    From: Konop <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Przyciski w obudowie kompa - czy jest jakiś standard?
    Date: Mon, 03 May 2010 14:36:57 +0200

    Witam!!

    Chciałbym zapytać, czy połączenie *elektryczne* (nie chodzi mi o
    rozkład pinów ;)) przycisków i diod LED w płytach ATX (zwłaszcza
    starszych) jest jakoś ustandaryzowane? Chciałbym zrobić coś, co symuluje
    wciskanie przycisku POWER albo RESET. Chodzi mi o to, czy na przykład
    przyciski te _zawsze_ zwierają do masy, do plusa albo coś? Czy co płyta
    to inaczej? Jak tak, to można na wyjściu dać "gołe" tranzystory.
    Przyciski najlepiej zastępować przekaźnikami miniaturowymi, ale to
    trochę przerost formy nad treścią. Czy można dać tam klucze analogowe
    (urządzenie będzie zasilane z 5V Stand-By komputera).
    A jak jest z diodami LED? Czy tu jest jakiś standard, czy znów kompletny
    brak standardu??

    Konop