  • 21. Data: 2009-08-02 20:04:43
    Temat: Re: Protest na autostradzie
    Od: "ania" <a...@t...kropka.pl>

    Użytkownik "Robert Rędziak"

    > To spróbuj fafdziesiąt razy przeliczyć 11PLN (czy ile tam tego
    > trzeba zapłacić) w bilonie po 1, 2 i 5gr. Pasjonująca rozrywka,

    pracuja na godziny, a nie na akord (ilosc przepuszczonych pojazdow)
    do tego - wcale jakos nie byli za kazdym razem chetni do liczenia

    > nieprawdaż? Ci na górze tego nie spostrzegą, bo samochody (a
    > przynajmniej większość) i tak pojadą, najwyżej po odstaniu w

    nikt ciagle nie wpomnial o tym, co sie dzialo na "olkuskiej" i innych
    alternatywnych drogach (przeciez ponoc takie sa)

    > kolejce. Co więcej, wpadnie też trochę więcej kasy od
    > motocyklistów, co być może skompensuje ewentualne straty w
    > przypadku samochodów, które wcześniej zjechały z autostrady, na
    > wieść o korku.

    oczywiscie, ze wpadnie - ale - wbrew pozorom - duzo mniej

    --
    ania

  • 22. Data: 2009-08-02 20:14:17
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 02 Aug 2009 22:01:12 +0200, k...@o...pl
    <k...@o...pl> wrote:

    > Akcja ma uderzyć w kierowców. To oni mają być niezadowoleni i mieć straty. Wtedy
    > pośrednio uderzy w ustawodawce i właściciela. To niezadowoleni kierowcy mają
    > żądać odszkodowania za kiepską usługę.

    Tak, jasne. A każdy z nich jest prawnikiem, gotowym iść na wojnę
    ze StalExportem, po uprzedniej szarpaninie z ochroną i policją.
    Ponadto jak akcja będzie uderzać w kierowców, to wzrośnie tylko
    niechęć do ,,muchojadów''. Bo dla szeregowego kierowcy to oni są
    przyczyną korka.

    > Jak uderzy w
    > pracowników? Pracownik zbierający opłaty dostaje swoje wynagrodzenie ( twierdzę
    > ze najniższe z możliwych przewidzianych prawem) bez względu na to ile trwa
    > obsługa jednego klienta. Jest tam od tego żeby przeliczył pieniądze za które
    > odpowiada i dał kwitek. Robi to przez ileś tam godzin dziennie i spada do domu.
    > Pracownikowi jest lepiej jak przejedzie mniej samochodów a nie więcej.

    Kogutku, przestań pierdolić jak potłuczony i zrób eksperyment:
    na jednej kupce pozbieraj sobie 11PLN w nominałach: 1 i 10PLN,
    na drugiej w nominałach 1, 2, 5gr. Następnie każde skrupulatnie
    i dokładnie przelicz po sto razy. I nie pomyl się, bo pomyłki
    uzupełniasz z własnej kieszeni. Która wersja była fajniejsza?
    Papierowo-srebrna czy brązowa?

    > Protest
    > motocyklistów jest dobry dla szeregowych pracowników.

    Tak, jasne. Każdy z nich pragnie przeliczać tysiące złotych w
    brązowym bilonie.

    > Zapewne cieszy się również
    > ich poparciem. Szeregowi pracownicy, bez których autostrada nie działa, są tam
    > najgorzej wynagradzani. Codziennie kilka godzin w budce wdychają spaliny.
    > Dostają za to pieniądze które nie pozwolą im podreperować zdrowia po kilku
    > latach pracy w takim miejscu. Dostają tyle żeby na bieżąco przeżyć.

    A ile powinni zarabiać? Więcej niż szeregowy pracownik IT,
    inżynier, górnik, menedżer czy profesor?

    > To jeśli
    > ktoś z zewnątrz zrobi to czego oni nie zrobią, czyli pozbawi właściciela
    > autostrady części wpływów.

    Nie wiem, czy już to zauważyłeś, ale pozbawianie firmy wpływów
    zazwyczaj najgorzej kończy się dla tych na dole, bo ich się
    całkiem łatwo redukuje.

    > To będą zadowoleni. Jak się będą starali to więcej
    > nie zarobią. Włożą więcej energii za te same pieniądze

    A w liczenie tysięcy monet o drobnych nominałach nie wkładają
    dodatkowej energi?

    r.
    _____________
    robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 23. Data: 2009-08-02 20:14:33
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    _____________
    > robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
    >
    >   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
    kasjer czy jak by go tam nazwać nie pracuje dla rozrywki. To co mają powiedzieć
    ludzie pracujący w mennicy przy liczeniu bilonu. Dwadzieścia lat pracuje przy
    maszynce liczącej monety jednogroszowe. Niewiele jest zawodów łączących
    przyjemność z wynagrodzeniem. Kasjer przy autostradzie nie jest takim zawodem.
    Głupio radziłeś żeby motocykliści oddawali masowo sprawy do sądu. To kierowcy
    samochodów mają masowo oddawać sprawy do sądu. Na tym polega cywilizowany
    protest. Nie skarżą się ci co robią szkodę. Oni do końca pozostają anonimowi.
    Sprawę za nich załatwia ktoś inny.

  • 24. Data: 2009-08-02 20:17:08
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 2 Aug 2009 22:04:43 +0200, ania <a...@t...kropka.pl>
    wrote:

    > pracuja na godziny, a nie na akord (ilosc przepuszczonych pojazdow)

    No i? To ułatwia czy uprzyjemnia babranie się w drobnym bilonie?

    > do tego - wcale jakos nie byli za kazdym razem chetni do liczenia

    Ciekawe, czy na koniec dnia byli chętni do dokładania w razie
    ewentualnych pomyłek.

    > oczywiscie, ze wpadnie - ale - wbrew pozorom - duzo mniej

    Ale masz jakieś dane księgowe, czy tylko tak przypuszczasz?

    r.
    _____________
    robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 25. Data: 2009-08-02 20:20:54
    Od: "ania" <a...@t...kropka.pl>

    Użytkownik "Robert Rędziak"

    > No i? To ułatwia czy uprzyjemnia babranie się w drobnym bilonie?

    a jakie to ma znaczenia - to ich praca, sa kasejarami, a bilon jest legalnym
    srodkiem platniczym

    > Ciekawe, czy na koniec dnia byli chętni do dokładania w razie
    > ewentualnych pomyłek.

    nie mam pojecia - ale widzialam, ze nie liczyli, wiecej nie moge ci nic
    powiedziec w tym temacie, nie pracowalam tam, wiec nie wiem jak to sie
    odbywa (ale worki na bilon mieli przygotowane)

    > Ale masz jakieś dane księgowe, czy tylko tak przypuszczasz?

    pominales to, co pisalam o drogach "alternatywnych" - wiec pewnie to bylaby
    odpowiedz

    --
    ania

  • 26. Data: 2009-08-02 20:22:37
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 02 Aug 2009 22:14:33 +0200, kogutek <k...@o...pl>
    wrote:

    > kasjer czy jak by go tam nazwać nie pracuje dla rozrywki. To co mają powiedzieć
    > ludzie pracujący w mennicy przy liczeniu bilonu. Dwadzieścia lat pracuje przy
    > maszynce liczącej monety jednogroszowe.

    Odróżniasz ręczne liczenie od maszynowego?

    > Głupio radziłeś żeby motocykliści oddawali masowo sprawy do sądu. To kierowcy
    > samochodów mają masowo oddawać sprawy do sądu.

    Przeciw komu? Przeciw motocyklistom? A może paru krewkich nich
    uzna, że nie będzie się zdawać na jakieś tam powolne sądy, tylko
    następny razem, po staropolsku, wysiądzie z auta i da w otwór w
    kasku/zepchnie kogoś do rowu?

    Przeciw StalExportowi, który pierwsze co zrobił, to zasłonił się
    rozporządzeniem MI?

    Przeciw MI?

    r.
    _____________
    robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com

  • 27. Data: 2009-08-02 20:31:27
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    Jak nie każdy kierowca jest prawnikiem to dlaczego radziłeś żeby motocykliści
    oddawali masowo sprawy do sądu. I niby jakie to by były spraw. Oni się nie
    skarżą na korki, ograniczenia prędkości. Niby jakie to by miły być pozwy i o co?
    Jak kasjer nie jest pewny czy dobrze policzył to liczy jeszcze raz. O to chodzi.
    Może kasjerowi pomóc właściciel autostrady. Niech każdemu kupi maszynkę do
    liczenia drobnicy bilonowej. Skróci czas liczenia 10 razy. Nie skończy się taki
    protest tym na najniższych stanowiskach, czyli tym co zbierają opłatę. Bez nich
    autostrada nie działa. Może ich wyeliminować bo zamontuje automaty liczące
    pieniądze. Ale to też nie metoda. Bo każdą jednogroszówkę do takiego automatu
    wrzuca klient. W normalnych warunkach się automat sprawdzi. Wrzuca się dwie
    monety. Ale jak ktoś zacznie wrzucać 650 monet. Każda moneta to minimum sekunda.
    Minimum 15 minut na jednego. Jak by nie patrzeć to dupa właściciela autostrady
    jest w dalszym ciągu z tyłu.

  • 28. Data: 2009-08-02 20:33:17
    Od: " boloboy" <b...@g...pl>

    Jacek <j...@o...pl> napisał(a):

    > W ostatnim ŚM felietonista sprytnie podpowiedział przeprowadzenie
    > protestu przeciwko wysokim opłatom za motocykle na polskich
    > autostradach. Rzecz szybko doszła do skutku.
    > Ale ja o czym innym.

    a ja dodam cos o oplatach.
    Wczoraj wrocilem z Wegier. 4-dniowa (to najkrotszy mozliwy okres do
    wykupienia) winieta na motocykl na wszystkie wegierskie autostrady kosztuje
    765 Forintow, czyli 12zl. Cena 13zl za 1-razowy przejazd krotka A4 jest chora.

    --
    pozdrawia boloboy
    http://bernys.ovh.org

  • 29. Data: 2009-08-02 20:41:15
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > uzna, że nie będzie się zdawać na jakieś tam powolne sądy, tylko
    > następny razem, po staropolsku, wysiądzie z auta i da w otwór w

    Dlatego jeżdżą większą grupą. Już oczami wyobraźni widzę jak w sytuacji gdy
    cherlawy dupek akwizytor w służbowym samochodzie wychyli się żeby uderzyć
    motocyklistę gdy ma dookoła jego siedemdziesięciu kolegów w ubraniach
    chroniących najważniejsze części człowieka. Nie ma co. Wyobraźnie to masz.

  • 30. Data: 2009-08-02 20:53:58
    Od: Monster <"alpy2usun _to"@op.pl>

    Leszek Karlik pisze:

    > Wrócić nie można, zapłacić też nie można. Wygląda na to, że jedyne
    > rozwiązanie
    > to przyjazd policji, areszt, laweta, te sprawy... ;->
    >
    > Leslie

    Na 99% są takie awaryjne bramki-coś jak na granicy-otworzą i przepuszczą
    na przeciwny pas
    --
    Tomek
    BMW R1100S