  • 31. Data: 2010-08-05 21:44:24
    Temat: Re: Prośba o radę : programista bez dyplomu ?
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 5 Sie, 22:44, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
    > On 2010-08-05 22:03, Mariusz Marszałkowski wrote:
    > Zapewne niewiele to pomoze, ale możesz je botować z PXE redukując koszt
    > zakupu i pobór mocy o dysk. Z reszta do czego to będzie?

    Ogólnie do predykcji i wspomagania decyzji w przedsiębiorstwie.
    Nie ma na to tyle środków ile bym chciał, prawdopodobnie starczy na
    20-30 kompletów płyta+procesor+pamięć, a reszta dla elektrowni.
    Szlak mnie trafia, bo nie mam dostępu do dokładnych i wiarygodnych
    danych, muszę biegać z próbówką i się prosić o udostępnienie
    sprzętu do przetestowania.

    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2010-08-06 07:35:09
    Od: "Adam L." <n...@d...pl>

    Użytkownik "Michal Kleczek" <k...@g...com> napisał w wiadomości

    > Ciekawe, ze tak nie mowia np. architekci (ale nie - tfu - "architekci IT"
    > tylko tacy normalni), projektanci budynkow, instalacji elektrycznych,
    > samolotow, samochodow, silnikow, lekarze, prawnicy i inni, ktorym do glowy
    > by nie przyszlo, zeby zatrudniac ludzi bez dyplomu na stanowisku innym niz
    > kierowca, sprzatacz, czy - coraz rzadziej bo to odpowiedzialna funkcja -
    > sekretarz...
    > Tylko "informatycy" uwazaja, ze dyplom o niczym nie swiadczy.

    Tak jest, bo w tych dziedziniach wystepuje nazjwyklejsza ingerencja panstwa.
    Pracodawcy po prostu NIE WOLNO zatrudnic osoby bez odpowiedniego papierka.
    Majac do wyboru genialnego archietekta bez dyplomu albo rysownika z dyplomem
    musi wybrac rysownika.
    W branzy informatycznej (narazie) tak nie jest.

    Adam

  • 33. Data: 2010-08-06 07:51:58
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Michal Kleczek"

    >Ciekawe, ze tak nie mowia np. architekci (ale nie - tfu - "architekci IT"
    >tylko tacy normalni), projektanci budynkow,

    Akurat uprawnienia budowlane są narzucone IIRC ustawowo.

    >instalacji elektrycznych,

    A tu bym nie był taki pewien czy uprawnienia SEP-owskie są przymusowe.

    >samolotow, samochodow, silnikow,

    W przeciwieństwie do oprogramowania, ciężko budować silniki w domu.

    >lekarze, prawnicy

    I znowu ustawowe wymogi. Zresztą jest wiele głosów, że przymusowa
    przynależność do "cechów" psuje rynek.

    --
    Kruk@ -\ |
    }-> epsilon.eu.org |

  • 34. Data: 2010-08-06 08:20:55
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 6 Sie, 09:51, Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> wrote:

    > W przeciwieństwie do oprogramowania, ciężko budować silniki w domu.
    Wymagającego projektu też w domowych warunkach nie zrobisz.

    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2010-08-06 08:31:48
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Mariusz Marszałkowski"
    >Wymagającego projektu też w domowych warunkach nie zrobisz.

    Owszem. A przynajmniej nie od razu. Ale możesz nabrać doświadczenia
    w małych projektach, a potem w większych... Tu praktycznie nie masz
    bariery wejścia. W przeciwieństwie do wielu rzeczy "mechanicznych".
    Co nie zmienia faktu, że ktoś, kto byłby w stanie wyprodukować w garażu
    silnik turboodrzutowy raczej nie miałby wielkich problemów ze
    znalezieniem pracy. Tu akurat chyba nie ma żadnych prawnych ograniczeń.

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\
    .\....@e...eu.org.\.\.

  • 36. Data: 2010-08-06 08:32:31
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> wrote:

    > A tu bym nie był taki pewien czy uprawnienia SEP-owskie są przymusowe.

    IIRC nie możesz bez uprawnień wykonać instalacji na napięcie przkraczające
    wartość bezpieczną (25V stały, 50-60V przemienny). Czyli nawet własnoręczna
    wymiana gniazdka, czy zmiana włącznika jest (teoretycznie) wykluczona.

    w.

  • 37. Data: 2010-08-06 08:38:06
    Od: pilot1123 <s...@g...com>

    Witam!
    Dyskusja przerodzila sie w standardowy temat, czy studia sa
    potrzebne ;D Ktos wczesniej zwrocil uwage, ze sa studenci czesto
    lepiej znaja problem od wykladowcow. Osobiscie uwazam to bardziej za
    zalete niz wade, slabsi studenci moga uczyc sie nie tylko od
    wykladowcow czy laborantow, ale tez od innych studentow. Kontakt ze
    srodowiskiem bardzo pomaga w zrozumieniu pewnych problemow (ahhh te
    rozmowy przy wodce).

    Zawsze byli ludzie tacy, ktorym studia nie sa potrzebne, gdyz maja
    tyle motywacji, silnej woli i umiejetnosci, ze potrafia sie samemu
    nauczyc wiecej, jednak odnosi sie to do mniejszej czesci
    spoleczenstwa. Pracodawca nie zatrudni kogos za to, ze skonczyl
    uczelnie. Papier pozwala na odsiew znacznej czesci ludzi, jesli na
    dane stanowisko jest wielu chetnych.Odrzucenie tych bez "papierka"
    wydaje sie rozsadna metoda (mowimy o poczatkujacych informatykach),
    majac sporo kandydatow "z papierkiem" jeden z nich prawdopodobnie
    bedzie sie nadawal

  • 38. Data: 2010-08-06 08:52:54
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Wojciech Muła"

> [...]
    >wymiana gniazdka, czy zmiana włącznika jest (teoretycznie) wykluczona.

    A znasz podstawę prawną? Poważnie pytam bom ciekaw.

    --
    Kruk@ -\ |
    }-> epsilon.eu.org |

  • 39. Data: 2010-08-06 09:50:00
    Od: Segmentation Fault <c...@o...eu>

    On 08/05/2010 09:45 PM, Sebastian Biały wrote:

    > Nie. Dam Ci oczywisty przykład. 5 lat temu było tak: programowanie
    > równoległe? A po co? Dzisiaj jest tak: Andrzej, ty cos robiłes tam z
    > jakimiś muteksami, mam tu taki przedmiot "nowoczesne programowanie
    > równoległe", mógłbys wziąśc ze trzy wyklady bo ja tego nie kumam a
    > podobno sa juz jakies procesory z jakimiś rdzeniami czy coś? No, weźmiesz?

    Oj, pojechałeś. Programowania równoległego to uczyli się już chyba nawet
    ci, którzy dziś wybierają się na emeryturę ;)
    I tematy które przerabiali są aktualne do dziś ( chociaż pewnie nie
    było wykładu o współbieżności w rubby on ralis )

  • 40. Data: 2010-08-06 09:55:34
    Od: Michal Kleczek <k...@g...com>

    Adam L. wrote:

> [...]
    > papierka. Majac do wyboru genialnego archietekta bez dyplomu albo
    > rysownika z dyplomem musi wybrac rysownika.

    To nie jest prawda - wystarczy, ze ten kto sie _podpisuje_ pod projektem ma
    odpowiednie uprawnienia.

    > W branzy informatycznej (narazie) tak nie jest.

    Nie tylko w branzy informatycznej. Producent samochodow nie musi do zespolu
    projektantow zatrudniac ludzi z odpowiednim wyksztalceniem kierunkowym. A
    jednak najczesciej to robi.

    Poza tym (mimo ze jestem przeciwnikiem regulacji) - cechy istnialy juz
    bardzo dawno, odpowiednia certyfikacja rowniez (mistrz/czeladnik/uczen). W
    informatyce - szczegolnie do prac nad systemami od ktorych zalezy czyjes
    zycie - moze tez by sie przydalo?

    --
    Michal