  • 61. Data: 2015-08-08 00:30:01
    Temat: Re: Przebijam wszystko;-)
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    news:1av3g0bbq0nea$.44nwcobkyj91$.dlg@40tude.net...

    > Zabojcza to potrafi byc i grypa, zwlaszcza zaniedbana.

    Powszechne niestety, a może skończyć się ciężkim zapaleniem mięśnia
    sercowego, w rezultacie śmiercią, jeśli w porę nie będzie przeszczepu. A jak
    ktoś ma szczęście, to przez najbliższy miesiąc nie będzie się mieć na nic
    siły, ja zaniedbałem raz i trzy tygodnie "bezsiły".

    > IMO - tu wazniejsze jest, ze jak sie nie zaniedba, to mozna zyc dlugo
    > i szczesliwie.

    Jak w pewnych innych też. Słowo-klucz - nie zaniedbać, dobrze prowadzić.

    > Ale dbac trzeba, bo cukrzyca glownym powodem amputacji w Polsce.

    Zgadza się, jedna z nieżyjących już znajomych właśnie tak "pozbyła się"
    nogi, a w kilka lat później, pardon le mot, zeszła. Na dwójeczkę...
    Ale, nie tylko amputacje, ale i zwyrodnienia, niewydolność narządów, układu
    nerwowego (co w połączeniu z tzw. stopą cukrzycową jest niebezpieczne... ja
    jeszcze czuję stopą, nawet drobne rzeczy i nic mi się nie chrzani). Cukrzycy
    są bardzo zagrożeni degradacją siatkówki, także przez jaskrę, a też muszę
    uważać, bo moja Babcia (a nawet obie) miała jaskrę, jedna, przez
    zaniedbanie, prawie straciła wzrok i słabo widziała, u drugiej jakoś to
    wyprostowano na czas (atak jaskry, bolesny, nieprzyjemny i niebezpieczny).
    Mnie lekarka na diabetologii prześwieciła oko chyba aż do Krakowa, przez
    prawie kwadrans widziałem na czerwono, ale stwierdziła, że na szczęście,
    poza wiekiem, zmian cukrzycowych nie ma. Na szczęście nie mam istotnych
    powikłań. Jak nie zapomnę, to swoją lekarkę w przychodni podpytam o badanie
    na rtęć, myślę, że warto sprawdzić.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 62. Data: 2015-08-11 13:13:27
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2015-08-03 o 14:12, Luke pisze:

    > https://en.wikipedia.org/wiki/Black_light
    >
    > Taki termin występuje w wielu językach (porównaj wersje językowe z lewej
    > strony). Po polsku też się z nim wielokrotnie spotkałem, mimo że może
    > nie jest słownikowy i osobiście do mnie nie przemawia.

    A jeszcze jest "neon black"

  • 63. Data: 2015-08-18 10:49:33
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 03.08.2015 o 14:37 JDX <j...@o...pl> pisze:

    > Eee, Discovery to już dawno na psy zeszło.

    Ale skoro programy są coraz gorsze to mogliby chociaż tłumacze swojej
    cegiełki nie dokładać

    --
    SW3
    ----

  • 64. Data: 2015-08-18 11:01:53
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 03.08.2015 o 22:18 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

    > Skończyło się to wtedy, gdy zamiast jednego czy dwóch programów pojawiły
    > się ich dziesiątki, a potem setki.

    Po prostu jakość przeszła w ilość. Jak była godzina na dokument, pół
    godziny na bajkę, pół godziny na debatę,... to się mieściło tylko to co
    najlepsze. A jak każdy z gatunków jest na kilku kanałach to trzeba tego
    naprodukować dużo.
    Dla zwięzłości przekazu lepsza była sytuacja gdy problemem było
    zmieszczenie wszystkiego w ramówce niż gdy problemem jest wypełnienie
    ramówki.

    --
    SW3
    ----

  • 65. Data: 2015-08-18 11:20:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello SW3,

    Tuesday, August 18, 2015, 11:01:53 AM, you wrote:

> [...]
    > godziny na bajkę, pół godziny na debatę,... to się mieściło tylko to co
    > najlepsze. A jak każdy z gatunków jest na kilku kanałach to trzeba tego

    Ale jak lektor - z wyczuwalnym zdziwieniem - czyta ,,fiberglass"
    zamiast ,,włókno szklane", to jest to już przesada.

    > Dla zwięzłości przekazu lepsza była sytuacja gdy problemem było
    > zmieszczenie wszystkiego w ramówce niż gdy problemem jest wypełnienie
    > ramówki.

    Nie ma problemu - wpycha się w kółko to samo - do wyrzygania.
    Obejrzenie nowości to jak los wygrany na loterii.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 66. Data: 2015-08-18 11:47:32
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "SW3" <s...@p...fm.invalid> napisał w wiadomości

    > Ale skoro programy są coraz gorsze to mogliby chociaż tłumacze swojej
    > cegiełki nie dokładać

    Ja tam nadal mam wrażenie, że robią to studenciaki z doskoku po roku nauki
    języka. Fajno, uczciwie zapracowują na swoją kasę, tylko czy to się nie
    zemści, jeśli to robią w przerwach między zajęciami, kolosami, sesjami i
    niedzielnymi kacami po całonocnym chlaniu (oczywiście, nie wszyscy). Mają
    kiedy czas dobrze odpocząć? Nie chciałbym, aby mnie, czy kogoś stuknął na
    pasach, albo sam się pod koła wpakował, bo przyśnie zmordowany. Lub jeszcze
    gorszy błąd zrobi...

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 67. Data: 2015-08-18 11:57:34
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Po prostu jakość przeszła w ilość. Jak była godzina na dokument, pół

    Nie inaczej. I ja mam wrażenie, że za komuny, kiedy program był nadawany do
    tego znacznie krócej, więcej było do obejrzenia mimo tego, że były tylko 2
    programy (a do '70 nawet jeden tylko), a nie dziś, jak mam na dekoderze,
    grubo ponad 102.

    > godziny na bajkę, pół godziny na debatę,... to się mieściło tylko to co
    > najlepsze. A jak każdy z gatunków jest na kilku kanałach to trzeba tego
    > naprodukować dużo.

    Bierze się jedno, na kilku kanałach i może dla kogoś zrobi nowość? No,
    oglądam, bo nie zwariować z nudów... ale po raz kolejny produkcja black
    pudding, szczoteczek do zębów, łodzi z laminatu, czekolady, o zwierzętach
    pieski z powrastanymi obrożami, sęk w tym, że te same znów, pseudohodowczyni
    z 70 kotami, ochwacony koń... itd.
    Ale to nie tylko Discovery choroba. NGC, czy BBC też to trawi. Nieraz po
    ponad roku trafiają się powtórki, jak znienawidzonych reklam "dla debili".

    > Dla zwięzłości przekazu lepsza była sytuacja gdy problemem było
    > zmieszczenie wszystkiego w ramówce niż gdy problemem jest wypełnienie
    > ramówki.

    W rzeczy samej. Ale czegóż chcesz, jak szkoła uczy czegoś przeciwnego,
    przynajmniej moja, gdzie im więcej wody nalałeś, tym lepszej oceny mogłeś
    się spodziewać. Że wartość treści mizerna? Pfff... jak napisałeś z sensem,
    zwięźle, ale niewiele, to dwója niemal murowana.
    Do tego "zwięźle", lektorzy przecież zmuszeni byli też się starać i
    pilnować, bo nie było tak łatwo jak dziś, że po każdej wręcz "źle nagranej
    literce" nagranie można zatrzymać i powtórzyć. Tehcnika chyba nazbyt ułatwia
    ludziom pewne rzeczy.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 68. Data: 2015-08-18 12:06:28
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    wiadomości news:667443213.20150818112015@pik-net.pl.invalid...
    > Ale jak lektor - z wyczuwalnym zdziwieniem - czyta ,,fiberglass"
    > zamiast ,,włókno szklane", to jest to już przesada.

    A może to sami lektorzy w wolnym czasie robią tłumaczenie?
    Hmm... niektórym też przydałby się kurs wymowy, już pisałem, jak lektorzy
    czytają programy Discovery

    > Nie ma problemu - wpycha się w kółko to samo - do wyrzygania.

    I po pipę mi te ponad 150 programów na dekoderze?

    > Obejrzenie nowości to jak los wygrany na loterii.

    I to jest problem, że czasem jednak coś się trafia, więc ma się problem,
    zrezygnować z "telewizyi"? Czy nie? Bo coś nowego raz na miesiąc pewnie, a
    jak zrezygnujemy, to szansę mamy obejrzeć najwyżej jakieś stare powtórki.
    Cóż... czasem włączam, żeby mi odbiornik pobrzęczał trochę, ale oglądam
    coraz mniej. Radia też niemal w ogóle nie słucham, bo nawet lubiane przeze
    mnie kiedyś Lato z Radiem zesztywniało, sfejzbuczało, zatraciło
    indywidualność, stało się praktycznie zlepkiem dżingli akustycznych, a poza
    nimi, to to samo, co przez resztę doby i roku. Co z tego, że ogromnie
    poprawiła się jakość techniczna przekazu, jak już nie przykuwa uwagi tak
    bardzo, jak wtedy, gdy trzeszczało i szumiało na falach długich, bo nikomu
    się nie chciało puścić tego na UKF...
    Jeszcze tylko twój imiennik może trochę ratuje sytuację, ale mnie to już
    brzmi, jak podzwonne, czegoś co bezpowrotnie minęło.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 69. Data: 2015-08-20 14:46:55
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > W paliwie było to po prostu dobrze rozcieńcone, stąd
    > brak zatruć śmiertelnych.

    4 gramy na tonę.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 70. Data: 2015-08-21 19:31:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości
> [...]
    >tego, że były tylko 2 programy (a do '70 nawet jeden tylko), a nie
    >dziś, jak mam na dekoderze, grubo ponad 102.

    Za komuny to niekoniecznie, bo wiecie - ten wsad dewizowy itp.

    Ale jeszcze tak z ~5 lat temu to mam wrazenie, ze program byl
    ciekawszy - teraz faktycznie - coraz czesciej "nie ma co ogladac".

    A moze my po prostu dziwni jestesmy - telewizje sie przeciez o
    zabijaja o ogladalnosc, a my nie chcemy ogladac tych tancow, spiewow
    amatorskich, seriali bez konca itp :-)

    J.