  • Data: 2024-07-25 20:14:57
    Temat: Re: Problem z rozruchem MAB8048H po podłączeniu zasilania
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 25.07.2024 19:18, J.F wrote:

    > Tylko musisz dodawac zewnętrzny rom z programem.

    Różnych EPROM-ów też mi się trochę nazbierało przez lata. Wykorzystuję
    je co prawda w różnych projektach komputerów retro, ale to będzie
    dodatkowa okazja, żeby je wykorzystać.

    > To chyba juz lepiej jakiegos atmelka użyc.

    Jasne. Gdybym musiał zrobić coś na szybko, to pewnie użyję
    Attiny/Atmegi, jakiegoś PIC-a, Arduino nano albo którejś z płytek z
    STM32. Jednak tutaj mówimy o relatywnie prostych projektach robionych
    dla frajdy i w ramach intelektualnej rozrywki, bo tak traktuje
    programowanie w asemblerze.
    No i jednak takie układy sprawdzą się w projektach komputerów retro,
    jako podzespoły wspomagające - na pewno pasują tam bardziej od jakiejś
    Atmegi. ;)

    Większym problemem jaki potencjalnie widzę może być debugowanie. Nie ma
    wbudowanego UART-a, więc nie wyprintuję sobie żadnych wiadomości. O
    sprawdzeniu stanu programu jakimś debugerem też można zapomnieć. Z
    drugiej strony pewnie są jakieś symulatory, więc przynajmniej fragmenty
    kodu pewnie będzie się dało wcześniej przetestować w wirtualnym środowisku.

    Na razie prosty kawałek kodu wykorzystujący część możliwości układu
    udało mi się bez większych problemów napisać w dwa wieczory.

    > Z drugiej strony - dla starego kwarca kluczowy był procesor :-)

    Trochę dziwne jest to, że tylko egzemplarze od Philipsa są takie
    wybredne, jeśli chodzi o kwarc. Te od NEC-a oraz innego producenta
    (którego nie byłem w stanie zidentyfikować po oznaczeniach) działały
    poprawnie ze współczesnymi rezonatorami.