolejny zapomniał
    wyłączyć. Możliwe, że miał współczesny akku, a nie ten wieczny, co nie
    było potrzeby automatycznego wyłączenia świateł.

    > Znów się mylisz. Obecne/nowe VW nadal mają tą funkcję ale ludzie o tym
    > często nie wiedzą i nie używają :)

    To bardzo dobrze. Cieszę się, że statystyka używania prawidłowo
    określiła użyteczność tej funkcji.

  • 97. Data: 2024-07-24 22:03:49
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 24.07.2024 o 21:42, heby pisze:

    > To bardzo dobrze. Cieszę się, że statystyka używania prawidłowo
    > określiła użyteczność tej funkcji.

    Przydaje się kiedy parkujesz w nocy przy jezdni. Włączone światła
    pozycyjne od strony jezdni znacznie zwiększają bezpieczeństwo
    użytkowników drogi. A uwierz, czasem zdarza się zaparkować w
    nieoświetlonej okolicy.

    --
    -
    Akarm

  • 98. Data: 2024-07-24 22:46:02
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Zapewne nie było też wtedy akumualtorów rozładowujących się od świecenia
    > światłami. Wiec i potrzeby wyłączenia automatycznego nie było. Wspaniałe
    > czasy.

    Czegoś nie łapiesz ale się nie dziwię, bo jak dotąd miałeś 100%
    niewiedzy w temacie. Otóż "zapominania wyłączenia świateł" praktycznie
    nie było, bo świateł używało się wtedy od zmroku do świtu i parkując
    najczęściej wieczorem i odchodząc od samochodu, widać że się świecą
    postojowe. W dzień...raczej nie widać ale to nie ja mam brak wyobraźni :)

> [...]
    > wyłączyć. Możliwe, że miał współczesny akku, a nie ten wieczny, co nie
    > było potrzeby automatycznego wyłączenia świateł.

    Tak, przyszedł i Ci powiedział, że to było od pozostawionych, włączonych
    świateł :) Uprzejmy był :)>

    > To bardzo dobrze. Cieszę się, że statystyka używania prawidłowo
    > określiła użyteczność tej funkcji.

    Mało jeździsz jednak bo ja widuję włączone takie światła. Oczywiście nie
    w dzień a najczęściej na drogach bocznych, mało oświetlonych. Nie jeden
    rowerzysta już dziękował za takie światełko :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 99. Data: 2024-07-25 08:22:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-07-2024 o 22:03, Akarm pisze:

> [...]
    > pozycyjne od strony jezdni znacznie zwiększają bezpieczeństwo
    > użytkowników drogi. A uwierz, czasem zdarza się zaparkować w

    Ale w takiej sytuacji włączenie 4 pozycyjnych, jak to da się CELOWO
    zrobić w normalnym samochodzie, z miejsce zabiłoby system, czy o co chodzi?

  • 100. Data: 2024-07-25 10:17:20
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/07/2024 22:46, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Tak, przyszedł i Ci powiedział, że to było od pozostawionych, włączonych
    > świateł :) Uprzejmy był :)>

    Tak. Tak się składa, że miałem poskładany mały "powerpack" w postaci
    akku żelowego. Odpalał samochód po kilku minutach przelewania energii.
    Potem go świadomie "zgubiłem", bo stałem się doraźną pomocą drogową.

    Jak widzę masz typowy dla konserwatysty wygładzony obraz wpomnień.
    Madajace akku z powodu wąłczonych świateł byly *powszechne* lat temu 20
    i dalej. Ludzie zostawiali właczone samochody na światłach z przyczyn
    różnych i robili rózne rzeczy, aby takie "ficzery" samochodów odciąć, a
    znajomy elektryk wspomniał, że takie przeróbki robił co chwile. Prawda
    taka, że obecnie nie słyszę aby ktokolwiek dał radę nieświadomie
    rozładować akku właczonymi światłami, bo najzwyczajniej cieżko je
    włączyć bez zapłonu, w przeciętnym samochodzie.

    > Mało jeździsz jednak bo ja widuję włączone takie światła.

    Jakieś 20tyś rocznie. Nie widziałem świadomie użytego gdzieś tak od 10
    lat. Jak ktoś stoi w miejscu niebezpiecznym to:
    - może niech przsunie się w bezpieczne
    - może niech załączy awaryjne

    > Oczywiście nie
    > w dzień a najczęściej na drogach bocznych, mało oświetlonych. Nie jeden
    > rowerzysta już dziękował za takie światełko :)

    Lepiej sprzedaj mu lampkę na baterie, albo zaprowadź do okulisty.
    Ewidentnie problem jest po stronie zbyt obcisłych spodenek blokujacych
    przepływ krwi przez siatkówkę.

    Ale czekaj: dziękował? W sensie zobaczył bezpiecznie zaparkowany pojazd
    w niebezpiecznym miejscu, a następnie zadał sobie trud odnalezienia
    właściciela porzuconego samochodu w miejscu niebezpiecznym? I podszedł
    tam/podjechał? I ukłonił się i powiedział "dziękuję panie szanowny, za
    uwzglęnienie niewidomych rowerzystów"? A to się porobiło. I to wszystko
    na drodze rowerowej miało miejsce lub na inne jezdni przeznaczonej dla
    rowerów? Aż trudno uwierzyć.