  • 1. Data: 2015-08-02 20:11:49
    Temat: L~adowanie baterii e-papierosa
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Niedawno sprawiłem sobie takiego, no i zastanawiam się nad tym ładowaniem. Bo
    gdy go wtykam do gniazda USB tuż przed zaśnięciem, to kiedy się rano budzę --
    widzę, że jeszcze naładowany nie jest. -- i w związku z tym zastanawiam się, czy
    przedwczesne odłączenie ogniwa od ładowarki, gdy akumulatorek wciąż jest
    "głodny" -- zmniejszy jego żywotność? Na opakowaniu e-papierosa jest informacji
    b. skąpo, i nie wiadomo nawet jakiego typu są w im owe aku~, jest tylko
    pojemność: 1100 mAh. No a przecież wiem, że reakcje na niepełne naładowanie są
    różne, w zależności od typu aku~.

    Ktoś wie coś na ten temat?

    --

    Zerżnięte ze Słonimskiego, no bo przywołuję z pamięci, więc pewnie coś
    pokręciłem:

    " - Że co? Wymiana POGLĄDÓW? Takiej wymiany starannie unikam,
    bo jakoś zazwyczaj na niej... tracę!"

  • 2. Data: 2015-08-02 21:59:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jasne, to wina tandetnych ładowarek. Mam trzy ładowarki, kilka akumulatorków i każda
    ładowarka i każdy akumulator pokazują coś innego. Isotne jest że jak długo jest
    ładowany żeby ciepły nie był. To litowo cośtam akumulatorki. One nie lubią za
    wysokiego napięcia bo mogą się zapalić i podobno nie lubią glębokiego wyładowania.
    Palę e papierosa ponad dwa lata i stwierdzam autorytatywnie że to sport dla
    twardzieli. Grzałki degradują się bardzo szybko. Doszedłem do tego że sam robię
    grzałki. Wytrzymuje przy ostrym dymieniu trzy dni i nie mam złudzeń jak sprzedawcy
    nowych zapewniają że na trzy tygodnie wystarczy.

  • 3. Data: 2015-08-02 22:57:22
    Temat: Re: L~adowanie baterii e-papierosa
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    2 sierpnia 2015 21:59 Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w
    ps.com...
    :
    :Jasne, to wina tandetnych ładowarek.
    :

    Nnno wiesz, ja kupiłem najtańszy w sklepie zestaw, za 62 złote. I za taką cenę
    nie powinienem narzekać na jakość ładowarki. Wszak jakaś taka autonomiczna, do
    aku~ AA / AAA kosztuje co najmniej połowę ceny powyższej. No a dokupienie do
    wyż.wym. zestawu baterii zapasowej to circa 49 PLN, czyli na samą ładowarkę
    zostaje już niewiele. Co tu się więc dziwić, że "tandetna". I tak baaardzo wiele
    "umie", skoro zauważa moment, gdy trzeba odciąć dalsze ładowanie.

    :
    : Mam trzy ładowarki, kilka akumulatorków i każda ładowarka i każdy akumulator
    : pokazują coś innego.
    :

    Ja byłem nastawiony na to, by wyszukać gdzieś e-zestaw ze standardowymi ogniwami
    typu AAA, lecz nie ma takich nigdzie! (A może ktoś-coś słyszał? Niech da znać!).
    Wtedy miałbym powód, aby się szarpnąć na jakąś wypasioną, super-inteligentną
    ładowarkę uniwersalną, która by mi posłużyła i do innych urządzeń. Chyba machnę
    o tym nowy wątek...

    :
[...]

    Żadne z tych najnowszych/super/najlepszych aku~ - głębokiego rozładowania nie
    tolerują, ale też (najczęściej) źle znoszą naładowania powyżej (już nie
    pamiętam) 85 (?) procent swej pojemności maksymalnej. Dlatego z rozrzewnieniem
    wspominam NiCd, które, jak dla mnie, spisywały się znakomicie. Tylko trzeba je
    było właściwie użytkować, rozładowując co ileś-tam cykli do napięcia (chyba) 0,8
    V, a raz na pół roku nawet do 0,45V. I można je było używać przez ładnych parę
    lat, wbrew opinii rozpowszechnianych przez "ekspertów".

    Co do możliwości samozapalenia, to dobre ładowarki uniwersalne, a i w telefonach
    także - mają czujniki temperatury, i nadzorują także i ten czynnik.

    :
    : Palę e papierosa ponad dwa lata i stwierdzam autorytatywnie że to sport dla
    : twardzieli.
    :

    Co i rusz słychać doniesienia, jakie to one są szkodliwe. Usłyszałem np. że
    olejki zawierają metale - tylko (drobiazg!) nie podano: jakie?! A że jestem
    chemikiem, to mój sceptycyzm opieram na tym, że przecież e-grzałka nie osiąga
    nawet połowy tej temperatury, co żar zwykłego papierosa. W stanie "idle" ma on
    circa 700 o (sic!), a gdy bierzemy głębokie sztachnięcie, to możemy osiągnąć ca
    stopni... 900! No i przy takich temperaturach "prężność par" niektórych metali
    może już być znaczna. Ale w e-papierosie? Nie wierzę! Myślę, iż "ekspertyzę"
    krojono na zamówienie koncernów tytoniowych. I aby koniecznie "coś" znaleźć
    podano, że te metale "są". Tyle, że ja przypuszczam, iż jeśli nawet występują w
    samym olejku, to nie mogą zostać odparowane, bo e-grzałka jest na to ewidentnie
    zbyt słaba.

    :
    : Grzałki degradują się bardzo szybko. Doszedłem do tego że sam robię grzałki.
    :

    A czy trudno tę sztukę opanować? Z czego te grzałki robisz?

    --
    Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
    dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom - zależy ZNACZNIE bardziej.

  • 4. Data: 2015-08-03 00:38:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W akumulatorach z litem gęstośc energii jest dużo większa niż w innych. Poza tym tam
    płyną spore prądy. Grzalka ma 2omy do daje przy 4V 2A. Niby są kadmowo niklowe do
    dużych prądów ale to co mogą one dac to dają zwykłe litowo cośtam. Z tą szkodliwością
    to pierdolenie głupich ludzi nie ma co o tym dyskutować żeby nie zejść do ich
    poziomu. Do robienia grzałek potrzebna jes małpia zręczność. Odkąd sam kręcę grzałki
    to mam zamiar zrobić jakąś maszynkę co by pomagała to robić. Na razie od dwóch lat na
    etapie zamiaru jestem. Same druciki z knotem można kupić na allegro. Kosztują mniej
    niż połowa grzalki w sklepie. Mowa o grzałkach do górnych typu EGO. W dolnych nie
    udało mi się samemu zamontować grzalki. Stacjonarnie mam akumulator na kablu. Ze
    starej baterii od laptoka wyjąlem dwa połączone równolegle akumulatory. Wywaliłem z
    uszkodzonej głowki elekronikę i zrobiłe styki. Dymi jak talala. Dwa takie mam. Jedyna
    potencjalna wada to że ładują sie prawie dwa dni.

  • 5. Data: 2015-08-03 13:31:12
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2015-08-02 o 22:57, (c)RaSz pisze:

    > Ja byłem nastawiony na to, by wyszukać gdzieś e-zestaw ze standardowymi ogniwami
    > typu AAA, lecz nie ma takich nigdzie! (A może ktoś-coś słyszał? Niech da znać!).

    Są takie przystosowane do ogniw wymiennych, ale nie AAA tylko 18650 albo
    18350.
    http://www.ecygaretka.pl/pl/p/E-PAPIEROS-MOD-VAMO-V5
    -18650-BODY/490

    > Co i rusz słychać doniesienia, jakie to one są szkodliwe. Usłyszałem np. że
    > olejki zawierają metale - tylko (drobiazg!) nie podano: jakie?!

    Zawierają np. arsen, kadm, etc., tyle, że w śladowych ilościach. Jestem
    przekonany, że spacer wzdłuż ruchliwej ulicy truje bardziej niż e-papieros.

> [...]
    > samym olejku, to nie mogą zostać odparowane, bo e-grzałka jest na to ewidentnie

    Raczej nie chodzi tu o odparowanie. Aerozol, który wdychasz powstaje
    częściowo na skutek mechanicznego rozpraszania olejku.

    > :
    > : Grzałki degradują się bardzo szybko. Doszedłem do tego że sam robię grzałki.
    > :
    >

    > A czy trudno tę sztukę opanować? Z czego te grzałki robisz?

    Potrzebny jest drut oporowy (ja używam takiego o średnicy 0,2 mm),
    sznurek z włókna szklanego albo bawełniany (2 mm) oraz niebyt gruba igła
    do szycia.
    Igłę wkłuwam w sznurek, tak żeby był sztywny, i na tym nawijam jakieś 5
    zwojów drutu. Przycinam drut, wyciągam igłę i gotowe.
    Używam dolno-grzałkowca (
    https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9
    GcTICzdwGWED-9Rq7isjvRyRz5asyXCY53tf_yLOe9-WaC0tr8av
    ).
    Wyciągam końcówkę, która styka się z baterią, potem silikonową
    uszczelkę-izolator. Potem od drugiej strony, po zdjęciu takiej
    rureczki-kapturka, wyciągam starą grzałkę i zamieniam na świeżą.
    Całość zajmuje jakieś 5 minut.

    JK

  • 6. Data: 2015-08-03 14:00:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan JK napisał:

> [...]
    > Igłę wkłuwam w sznurek, tak żeby był sztywny, i na tym nawijam
    > jakieś 5 zwojów drutu. Przycinam drut, wyciągam igłę i gotowe.

    No i patrz pan, co to się porobiło! Kiedyś ludzie, żeby zapalić,
    robili sobie skręty z gazety. A teraz skręcają zwoje drutów oporowych,
    kombinują z bateryjkami, akumulatorkami, silikonami.

    Jarek

    --
    Białomor eta prosta papiros
    kak Philip Morris, eta prosta sigariet

  • 7. Data: 2015-08-03 14:26:20
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > No i patrz pan, co to się porobiło! Kiedyś ludzie, żeby zapalić,
    > robili sobie skręty z gazety. A teraz skręcają zwoje drutów oporowych,
    > kombinują z bateryjkami, akumulatorkami, silikonami.

    A ja nie palę, rzuciłem z dnia na dzień... (jarałem do 60 dziennie) i mam
    ŚWIĘTY SPOKÓJ! Już 21 lat...

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 8. Data: 2015-08-03 14:40:48
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

> [...]
    > robili sobie skręty z gazety. A teraz skręcają zwoje drutów oporowych,
    > kombinują z bateryjkami, akumulatorkami, silikonami.

    Jak pojawił się pomysł na e-papierosy, nawet jeszcze nie bardzo było
    wiadomo jak to się będzie rozpowszechniało, to od razu jakiś prześmiewca
    opisał Krystynę Jandę, nerwowo uruchamiającą tego e-papierosa w swoich
    filmach. Zwykle było nerwowe szukanie paczki, potem odpalanie i w końcu
    błogostan zaciągania się z charakterystycznym trzymaniem papierosa. A
    teraz będą jakieś bateryjki, olejki, wkłady, czy co tam się robi. Słyszę
    jeszcze, że grzałki trzeba kręcić :-) Ciekawe w którym filmie po raz
    pierwszy odważą się pokazać tego e-peta w istotnej roli dla granej postaci?

  • 9. Data: 2015-08-03 15:00:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciek napisał:

> [...]
    > A teraz będą jakieś bateryjki, olejki, wkłady, czy co tam się robi.
    > Słyszę jeszcze, że grzałki trzeba kręcić :-)

    No więc właśnie to robienie skrętów z drutu oporowego mnie rozśmieszyło.
    Wsześniej zabawną zdała się sama nazwa -- papieros *elektroniczny*.
    Zupełnie jakby istotą działania tej faji był jakiś scalony śmierdzitron
    krzemowy. A to przecież jest jakiś zwykły mikrokociołek do podgrzewania
    smroda grzałką na prąd.

    > Ciekawe w którym filmie po raz pierwszy odważą się pokazać tego e-peta
    > w istotnej roli dla granej postaci?

    Chyba teraz jest jakiś kodeks filmowy całkiem zabraniający pokazywania
    palenia na ekranie. "Elektronicznego" może też.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2015-08-03 16:45:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Co Ci śmierdzi w elektrycznym papierosie?