  • 1. Data: 2024-07-21 16:32:47
    Temat: dyrektywa oponowa
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    https://www.youtube.com/watch?v=41d1hDMul8c

    Pomimo krzykliwego tytułu - Unia chce, aby opony zachowywały
    własciwosci az do 1.6 mm bieżnika.
    To chyba dobrze ? :-)

    Tylko - ktos czytał dyrektywę?
    Wszystkie własciwości, czy tylko hamowanie od 80 do 20?
    Na mokro, na sucho?

    Bo wody się raczej nie oszuka, płytki bieżnik to grozący aquaplaning.
    I nie tylko przy hamowaniu.
    Ale ile tej wody?

    Na sucho nie powinno być problemów.

    Zimowe ... no ciekawe, te lamelki chyba płytsze. Choc ... kto miał
    patent na odwrócone Y ?

    No i błoto pośniegowe, ono kiepsko płynie.

    Koniec konców ... cos poprawią, czy przyjdzie tylko etykiety zmieniać,
    podając wynik z konca zywota ?

    J.

  • 2. Data: 2024-07-21 16:37:28
    Temat: Re: dyrektywa oponowa
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 21 Jul 2024 16:32:47 +0200, w
    <11a50nek9m9fm$.165mkttwlqci$.dlg@40tude.net>, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Koniec konców ... cos poprawią, czy przyjdzie tylko etykiety zmieniać,
    > podając wynik z konca zywota ?

    Jeżeli chodzi o to, aby podawać właściwości opony nie jako nowej, ale po
    przebiegu np. 20kkm to tylko się cieszyć.

  • 3. Data: 2024-07-21 16:47:25
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.07.2024 o 16:32, J.F pisze:

    > https://www.youtube.com/watch?v=41d1hDMul8c
    >
    > Pomimo krzykliwego tytułu - Unia chce, aby opony zachowywały
    > własciwosci az do 1.6 mm bieżnika.
    > To chyba dobrze ? :-)

    Chcesz to se jeździj na starociach. Opona to ostatni element a zarazem
    jedyny, który łączy mnie z resztą świata, kiedy jadę. W życiu nie
    przejdę na opcję gorszą :) Dosyć się kiedyś najeździłem na gównianych
    oponach i "nigdy wincyj" :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 4. Data: 2024-07-21 20:12:59
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 21 Jul 2024 16:47:25 +0200, w <v7j72s$2p21m$1@news.icm.edu.pl>,
    LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > jedyny, który łączy mnie z resztą świata, kiedy jadę. W życiu nie
    > przejdę na opcję gorszą :) Dosyć się kiedyś najeździłem na gównianych

    Skoro utrzyma swoje właściwości, to co trzeba mieć w głowie, by nazwać ją
    "starocią"?

  • 5. Data: 2024-07-21 20:16:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 21 Jul 2024 16:47:25 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > Chcesz to se jeĹşdzij na starociach. Opona to ostatni element a zarazem
    > jedyny, który łączy mnie z resztą świata, kiedy jadę. W życiu nie
    > przejdę na opcję gorszą :)

    No ale ma być nie gorsza :-)

    > Dosyć się kiedyś najeździłem na gównianych oponach i "nigdy wincyj" :)

    W zasadzie nigdy nie narzekalem na opony.
    Moze na impulsery na śniegu (a to letnia opona była),
    i na Barum polaris, tez na sniegu.
    A wydawałoby sie, ze Czesi maja góry i snieg, i wiedzą, ze opona musi
    byc dobra.

    Czasem eksperymentowałem, kupowałem też używane - i większej róznicy
    nie czułem.
    Z używanymi zerwałem, bo sierra je jakos szybko niszczyła - bicia
    dostawały. A moze to nie sierra, tylko mój but i polskie dziury.

    J.

  • 6. Data: 2024-07-21 20:26:51
    Temat: Kolejny unijny ABSURD nic obywatelowi nie dający
    Od: _Master_ <...@...pl>

    a marnujący tylko siły i środki.

    kilka nowy KOOOOOORW będzie miało etaty TFUUUUUUUU

  • 7. Data: 2024-07-21 22:01:31
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.07.2024 o 20:16, J.F pisze:

    > No ale ma być nie gorsza :-)

    Pojebało? Debilom to opowiadaj :) To, że społeczeństwo przestało się
    edukować i bredzi to wina społeczeństwa. Ja do nich nie należę w sensie
    mentalnym :)

> [...]
    > i na Barum polaris, tez na sniegu.
    > A wydawałoby sie, ze Czesi maja góry i snieg, i wiedzą, ze opona musi

    Ja narzekałem ale zależy ile kilometrów w życiu zrobiłeś i jakim
    sprzętem. Kiedyś, kiedy opony było drogie, jeździło się na używkach czy
    nalewkach. Zawsze nowa, dobra opona do danego sprzętu była dobra. Odkąd
    zacząłem tego pilnować, to problemów nie ma i nie zmieniłem stylu jazdy.
    Skończyły się poślizgi podsterowność/nadsterowność i inne "dziwy"
    związane z przyczepnością.

> [...]
    > Z używanymi zerwałem, bo sierra je jakos szybko niszczyła - bicia
    > dostawały. A moze to nie sierra, tylko mój but i polskie dziury.

    Trzeba było zadbać o amortyzatory. Widzę nie raz jak "buja" takie auta i
    też miałem poślizgi/bicia jak amory były wyjebane, zwykła hopka
    wystarczy a "tarka" na nieutwardzonym gruncie to potwierdza.

    Oczywiście wszelakie "niskie profile" są dla debili bo opona powinna się
    zawierać w dobrych parametrach dla danej maszyny. Kiedy w obecnym swoim
    aucie przeszedłem z oryginalnych 15'' na 16'' przy zachowaniu proporcji
    opony już zauważyłem sporą różnicę. Zwiększyłem też szerokość opony na
    większą, bardziej stabilną. Testowałem przez 10 lat na tym aucie
    wszelakie i wylądowało na Pirelli dla tego auta (zamiennik Ceat) bo
    tańszy ale równie dobry. Nigdy wincyj "nalewek" czy używek. Dzisiaj bez
    problemu idzie dobrać sobie nowe opony. Ja je po prostu zdzieram, bo mam
    przebiegi ale wielu nie i mają ładny bieżnik ale opona stara i mało
    elastyczna/twarda się robi...też chujnia :) i co? Mam kupić używkę 5-6
    letnią, która ma bieżnik i nie trzyma parametrów? Pojebało?

    Od kilku lat mam średni przebieg 35k/rok...czyli średnio 3x więcej niż
    potencjalny "Kowalski" więc mogę coś wiedzieć :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 8. Data: 2024-07-21 22:59:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 21 Jul 2024 22:01:31 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > Ja narzekałem ale zależy ile kilometrów w życiu zrobiłeś i jakim
    > sprzętem. Kiedyś, kiedy opony było drogie, jeździło się na używkach czy
    > nalewkach. Zawsze nowa, dobra opona do danego sprzętu była dobra. Odkąd

    Na nowe opony zawsze było mnie stać.
    Ale skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać.

    Być moze auta za słabe.

    > zacząłem tego pilnować, to problemów nie ma i nie zmieniłem stylu jazdy.
    > Skończyły się poślizgi podsterowność/nadsterowność i inne "dziwy"
    > związane z przyczepnością.

    Na sucho, na mokro, na sniegu?

    > Trzeba było zadbać o amortyzatory. Widzę nie raz jak "buja" takie auta i
    > też miałem poślizgi/bicia jak amory były wyjebane, zwykła hopka
    > wystarczy a "tarka" na nieutwardzonym gruncie to potwierdza.

    I jak to niby wpływa na opony?
    Tylko ze u nas to nie hopka a dziury są problemem.

    > Oczywiście wszelakie "niskie profile" są dla debili bo opona powinna się

    Nie miałem.

    > zawierać w dobrych parametrach dla danej maszyny. Kiedy w obecnym swoim

    A niski profil jest ogĂłlnie lepszy, tylko droga nie moĹźe byc dziurawa
    ? :-)

> [...]
    > elastyczna/twarda się robi...też chujnia :) i co? Mam kupić używkę 5-6
    > letnią, która ma bieżnik i nie trzyma parametrów? Pojebało?

    Ja mam nieduze przebiegi, i tego starzenia nie zauważyłem.
    Inna sprawa, ze 6 lat to chyba nie dożywają.

    > Od kilku lat mam średni przebieg 35k/rok...czyli średnio 3x więcej niż
    > potencjalny "Kowalski" więc mogę coś wiedzieć :)

    W kwestii zuĹźywania :-)

    J.

  • 9. Data: 2024-07-21 23:08:36
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.07.2024 o 22:59, J.F pisze:
    [...]
    > W kwestii zużywania :-)

    Nie debilu, w sensie panowania nad pojazdem :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 10. Data: 2024-07-21 23:42:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 21 Jul 2024 23:08:36 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 21.07.2024 o 22:59, J.F pisze:
    > [...]
    >
    > Nie debilu, w sensie panowania nad pojazdem :]

    Kowalski po 20 latach troche kilometrów przejechał.

    J.