-
201. Data: 2010-02-16 22:00:04
Temat: Re: Siła wyższości tylnego napędu.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Plumpi pisze:
> FWD jest lepszym rodzajem napędu, który zapewnia większą stabilność
> prowadzenia, nawet przez kompletnych laików - po prostu więcej wybacza
> popełnianych błędów.
> RWD jest napędem, który umożliwia łatwiejsze driftingi jazdę sportową,
> ale wymaga nieco większego przygotowania od kierowcy.
Patrząc na wyniki w sportach motorowych, RWD wygrywają tylko w próbach
torowych, gdzie jest asfalt po którym jeździ się z dużymi prędkościami.
Zarówno w rajdach jak i wyścigach górskich (a więc również asfalt, ale
trochę bardziej kręty) samochody FWD są generalnie szybsze niż RWD przy
porównywalnych papierowych porównaniach stosunku mocy do masy czy klas
wynikających z pojemności silnika.
Zresztą taka była historia motorsportów - kiedyś jeździły RWD, które
potem zostały zdetronizowane przez FWD. A dopiero potem przyszło Audi
Quattro i wszystkich pogodziło.
-
202. Data: 2010-02-16 22:02:30
Temat: Re: Siła wyższości tylnego napędu.
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
Tomasz Pyra pisze:
> Zresztą taka była historia motorsportów - kiedyś jeździły RWD, które
> potem zostały zdetronizowane przez FWD. A dopiero potem przyszło Audi
> Quattro i wszystkich pogodziło.
No i tak samo będzie wyglądać pmsowa kariera Filipa KK. Za dwa lata się
dowiemy jakie to AWD jest super i wogóle och ach, a te wstrętne ośki to
są dla dziadków i kapeluszników.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 turbotraktor
Laguna I "czarny karawan" - na sprzedaż
-
203. Data: 2010-02-16 22:09:34
Temat: Re: Siła wyższości tylnego napędu.
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-02-16 22:00, Tomasz Pyra pisze:
> Zarówno w rajdach jak i wyścigach górskich (a więc również asfalt, ale
> trochę bardziej kręty) samochody FWD są generalnie szybsze niż RWD przy
> porównywalnych papierowych porównaniach stosunku mocy do masy czy klas
> wynikających z pojemności silnika.
>
Daj 3 takie porównania.
-
204. Data: 2010-02-16 22:41:01
Temat: Re: Siła wyższości tylnego napędu.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Filip KK pisze:
> W dniu 2010-02-16 22:00, Tomasz Pyra pisze:
>
>> Zarówno w rajdach jak i wyścigach górskich (a więc również asfalt, ale
>> trochę bardziej kręty) samochody FWD są generalnie szybsze niż RWD przy
>> porównywalnych papierowych porównaniach stosunku mocy do masy czy klas
>> wynikających z pojemności silnika.
>>
> Daj 3 takie porównania.
Tu masz do oporu porównań:
http://www.wyscigigorskie.pl/Wyniki-32.html
Zresztą jakikolwiek rajd - startuje trochę aut RWD i dysproporcja jest
dość wyraźna.
Np. w RPP jest osobna klasa RWD po to żeby samochody z napędem na tył
miały o co walczyć, bo tak w konkurencji z FWD to mimo wszystko słabo.
-
205. Data: 2010-02-16 22:58:34
Temat: Re: Siła wyższości tylnego napędu.
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-02-16 22:02, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
>> Zresztą taka była historia motorsportów - kiedyś jeździły RWD, które
>> potem zostały zdetronizowane przez FWD. A dopiero potem przyszło Audi
>> Quattro i wszystkich pogodziło.
>
> No i tak samo będzie wyglądać pmsowa kariera Filipa KK. Za dwa lata się
> dowiemy jakie to AWD jest super i wogóle och ach, a te wstrętne ośki to
> są dla dziadków i kapeluszników.
>
>
Od dzisiaj jesteś moją szklaną kulą. :D
Czy mógłbyś mi powiedzieć, co będę robił ciekawego 20 maja 2017 roku?
-
206. Data: 2010-02-16 23:05:34
Temat: Re: Siła wyższości tylnego napędu.
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-02-16 22:41, Tomasz Pyra pisze:
>>> Zarówno w rajdach jak i wyścigach górskich (a więc również asfalt, ale
>>> trochę bardziej kręty) samochody FWD są generalnie szybsze niż RWD przy
>>> porównywalnych papierowych porównaniach stosunku mocy do masy czy klas
>>> wynikających z pojemności silnika.
>>>
>> Daj 3 takie porównania.
>
> Tu masz do oporu porównań:
> http://www.wyscigigorskie.pl/Wyniki-32.html
>
Tomku, ale ja bym chciał porównanie według parametrów fabrycznych.
Czyli, np. do 2 litrów:
samochód X FWD, od 0-100 x sek. (xx KM na 1 kg)
samochód Y RWD, od 0-100 x sek. (XX KM na 1 kg)
do 3 litrów:
...
...
itp.
-
207. Data: 2010-02-16 23:25:40
Temat: Re: Siła wyższości tylnego napędu.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Filip KK pisze:
> W dniu 2010-02-16 22:41, Tomasz Pyra pisze:
>
>>>> Zarówno w rajdach jak i wyścigach górskich (a więc również asfalt, ale
>>>> trochę bardziej kręty) samochody FWD są generalnie szybsze niż RWD przy
>>>> porównywalnych papierowych porównaniach stosunku mocy do masy czy klas
>>>> wynikających z pojemności silnika.
>>>>
>>> Daj 3 takie porównania.
>>
>> Tu masz do oporu porównań:
>> http://www.wyscigigorskie.pl/Wyniki-32.html
>>
> Tomku, ale ja bym chciał porównanie według parametrów fabrycznych.
> Czyli, np. do 2 litrów:
> samochód X FWD, od 0-100 x sek. (xx KM na 1 kg)
> samochód Y RWD, od 0-100 x sek. (XX KM na 1 kg)
Ale nie ma parametrów fabrycznych mówiących który rodzaj samochodu daje
się szybciej prowadzić.
Przyspieszenie jest lepsze w RWD i widać to doskonale jeżeli chodzi o
wyniki na 1/4 mili które polegają jedynie na przyspieszaniu.
Ja mówię o wynikach w rajdach i wyścigach górskich, czyli w jakiś tam
dość specyficznych warunkach gdzie najistotniejsza jest możliwość
pokonywania ostrych zakrętów.
Tam gdzie jeździ się bardzo szybko, zaczyna grać rolę docisk
aerodynamiczny, a zakręty się jedzie na okrągło bez poślizgów, tam RWD
jest szybsze niż FWD (wyścigi torowe, F1 itp.).
-
208. Data: 2010-02-17 00:50:05
Temat: Re: Siła wyższości tylnego napędu.
Od: "J_K_K" <j...@i...fm>
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:hlf65u$b63$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> Przyspieszenie jest lepsze w RWD i widać to doskonale jeżeli chodzi o
> wyniki na 1/4 mili które polegają jedynie na przyspieszaniu.
>
Czyli - w realnym świecie - dla miszczów prostej ;-)
Pzdr
JKK
-
209. Data: 2010-02-17 06:50:35
Temat: Re: Siła wyższości tylnego napędu.
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
Tomasz Pyra pisze:
> Filip KK pisze:
>> W dniu 2010-02-16 22:00, Tomasz Pyra pisze:
>>
>>> Zarówno w rajdach jak i wyścigach górskich (a więc również asfalt, ale
>>> trochę bardziej kręty) samochody FWD są generalnie szybsze niż RWD przy
>>> porównywalnych papierowych porównaniach stosunku mocy do masy czy klas
>>> wynikających z pojemności silnika.
>>>
>> Daj 3 takie porównania.
>
> Tu masz do oporu porównań:
> http://www.wyscigigorskie.pl/Wyniki-32.html
>
> Zresztą jakikolwiek rajd - startuje trochę aut RWD i dysproporcja jest
> dość wyraźna.
>
> Np. w RPP jest osobna klasa RWD po to żeby samochody z napędem na tył
> miały o co walczyć, bo tak w konkurencji z FWD to mimo wszystko słabo.
A nie wynika to z faktu, ze wszelkie podciecia oski robisz z gazem na
dnie, w RWD MUSISZ rozpiac na chwile naped. Albo strzelic sprzeglem,
zeby zerwac tyl, albo rozpiac sprzeglo i zawinac sie na recznym.
W AWD przyhamowanie tylu przerzuci moc na przednie kola, no i generalnie
zwawiej sie rozpedza na 4 lapach.
Jezdzilem i FWD i RWD, ale nigdy nie robilem porownan, wiec o dywagacje
czysto teoretyczne.
Mozliwe, ze najwiekszy potencjal drzemie pomiedzy kierownica a pedala..
przepraszam: gejami.
;)
S. Zasada jakos nie marudzil z powodu jezdzenia porsche.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
-
210. Data: 2010-02-17 11:57:32
Temat: Re: Siła wyższości tylnego napędu.
Od: michail <R...@c...barg.cy>
W dniu 2010-02-16 00:01, Filip KK pisze:
>> FWD łatwiej pokonuje przeszkody typu śnieg,krawężniki, nierówności
>> terenu,
>
> FWD nie może wjechać na parking zaśnieżony, bo od razu wbija się w śnieg
> przednimi kołami i mieli, a tylny napęd jedzie cały czas po torze już
> ubitym przez przednie koła.
Bzdura, tylne koła nie jadą torami przednich przy parkowaniu przodem w
(no może jak masz tylną oś skrętną ale i tak wątpię).
A teraz pomyśl...
1. Jak parkować aby jak najszybciej wyjechać?
2. Jaki jest najlepszy sposób na parkowanie w wąskich przestrzeniach na
parkingach (99% przypadków)?
3. Jak parkujesz gdy parkowanie jest dozwolone tylko równolegle do
krawężnika a jest mało miejsca (99% przypadków)?
A teraz odpowiedzi:
Ad.1 Tyłem
Ad.2 Tyłem
Ad.3 Tyłem (ulubiona na kursach "zatoczka" tyłem)
Do czego zmierzam... W tych przypadkach Twoja fura staje się samochodem
najgorszym z możliwych. Nie dość że przez moment stajesz się wyśmiewanym
prze Ciebie FWD, to jeszcze rozkład mas działa na Twoją niekorzyść. Otóż
parkując tyłem wbijasz się kołami i mielisz, a że ciężki masz i tył i
przód to nie tylko mielisz ale i ciągniesz kawał masy. Nie daj Boże jest
lekko pod górkę...
A tymczasem w opisywanych przypadkach FWD staje się chwilowo RWD z
lekkim tyłem co pozwala lekko, łatwo i przyjemnie wbić lekki tył auta w
najgłębszy śnieg korzystając z lepszej przyczepności na drodze (ciężka
napędowa oś), nie wspominając o łatwym wyjeździe.
>
> Na parkingu widziałem jak obok mnie golfem się męczył, żeby wjechać w to
> samo co ja wjechałem za pierwszym razem bez rozpędu.
>
Na parkingu na moim osiedlu przez kilka dni z rzędu koleś Bardzo Małym
Wackiem (rozmiar "5") chciał sobie zaparkować równolegle do krawężnika
(zatoczka tyłem) w niezbyt głębokim śniegu. Pechowo było lekko po górkę.
Panu udało się to dopiero przy 50m rozbiegu. Opony miał zimowe. Na
pocieszenie dodam że w to samo miejsce próbowała wjechać Omega ale
kierowca poddał się po 4 nieudanej próbie i zaparkował gdzieś indziej.
Jakiż szok musiał przeżyć kierowca BMW gdy innego dnia widział jak w te
miejsce wjechała tyłem pani z Forda Fusiona (fakt, lekki) z oponami typu
Fulda.
Nie mówię kategorycznie że RWD jest be a FWD cacy, oba typy mają swoje +
i -, daję tylko przykłady, że RWD nie jest takie super jak piszesz.
PS: To miejsce to ul. Jeleniogórska w Gdańsku, mógłbyś wpaść potrenować
ale teraz już droga jest czarna.
--
Michail