-
11. Data: 2009-01-25 21:32:56
Temat: Re: Problem z hamulcami - pytanie
Od: Arni <a...@n...spam>
m...@h...co.uk pisze:
> Ale co to oznacza ze tloczek jest przytarty? Tloczki sa nowe w lewym
> zacisku a w prawym wypolerowane papierem 600, potem 1200.
> Sruby maja nowe miedziane podkladki, odpowietrznik uszczelnilem tasma
> teflonowa.
>
> Wiec zalozmy ze "zapewne jeden tłoczek jest przytarty i nie opiera sie
> o klocek/tarcze" - co mam zatem zrobic zeby to naprawic (biorac pod
> uwage ze mam nowe w lewym i wypolerowane w prawym tloczki)?
sam pisałes ze tłoczek chodzi gumowato.
Jestes pewien ze odpowietrzyłes go prawidłowo. PO co teflon na
odpowietrzniku? to sie uszczelnia stożkiem i zadnego uszczelniacza nie
potrzeba. Jesli tłoczek bylby przytarty to moglby sie ruszac ale nie
wychodzic do pozycji oparcia o klocek i tarcze wiec nie dociskałby i nie
dawal oporu. Skoro czysciłes i jestes pewien ze sie wysuwa do konca
(sprawdzales bez klockow?) to pozostaje tylko odpowietrzenie.
--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX
-
12. Data: 2009-01-25 21:35:21
Temat: Re: Problem z hamulcami - pytanie
Od: Arni <a...@n...spam>
m...@h...co.uk pisze:
> Caly czas mnie zastanawia czy to moze jednak byc pompa (mimo ze po
> zacisnieciu przewodow przy zacikach jest twardo) ?
> Nie mam pojecia.
cos sie tej pompy uczepił. Pompe masz tą samą. Zmieniasz jej obciazenie
i widac ze to powoduje zmiany. Czyli nie pompa a to co do niej jest
doczepione. Jakby pompa byla padnieta to nie bylo by roznicy czy jest
zacisk czy tylko zacisniety wezyk. Opór jest opóri wtedy pompa powinna
przepuscic jakby byla zwalona.
--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX
-
13. Data: 2009-01-25 22:17:55
Temat: Re: Problem z hamulcami - pytanie
Od: m...@h...co.uk
On 25 Sty, 21:32, Arni <a...@n...spam> wrote:
> m...@h...co.uk pisze:
>
> > Ale co to oznacza ze tloczek jest przytarty? Tloczki sa nowe w lewym
> > zacisku a w prawym wypolerowane papierem 600, potem 1200.
> > Sruby maja nowe miedziane podkladki, odpowietrznik uszczelnilem tasma
> > teflonowa.
>
> > Wiec zalozmy ze "zapewne jeden tłoczek jest przytarty i nie opiera sie
> > o klocek/tarcze" - co mam zatem zrobic zeby to naprawic (biorac pod
> > uwage ze mam nowe w lewym i wypolerowane w prawym tloczki)?
>
> sam pisałes ze tłoczek chodzi gumowato.
> Jestes pewien ze odpowietrzyłes go prawidłowo. PO co teflon na
> odpowietrzniku? to sie uszczelnia stożkiem i zadnego uszczelniacza nie
> potrzeba. Jesli tłoczek bylby przytarty to moglby sie ruszac ale nie
> wychodzic do pozycji oparcia o klocek i tarcze wiec nie dociskałby i nie
> dawal oporu. Skoro czysciłes i jestes pewien ze sie wysuwa do konca
> (sprawdzales bez klockow?) to pozostaje tylko odpowietrzenie.
>
> --
> Arni Toruń
> '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
> '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
> '91 Honda Prelude 2,0 EX
Elo,
Ostatnie odpowietrzenie bylo robione zakladzie motocyklowym.
Na 100% nie da sie juz bardziej odpowietrzyc. Dalej jest nie za
bardzo, choc jezdzic (i hamowac) sie da.
Teflon sie stosuje na gwint - nie wiem czy probowales odpowietrzac
mityvac'em (lub strzykawka) - powietrze zasysa przez rowki gwintu
odpowietrznika.
Stad teflon - stara i sprawdzona metoda hydraulika ;].
Tloczki wysuwaja sie ale mulowato. Bez klockow jest to samo.
Co to znaczy "wysuwa sie do konca" ? Moge latwo tloczki wypompowac i
wyjac. Nie zmienia to faktu ze jakos troche gumowato wychodzi a jak
puszcze dzwignie to go troche wciaga(czy to jest prawidlowe
zachowanie?)
-
14. Data: 2009-01-25 22:29:39
Temat: Re: Problem z hamulcami - pytanie
Od: Arni <a...@n...spam>
m...@h...co.uk pisze:
> Teflon sie stosuje na gwint - nie wiem czy probowales odpowietrzac
> mityvac'em (lub strzykawka) - powietrze zasysa przez rowki gwintu
> odpowietrznika.
> Stad teflon - stara i sprawdzona metoda hydraulika ;].
oki. przy odpowietrzaniu pompą hamulcową takie myki nie sa konieczne.
> Tloczki wysuwaja sie ale mulowato. Bez klockow jest to samo.
> Co to znaczy "wysuwa sie do konca" ? Moge latwo tloczki wypompowac i
> wyjac. Nie zmienia to faktu ze jakos troche gumowato wychodzi a jak
> puszcze dzwignie to go troche wciaga(czy to jest prawidlowe
> zachowanie?)
jak najbardziej, w koncu klocki musża sie jakos cofnąc.
W takim razie ja nie mam pomysłow bo uklad jest prosty jak budowa cepa.
Ostatnie pytanie: jestes pewien ze klocki przesuwają sie luzno w
prowadnicach ?
--
Arni Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
'91 Honda Prelude 2,0 EX
-
15. Data: 2009-01-25 22:38:59
Temat: Re: Problem z hamulcami - pytanie
Od: m...@h...co.uk
On 25 Sty, 22:29, Arni <a...@n...spam> wrote:
> m...@h...co.uk pisze:
>
> > Teflon sie stosuje na gwint - nie wiem czy probowales odpowietrzac
> > mityvac'em (lub strzykawka) - powietrze zasysa przez rowki gwintu
> > odpowietrznika.
> > Stad teflon - stara i sprawdzona metoda hydraulika ;].
>
> oki. przy odpowietrzaniu pompą hamulcową takie myki nie sa konieczne.
>
> > Tloczki wysuwaja sie ale mulowato. Bez klockow jest to samo.
> > Co to znaczy "wysuwa sie do konca" ? Moge latwo tloczki wypompowac i
> > wyjac. Nie zmienia to faktu ze jakos troche gumowato wychodzi a jak
> > puszcze dzwignie to go troche wciaga(czy to jest prawidlowe
> > zachowanie?)
>
> jak najbardziej, w koncu klocki musża sie jakos cofnąc.
> W takim razie ja nie mam pomysłow bo uklad jest prosty jak budowa cepa.
> Ostatnie pytanie: jestes pewien ze klocki przesuwają sie luzno w
> prowadnicach ?
>
> --
> Arni Toruń
> '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
> '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
> '91 Honda Prelude 2,0 EX
Elo,
Klocki przesuwaja sie luzno. I tak oto ciagle stoje w miejscu.
Bede po kolei wymienial wszystkie graty az dojde co i jak. Nie ma
innej rady.
Dzieki za pomoc.
Pozd,
mt
-
16. Data: 2009-01-25 23:16:31
Temat: Re: Problem z hamulcami - pytanie
Od: de Fresz <d...@N...pl>
On 2009-01-25 23:17:55 +0100, m...@h...co.uk said:
> Teflon sie stosuje na gwint - nie wiem czy probowales odpowietrzac
> mityvac'em (lub strzykawka) - powietrze zasysa przez rowki gwintu
> odpowietrznika.
A nie prościej odpowietrzyć pompą?
> Stad teflon - stara i sprawdzona metoda hydraulika ;].
> Tloczki wysuwaja sie ale mulowato. Bez klockow jest to samo.
> Co to znaczy "wysuwa sie do konca" ? Moge latwo tloczki wypompowac i
> wyjac. Nie zmienia to faktu ze jakos troche gumowato wychodzi a jak
> puszcze dzwignie to go troche wciaga(czy to jest prawidlowe
> zachowanie?)
Może być coś jeszcze z przewodem, zwłaszcza jeśli jest stary - np. w
okolicy końcówki może być jakaś minimalna nieszczelność. Na pewno nie
jest lekko wilgotny po jakimś czasie?
Żeby wyeliminować zaciski, możesz spróbować podłączyć kolejno jakiś
inny - np. tylni.
Tak wogóle jaki to motocykl?
--
Pozdrawiam
de Fresz
-
17. Data: 2009-01-26 00:54:29
Temat: Re: Problem z hamulcami - pytanie
Od: m...@h...co.uk
On 25 Sty, 23:16, de Fresz <d...@N...pl> wrote:
> On 2009-01-25 23:17:55 +0100, m...@h...co.uk said:
>
> > Teflon sie stosuje na gwint - nie wiem czy probowales odpowietrzac
> > mityvac'em (lub strzykawka) - powietrze zasysa przez rowki gwintu
> > odpowietrznika.
>
> A nie prościej odpowietrzyć pompą?
>
> > Stad teflon - stara i sprawdzona metoda hydraulika ;].
> > Tloczki wysuwaja sie ale mulowato. Bez klockow jest to samo.
> > Co to znaczy "wysuwa sie do konca" ? Moge latwo tloczki wypompowac i
> > wyjac. Nie zmienia to faktu ze jakos troche gumowato wychodzi a jak
> > puszcze dzwignie to go troche wciaga(czy to jest prawidlowe
> > zachowanie?)
>
> Może być coś jeszcze z przewodem, zwłaszcza jeśli jest stary - np. w
> okolicy końcówki może być jakaś minimalna nieszczelność. Na pewno nie
> jest lekko wilgotny po jakimś czasie?
> Żeby wyeliminować zaciski, możesz spróbować podłączyć kolejno jakiś
> inny - np. tylni.
> Tak wogóle jaki to motocykl?
>
> --
> Pozdrawiam
> de Fresz
Elo,
Motocykl to GSX750F 2002.
Musze poobserwowac, ale zdaje sie ze nie ma zadnego wycieku. Sprawdze
to jeszcze.
Poza tym w sumie moge podlaczyc tylny ale to sporo roboty a chcialbym
jezdzic (jutro motorem jade do pracy, jupi!)
Chyba ze kupie jakis uzywany zacisk i wtedy podmienie i sie okaze co i
jak.
Tak, wlasnie tak zrobie, kupie jeden uzywany. he.
Dzieks,
mt
-
18. Data: 2009-01-26 00:59:21
Temat: Re: Problem z hamulcami - pytanie
Od: de Fresz <d...@N...pl>
On 2009-01-26 01:54:29 +0100, m...@h...co.uk said:
> Poza tym w sumie moge podlaczyc tylny ale to sporo roboty a chcialbym
> jezdzic (jutro motorem jade do pracy, jupi!)
> Chyba ze kupie jakis uzywany zacisk i wtedy podmienie i sie okaze co i
> jak.
> Tak, wlasnie tak zrobie, kupie jeden uzywany. he.
No to zastanów się czy lepiej się trochę natyrać (1 wieczór?), czy
płacić żywym keszem, za zacisk w hgw jakim stanie.
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
-
19. Data: 2009-01-26 08:18:47
Temat: Re: Problem z hamulcami - pytanie
Od: "Kefir" <k...@r...pl>
Elou!
<m...@h...co.uk> wrote in message
news:81284080-1a8f-48e5-9188-be1b0a62c815@v5g2000pre
.googlegroups.com...
> Ale co to oznacza ze tloczek jest przytarty? Tloczki sa nowe w lewym
> zacisku a w prawym wypolerowane papierem 600, potem 1200.
> Sruby maja nowe miedziane podkladki, odpowietrznik uszczelnilem tasma
> teflonowa.
> Wiec zalozmy ze "zapewne jeden tłoczek jest przytarty i nie opiera sie
> o klocek/tarcze" - co mam zatem zrobic zeby to naprawic (biorac pod
> uwage ze mam nowe w lewym i wypolerowane w prawym tloczki)?
Motur, jaki masz motur, kolego? Otoz w takiej np (przepraszam kolegow)
bieliznie (Triumph) siedza sobie zaciski wykazujace opisany efekt a i do
wadliwej pompy producent byl uprzejmy sie przyznac. We wspomnianym przypadku
pomaga czyszczenie zaciskow (raczej bym polerowal niz traktowal papierem
sciernym) i wymiana pompy badz jej kpl bebechow. Bez "jednoczesnej" akcji
klopot z, miekka mniej lub bardziej, klamka pozostaje.
Wspomniane zaciski to czterotloczkowe Nissiny spotykane takze w starszych
GSXR-ach i Banditach 1200. Przewody w stalowym oplocie.
Jeszcze jedno: gdzie udalo Ci sie napchac teflonu w odpowietrznik i jaki byl
tego cel?
--
Pozdrawiam, Artu / Kef
& 7/4 majtasow ST 955
http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta
A moze by tak rajdy motocyklowe dla motocykli?
-
20. Data: 2009-01-26 09:02:18
Temat: Re: Problem z hamulcami - pytanie
Od: t...@g...com
On Jan 26, 8:18 am, "Kefir" <k...@r...pl> wrote:
> Elou!<m...@h...co.uk> wrote in message
>
> news:81284080-1a8f-48e5-9188-be1b0a62c815@v5g2000pre
.googlegroups.com...
>
> > Ale co to oznacza ze tloczek jest przytarty? Tloczki sa nowe w lewym
> > zacisku a w prawym wypolerowane papierem 600, potem 1200.
> > Sruby maja nowe miedziane podkladki, odpowietrznik uszczelnilem tasma
> > teflonowa.
> > Wiec zalozmy ze "zapewne jeden tłoczek jest przytarty i nie opiera sie
> > o klocek/tarcze" - co mam zatem zrobic zeby to naprawic (biorac pod
> > uwage ze mam nowe w lewym i wypolerowane w prawym tloczki)?
>
> Motur, jaki masz motur, kolego? Otoz w takiej np (przepraszam kolegow)
> bieliznie (Triumph) siedza sobie zaciski wykazujace opisany efekt a i do
> wadliwej pompy producent byl uprzejmy sie przyznac. We wspomnianym przypadku
> pomaga czyszczenie zaciskow (raczej bym polerowal niz traktowal papierem
> sciernym) i wymiana pompy badz jej kpl bebechow. Bez "jednoczesnej" akcji
> klopot z, miekka mniej lub bardziej, klamka pozostaje.
> Wspomniane zaciski to czterotloczkowe Nissiny spotykane takze w starszych
> GSXR-ach i Banditach 1200. Przewody w stalowym oplocie.
> Jeszcze jedno: gdzie udalo Ci sie napchac teflonu w odpowietrznik i jaki byl
> tego cel?
>
> --
> Pozdrawiam, Artu / Kef
> & 7/4 majtasow ST 955http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta
> A moze by tak rajdy motocyklowe dla motocykli?
Elo,
Motor tak jak kilka postow wyzej napisalem to GSX750F K2. Zakladam
niesmialo ze tloczki mam ok, wiec moze wystarczy zestaw naprawczy
pompy? Czy do zdaje egzamin czy lepiej kupowac nowa (podobno drozyzna
troche) ?
@de Fresz: Kupno uzywanego zacisku ma pewna zalete: Jesli wloze
swoje tloczki w "nowy" zacisk i bedzie ok to znaczy ze do bani jest
stary zacisk. Jesli nie bedzie ok - to albo tloczki albo uszczelki,
choc zawsze jest ryzyko ze "nowy" zacisk nie teges.
Pozd,
mt