    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przebijam wszystko;-)
    Date: Sat, 8 Aug 2015 00:30:01 +0200
    <mpqutj$tim$1@node1.news.atman.pl> <mpst4c$phs$1@node2.news.atman.pl>
    <55c3771c$0$8388$65785112@news.neostrada.pl>
    <mq0kn5$hga$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <mq1q5l$l86$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <mq2h34$nhv$1@node1.news.atman.pl>
    <1a039v7qwlkqy$.bet8bz8lrst3.dlg@40tude.net>
    <mq2r5r$25d$1@node1.news.atman.pl>
    <1av3g0bbq0nea$.44nwcobkyj91$.dlg@40tude.net>

    news:1av3g0bbq0nea$.44nwcobkyj91$.dlg@40tude.net...

    > Zabojcza to potrafi byc i grypa, zwlaszcza zaniedbana.

    Powszechne niestety, a może skończyć się ciężkim zapaleniem mięśnia
    sercowego, w rezultacie śmiercią, jeśli w porę nie będzie przeszczepu. A jak
    ktoś ma szczęście, to przez najbliższy miesiąc nie będzie się mieć na nic
    siły, ja zaniedbałem raz i trzy tygodnie "bezsiły".

    > IMO - tu wazniejsze jest, ze jak sie nie zaniedba, to mozna zyc dlugo
    > i szczesliwie.

    Jak w pewnych innych też. Słowo-klucz - nie zaniedbać, dobrze prowadzić.

    > Ale dbac trzeba, bo cukrzyca glownym powodem amputacji w Polsce.

    Zgadza się, jedna z nieżyjących już znajomych właśnie tak "pozbyła się"
    nogi, a w kilka lat później, pardon le mot, zeszła. Na dwójeczkę...
    Ale, nie tylko amputacje, ale i zwyrodnienia, niewydolność narządów, układu
    nerwowego (co w połączeniu z tzw. stopą cukrzycową jest niebezpieczne... ja
    jeszcze czuję stopą, nawet drobne rzeczy i nic mi się nie chrzani). Cukrzycy
    są bardzo zagrożeni degradacją siatkówki, także przez jaskrę, a też muszę
    uważać, bo moja Babcia (a nawet obie) miała jaskrę, jedna, przez
    zaniedbanie, prawie straciła wzrok i słabo widziała, u drugiej jakoś to
    wyprostowano na czas (atak jaskry, bolesny, nieprzyjemny i niebezpieczny).
    Mnie lekarka na diabetologii prześwieciła oko chyba aż do Krakowa, przez
    prawie kwadrans widziałem na czerwono, ale stwierdziła, że na szczęście,
    poza wiekiem, zmian cukrzycowych nie ma. Na szczęście nie mam istotnych
    powikłań. Jak nie zapomnę, to swoją lekarkę w przychodni podpytam o badanie
    na rtęć, myślę, że warto sprawdzić.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205