  • Data: 2024-07-25 18:11:40
    Temat: Re: Problem z rozruchem MAB8048H po podłączeniu zasilania
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 25 Jul 2024 17:03:18 +0200, Atlantis wrote:

    > Hmm... Okazuje się, że o ile rezystor pomógł, to nie wyeliminował
    > problemów w zupełności. Układ ciągle miewa problemy z rozruchem - tym
    > razem już tylko po podłaczeniu zasilania po dłuższej przerwie.
    > Próbowałem wymienić kondensatory przy kwarcu (najpierw na 27pF, potem na
    > 18pF) ale nie było różnicy. Zwiększenie kondensatora przy RST do 10 uF
    > także nie rozwiązuje sprawy.
    > Gdy rezonator już się wzbudzi, to wszystko pracuje poprawnie i
    > stabilnie. Próbowałem trzech różnych rezonatorów: dwóch 6MHz i jednego
> [...]

    Z ciekawosci poszukałem dokumentacji Intela

    http://bitsavers.trailing-edge.com/components/intel/
    8048/9800270D_MCS-48_Family_Users_Manual_Jul78.pdf

    na stronie 35 (2-9) jest opis ... pobieżny bardzo. Tyle, ze napisali,
    ze X1 to wejscie. No i "completely self-contained" ... wbudowane
    kondensatory ?

    Na strona 48 (2-22) jest cieakwie, ale to o 8021
    Kondensatory niepotrzebne ? Tak to jakos dziwnie napisali, ze nie
    wiem. Chyba wbudowane.
    Do generacji wystarczy jeden rezystor 10k - bez kwarcu.

    ale juz na stronie 105 (5-1) są 2*20pF, z ciekawą notką.
    "A standard series resonant XTAL [...] will provide better than 1%
    accuracy.
    If higher accuracy is required, a parallel resonant XTAL should be
    specified, which will operate with a load capacitance of 20-25pF.

    For more information see Intel Application Note AP-35"

    I dalej pełno schematów z kondensatorami.

    Jakby podobnie jak ten MAB.

    J.