    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Problem z rozruchem MAB8048H po podłączeniu zasilania
    Date: Wed, 24 Jul 2024 01:24:29 +0200

    W ramach zabawy z "antycznymi" rozwiązaniami zacząłem ostatnio
    eksperymentować z kilkoma egzemplarzami 8048, które leżały u mnie w
    szufladzie. Złożyłem układ testowy na płytce i napisałem program do
    migania diodami w asemblerze.
    Scalak bliżej niezidentyfikowanego producenta działa bez jakichkolwiek
    zastrzeżeń. Natomiast gdy włożyłem w podstawkę MAB8048H od Philipsa,
    zaczynają się dziać dziwne rzeczy - przeważnie program nie startuje po
    podłączeniu zasilania, czasem startuje i działa chaotycznie.
    Układ resetu jest wykonany zgodnie z notą katalogową - z wykorzystaniem
    kondensatora 1uF i rezystora 1k (ograniczający prąd zwarcia po
    naciśnięciu przycisku). Próbowałem zwiększyć kondensator przy pinie
    reset (najpierw do 2,2uF, potem do 10uF) oraz zastosować inny rezonator
    kwarcowy (z 6MHz do 4MHz).
    Jeśli ręcznie wykonam reset, to program działa już stabilnie.
    Wszystkie posiadane egzemplarze MAB8048H zachowują się w ten sam sposób
    więc wątpię, żeby chodziło o jakieś losowe uszkodzenie konkretnego
    egzemplarza.

    Ktoś ma pomysł co może odpowiadać za takie zachowanie?