  • 11. Data: 2009-06-27 20:10:16
    Temat: Re: Problem z kartą CF 16 GB - pokazuje 8 GB :-(
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mikolaj Tutak wrote:

    > POczytaj chwilkę zanim napiszesz. Jakiś czas temu zostało
    > znormalizowane nazewnictwo i GB to 1000*1000*1000 bajtów w
    > przeciwieństwie do GiB wynoszącego 1024*1024*1024 bajtów. Pojemności
    > dysków są podawane teraz prawidłowo, natomiast pamieci RAM powinny
    > być opisane np. 1 GiB.

    tylko powiedz mi kto tego GiB używa bo mam drobne wrażenie ze to jest jakiś
    kilku maniaków na usenecie i nikt więcej.

  • 12. Data: 2009-06-27 21:12:26
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał
    > tylko powiedz mi kto tego GiB używa bo mam drobne wrażenie ze to jest
    > jakiś kilku maniaków na usenecie i nikt więcej.

    no wiesz ... ;)))))))))

    nie masz zegarka zero-jedynkowego? ;))))))))))))))))))))))))))))

    --

    Sebastian

  • 13. Data: 2009-06-27 21:17:27
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Marek Dyjor wrote:

    > tylko powiedz mi kto tego GiB używa bo mam drobne wrażenie ze to jest
    > jakiś kilku maniaków na usenecie i nikt więcej.

    Co nie zmienia faktu iż od niepamiętnych czasów 1k=1000, 1M=1000000 itd.
    Nazywanie 1k=1024 bylo od zawsze nadużyciem i prowadziło do absurdów, np.:
    1000=1k=1024...

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 14. Data: 2009-06-28 10:27:35
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    Mikolaj Tutak wrote:
    > POczytaj chwilkę zanim napiszesz. Jakiś czas temu zostało znormalizowane
    > nazewnictwo i GB to 1000*1000*1000 bajtów w przeciwieństwie do GiB
    > wynoszącego 1024*1024*1024 bajtów. Pojemności dysków są podawane teraz

    hm? Numer normy ISO proszę, bo jakoś wcześniej o tym nie wiedziałem.

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.

  • 15. Data: 2009-06-28 11:43:41
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sat, 27 Jun 2009 17:27:02 +0200, Mikolaj Tutak wrote:

    > POczytaj chwilkę zanim napiszesz.

    I wzajemnie: http://en.wikipedia.org/wiki/JEDEC_memory_standards

    I tak, wiem ze od ok 2000r mamy Ki,Mi,Gi etc. :-)
    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 16. Data: 2009-06-28 11:48:01
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sun, 28 Jun 2009 11:27:35 +0100, Bronek Kozicki wrote:
    > hm? Numer normy ISO proszę, bo jakoś wcześniej o tym nie wiedziałem.

    Nie jest to norma ISO -- IEC 60027-2

    pozdrawiam,

  • 17. Data: 2009-06-28 16:39:34
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> zwrócił błąd:

    > tylko powiedz mi kto tego GiB używa bo mam drobne wrażenie ze to jest jakiś
    > kilku maniaków na usenecie i nikt więcej.

    Niektóre programy używają, zwłaszcza związane z siecią, np. downloader
    do stron WWW, licznik transferu, programy do FTP itp. oraz programy
    narzędziowo-diagnostyczne, np. SIV, który przyadkiem podaje tak
    szczegółowe informacje jak nie podają programy używające "GB". Jak widzę
    taki program to od razu go preferuję bardziej, bo chociaż myślący gość
    go zrobił. Programy robione w USA często tego nie mają, ale to wina ich
    regulacji.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 18. Data: 2009-06-28 16:46:40
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Michal Tyrala <w...@b...com.pl> zwrócił błąd:

    > I wzajemnie: http://en.wikipedia.org/wiki/JEDEC_memory_standards
    >
    > I tak, wiem ze od ok 2000r mamy Ki,Mi,Gi etc. :-)

    No właśnie, IEC używa GiB, JEDEC używa GB. Ponieważ ci drudzy zajmują
    się sprzętem najbliżej jak się da to się ciężko przebić z logiczniejszym
    rozwiązaniem. Amerykański NIST też zaleca GiB, ale co urząd może na
    przemysł...

  • 19. Data: 2009-06-29 04:26:47
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sun, 28 Jun 2009 12:46:40 -0400, Saiko Kila wrote:
    > No właśnie, IEC używa GiB, JEDEC używa GB. Ponieważ ci drudzy zajmują
    > się sprzętem najbliżej jak się da to się ciężko przebić z logiczniejszym
    > rozwiązaniem.

    Swoja droga, to w kwestii flasha burdel jest naprawde niezly -- kosci sa
    opisywane wg przedrostkow binarnych, a flash ,,opakowany'' w karte juz
    wg SI... :/

    pozdrawiam,

  • 20. Data: 2009-06-29 04:50:07
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

> [...]

    > Swoja droga, to w kwestii flasha burdel jest naprawde niezly -- kosci sa
    > opisywane wg przedrostkow binarnych, a flash ,,opakowany'' w karte juz

    Tak, widać po tym że naprawdę producentom nie chodzi o jakąś ideologię
    (jak często usenetowiczom) ale po prostu o kasiorę. Te pierwsze
    przedrostki mają znaczenie praktyczne w produkcji i projektowaniu, te
    drugie w sprzedaży :)