  • 1. Data: 2009-05-10 19:23:17
    Temat: Prosba o porade: Sigma 17-70 2.8-4.5 nieostra?
    Od: "Alfer" <a...@m...pl>

    Grupo, kilka dni temu zakupiłem Canona 450 D + Sigmę 17-70 2.8-4.5. Ten
    zestaw zastąpił skradzioną Sony Alphę 300 z 2-oma obiektywami (kitowym i
    dodatkową Sigmą 70-300 4.5-5.6). Liczyłem na co najmniej porównywalne
    zdjęcia. Wykonałem kilka serii próbnych fotek na mieście, olbrzymia
    większość w dobrych / bardzo dobrych warunkach czyli piękne słoneczko. I
    jestem zawiedziony. W fotografiach brakuje mi OSTROŚCI.

    Zresztą zobaczcie sami. Na spacer wybrałem się dodatkowo dla porównania z
    kompaktem Canona SX 110 IS. Starałem się robić podobne kadry kompaktem i
    lustrzanką z tych samych miejsc. Ustawienia jak najbardziej zbliżone czyli
    ISO 100, ten sam sposób pomiaru światła, kolory "żywe", podobna kompresja,
    maksymalna rozdzielczość. W pliku wybrałem kluczowe fargmenty, pokazane są w
    skali 1:1:
    http://www.alfer.pl/porownanie.jpg
    (plik jpg, prawie 2 MB)

    Po lewej stronie kompakt, po prawej lustrzanka. Fotki lustrzankowe mają
    owszem mniej szumu, lepsze kolory, ale... gdzie ta ostrość? W kompakcie,
    mimo w sumie brzydkiej jakości, ostrość jest. A zwróćcie uwagę w zdjęciach z
    lustrzanki - zwłaszcza na napisy na tabliczce tramwajów i na ścieżkę
    rowerową, makabra jakaś, to zdecydowanie nie jest to, czego oczekiwałem :( A
    czego oczekiwałem? - na samym dole są 3 zdjęcia z Alphy też fragmenciki 100%
    , może ostrość nie jest tam _idealna_, ale taka już mnie zadowala.

    Dodam że w tych mydlanych zdjęciach cały obszar jest taki, nie jest tak że
    złośliwie wybrałem fragmencik wadliwy. Po prostu gdzie nie spojrzeć, mimo iż
    AF sygnalizował iż niby jest ostro, jest rozmydlenie. Oglądanie takich zdjęć
    jest wręcz męczące, czuje się ogromny niedosyt (którego nie miałem przy
    Alphie z Sigmą). Aha, i jeszcze jedno dla utrudnienia, kilka zdjęć jednak
    wyszło bardzo dobrze choć zdecydowana mniejszość.

    Jestem laikiem w tych sprawach, czy takie mydlane objawy podpadają pod
    słynną regulację obiektywów w serwisie Sigmy? Czy może trafiłem na taki
    egezmplarz i już tak będzie zawsze? A jeśli to drugie, to czy można wtedy
    ubiegać się o wymianę na inny egzemplarz, jeszcze nie minął tydzień od
    zakupu zestawu.

    Pzdr
    A.

  • 2. Data: 2009-05-10 19:39:51
    Temat: Re: Prosba o porade: Sigma 17-70 2.8-4.5 nieostra?
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>

    > Ustawienia jak najbardziej zbliżone czyli ISO 100, ten sam sposób pomiaru
    > światła, kolory "żywe", podobna kompresja, maksymalna rozdzielczość.

    To sa jpgi prosto z puszki czy wywolywane RAWy?
    A co ze stopniem wyostrzania?

    Pozdrawiam
    Darek

  • 3. Data: 2009-05-10 20:08:10
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Alfer wrote:

> [...]
    > kolory "żywe", podobna kompresja, maksymalna rozdzielczość. W pliku
    > wybrałem kluczowe fargmenty, pokazane są w skali 1:1:

    Po lewej jest tak wyostrzone, ze sie rzygać chce. Podciagnij "sharpness" na
    maxa w C 450D bedziesz happy ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 4. Data: 2009-05-10 20:27:09
    Od: "nos" <w...@t...pl>

> [...]
    > egezmplarz i już tak będzie zawsze? A jeśli to drugie, to czy można wtedy
    > ubiegać się o wymianę na inny egzemplarz, jeszcze nie minął tydzień od

    ostrość nie jest ok,
    to zależy od sprzedawcy i wielkości sklepu :), jak jest ok, to zgodzi się na
    wymianę obiektywu na inny, ale nie musi,
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-05-10 20:30:04
    Od: j...@a...at

    On 10 Mai, 21:23, "Alfer" <a...@m...pl> wrote:
> [...]
    > egezmplarz i już tak będzie zawsze? A jeśli to drugie, to czy można wtedy
    > ubiegać się o wymianę na inny egzemplarz, jeszcze nie minął tydzień od

    cwiczylem to

    one tak maja .

    sproboj zwrocic ten zestaw , moze uda Ci sie zamieniec na inny tylko
    odradzam canona 450 albo 1000 itp.

    jesli sie nie uda to napisz , to dalej moze uda sie podpowiedziec
    jak probowac wylamac drzwi tam gdzie inne sa otwarte tzn jakimi
    karkolomnymi zabiegami zmniejszyc odsetek zdjec nieostrych.
    i nie daj sobie wmowic , ze nie potrafisz obslugiwac apartau czy tez
    nie potrafisz ostrzyc.

  • 6. Data: 2009-05-10 20:39:00
    Od: "Alfer" <a...@m...pl>

    ***** Dariusz Gasior napisał:
    > To sa jpgi prosto z puszki czy wywolywane RAWy?

    Jpgi z puszki, maks. rozdzielczość i min. kompresja. Ale wcześniej tez
    używałem mocnych jpg i do moich celów były OK.

    > A co ze stopniem wyostrzania?

    Czy masz na myśli "Picture Style"? Jeśli tak to styl "Standard" (wg
    instrukcji: "Obraz jest żywy, ostry i wyrazisty") czyli ostrość 4/7.

    ***** Mikolaj Tutak napisał:
    > Po lewej jest tak wyostrzone, ze sie rzygać chce.

    To prawda, przegięcie w drugą stronę, natomiast dolne obrazki z Alphy
    jednak są na korzyść w stosunku do C 450D i wyglądają naturalnie. I taki
    efekt chciałbym mieć w Canonie.

    > Podciagnij "sharpness" na maxa w C 450D bedziesz happy ;-)

    Już teraz wieczorem ciężko mi to będzie wypróbować, ale czy faktycznie
    wystarczy pociągnąć programowo ostrość i już? Tak po prostu na chama? W moim
    laickim odczuciu mydło na fotkach to jednak kwestia samego szkiełka, a nie
    obróbki obrazu przez procesor w aparacie...

    Pzdr
    A.

  • 7. Data: 2009-05-10 20:43:29
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Użytkownik wrote:

    > cwiczylem to
    > one tak maja .

    Twoje zestawy mialy zepsutego uzyszkodnika ;-)

    > sproboj zwrocic ten zestaw , moze uda Ci sie zamieniec na inny tylko
    > odradzam canona 450 albo 1000 itp.

    Ja mam 400D + Sigme 17-70 i ostrzy dobrze. To nie jest super ostre szkło, bo
    ma spory zakres (17-70) i jest dosyc jasne (2.8-4.5). Natomiast AF trafia
    bez problemu, chyba ze nie umiesz go obsługiwać.

    PS: tak wiem jestem dzieckiem szczęścia moj zestaw nie powinien działać co
    zostało udowodnione za pomocą pierdyliona testów...

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 8. Data: 2009-05-10 21:18:27
    Od: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>

    > Czy masz na myśli "Picture Style"? Jeśli tak to styl "Standard" (wg
    > instrukcji: "Obraz jest żywy, ostry i wyrazisty") czyli ostrość 4/7.

    Nie wiem jak wyglada to w Canonach, ale zwykle jest mozliwosc dostrojenia
    stopnia wyostrzania w puszce (nie tylko przez wybranie zdefinowanego
    "stylu", "profilu", etc.). Tak jak kolega zauwazyl, zdjecia po lewej sa
    bardzo mocno wyostrzone (tak maja domyslnie kompakty - zeby gawiedz byla
    zadowolona z tego co wyskakuje z aparaciku). Gdybys wzial sobie w
    photoshopie, albo jakims innym cud-programie, wyostrzyl troche kanal L w
    trybie Lab, to spokojnie moglbys uzyskac z tych zdjec z C450 efekt nie
    gorszy niz ten z SX 110 IS.
    Nie znaczy to jednak, ze Twoj zestaw nie ma mitycznego BF lub FF. Zatem
    proponuje jeszcze zrobic test z linijka/bateryjkami/etc. zeby upewnic sie,
    obiektyw nie wymaga jakiejs regulacji (tutaj masz opis jak szybko
    przeprowadzic taki test: http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=55208 ).
    Coz, niestety, jesli chodzi o Canony to chyba slyna z tego typu problemow,
    chociaz nie wiem czy to nie jest bardziej jakis efekt zbiorowej histerii ;-)

    Pozdrawiam
    Darek

  • 9. Data: 2009-05-10 21:34:23
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Alfer pisze:
> [...]
    > większość w dobrych / bardzo dobrych warunkach czyli piękne słoneczko. I
    > jestem zawiedziony. W fotografiach brakuje mi OSTROŚCI.

    Podkręć ostrość w menu. Sony ma dobry marketing i podkręca ostrość
    fabrycznie.
    Nie słuchaj tutejszego kretyna, co mu nic nie ostrzy, a każdy komu
    ostrzy się na tym nie zna.

    A w ogóle odzwyczaj się od takiego żyletowania zdjęć jak w przykładach
    bo to nienaturalne strasznie. Odzwyczajenie jest może i niełatwe i
    przypomina przestanie słodzenia herbaty, ale potem człowiek zastanawia
    się jak mógł pic takie świństwo :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 10. Data: 2009-05-10 22:52:24
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    j...@a...at pisze:

    > sproboj zwrocic ten zestaw , moze uda Ci sie zamieniec na inny tylko
    > odradzam canona 450 albo 1000 itp.

    Nie pisz już więcej na grupę, bo czytać szkoda takich bzdur.

    Co do tematu - wymień szkło w sklepie, a jak sie nie da , to ślij
    doserwisu Sigmy z puszką. Tylko wcześniej umów termin przez telefon,
    żeby dostać po 3 dniach a nie 2 tygodniach

    --
    f1969