eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleProblem z hamulcami - pytanie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 30

  • 11. Data: 2009-01-25 21:32:56
    Temat: Re: Problem z hamulcami - pytanie
    Od: Arni <a...@n...spam>

    m...@h...co.uk pisze:

    > Ale co to oznacza ze tloczek jest przytarty? Tloczki sa nowe w lewym
    > zacisku a w prawym wypolerowane papierem 600, potem 1200.
    > Sruby maja nowe miedziane podkladki, odpowietrznik uszczelnilem tasma
    > teflonowa.
    >
    > Wiec zalozmy ze "zapewne jeden tłoczek jest przytarty i nie opiera sie
    > o klocek/tarcze" - co mam zatem zrobic zeby to naprawic (biorac pod
    > uwage ze mam nowe w lewym i wypolerowane w prawym tloczki)?

    sam pisałes ze tłoczek chodzi gumowato.
    Jestes pewien ze odpowietrzyłes go prawidłowo. PO co teflon na
    odpowietrzniku? to sie uszczelnia stożkiem i zadnego uszczelniacza nie
    potrzeba. Jesli tłoczek bylby przytarty to moglby sie ruszac ale nie
    wychodzic do pozycji oparcia o klocek i tarcze wiec nie dociskałby i nie
    dawal oporu. Skoro czysciłes i jestes pewien ze sie wysuwa do konca
    (sprawdzales bez klockow?) to pozostaje tylko odpowietrzenie.

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
    '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
    '91 Honda Prelude 2,0 EX


  • 12. Data: 2009-01-25 21:35:21
    Temat: Re: Problem z hamulcami - pytanie
    Od: Arni <a...@n...spam>

    m...@h...co.uk pisze:

    > Caly czas mnie zastanawia czy to moze jednak byc pompa (mimo ze po
    > zacisnieciu przewodow przy zacikach jest twardo) ?
    > Nie mam pojecia.

    cos sie tej pompy uczepił. Pompe masz tą samą. Zmieniasz jej obciazenie
    i widac ze to powoduje zmiany. Czyli nie pompa a to co do niej jest
    doczepione. Jakby pompa byla padnieta to nie bylo by roznicy czy jest
    zacisk czy tylko zacisniety wezyk. Opór jest opóri wtedy pompa powinna
    przepuscic jakby byla zwalona.

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
    '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
    '91 Honda Prelude 2,0 EX


  • 13. Data: 2009-01-25 22:17:55
    Temat: Re: Problem z hamulcami - pytanie
    Od: m...@h...co.uk

    On 25 Sty, 21:32, Arni <a...@n...spam> wrote:
    > m...@h...co.uk pisze:
    >
    > > Ale co to oznacza ze tloczek jest przytarty? Tloczki sa nowe w lewym
    > > zacisku a w prawym wypolerowane papierem 600, potem 1200.
    > > Sruby maja nowe miedziane podkladki, odpowietrznik uszczelnilem tasma
    > > teflonowa.
    >
    > > Wiec zalozmy ze "zapewne jeden tłoczek jest przytarty i nie opiera sie
    > > o klocek/tarcze" - co mam zatem zrobic zeby to naprawic (biorac pod
    > > uwage ze mam nowe w  lewym i wypolerowane w prawym tloczki)?
    >
    > sam pisałes ze tłoczek chodzi gumowato.
    > Jestes pewien ze odpowietrzyłes go prawidłowo. PO co teflon na
    > odpowietrzniku? to sie uszczelnia stożkiem i zadnego uszczelniacza nie
    > potrzeba. Jesli tłoczek bylby przytarty to moglby sie ruszac ale nie
    > wychodzic do pozycji oparcia o klocek i tarcze wiec nie dociskałby i nie
    > dawal oporu. Skoro czysciłes i jestes pewien ze sie wysuwa do konca
    > (sprawdzales bez klockow?) to pozostaje tylko odpowietrzenie.
    >
    > --
    > Arni         Toruń
    > '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
    > '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
    > '91 Honda Prelude 2,0 EX

    Elo,

    Ostatnie odpowietrzenie bylo robione zakladzie motocyklowym.
    Na 100% nie da sie juz bardziej odpowietrzyc. Dalej jest nie za
    bardzo, choc jezdzic (i hamowac) sie da.
    Teflon sie stosuje na gwint - nie wiem czy probowales odpowietrzac
    mityvac'em (lub strzykawka) - powietrze zasysa przez rowki gwintu
    odpowietrznika.
    Stad teflon - stara i sprawdzona metoda hydraulika ;].
    Tloczki wysuwaja sie ale mulowato. Bez klockow jest to samo.
    Co to znaczy "wysuwa sie do konca" ? Moge latwo tloczki wypompowac i
    wyjac. Nie zmienia to faktu ze jakos troche gumowato wychodzi a jak
    puszcze dzwignie to go troche wciaga(czy to jest prawidlowe
    zachowanie?)


  • 14. Data: 2009-01-25 22:29:39
    Temat: Re: Problem z hamulcami - pytanie
    Od: Arni <a...@n...spam>

    m...@h...co.uk pisze:


    > Teflon sie stosuje na gwint - nie wiem czy probowales odpowietrzac
    > mityvac'em (lub strzykawka) - powietrze zasysa przez rowki gwintu
    > odpowietrznika.
    > Stad teflon - stara i sprawdzona metoda hydraulika ;].

    oki. przy odpowietrzaniu pompą hamulcową takie myki nie sa konieczne.

    > Tloczki wysuwaja sie ale mulowato. Bez klockow jest to samo.
    > Co to znaczy "wysuwa sie do konca" ? Moge latwo tloczki wypompowac i
    > wyjac. Nie zmienia to faktu ze jakos troche gumowato wychodzi a jak
    > puszcze dzwignie to go troche wciaga(czy to jest prawidlowe
    > zachowanie?)

    jak najbardziej, w koncu klocki musża sie jakos cofnąc.
    W takim razie ja nie mam pomysłow bo uklad jest prosty jak budowa cepa.
    Ostatnie pytanie: jestes pewien ze klocki przesuwają sie luzno w
    prowadnicach ?


    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
    '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
    '91 Honda Prelude 2,0 EX


  • 15. Data: 2009-01-25 22:38:59
    Temat: Re: Problem z hamulcami - pytanie
    Od: m...@h...co.uk

    On 25 Sty, 22:29, Arni <a...@n...spam> wrote:
    > m...@h...co.uk pisze:
    >
    > > Teflon sie stosuje na gwint - nie wiem czy probowales odpowietrzac
    > > mityvac'em (lub strzykawka) - powietrze zasysa przez rowki gwintu
    > > odpowietrznika.
    > > Stad teflon - stara i sprawdzona metoda hydraulika ;].
    >
    > oki. przy odpowietrzaniu pompą hamulcową takie myki nie sa konieczne.
    >
    > > Tloczki wysuwaja sie ale mulowato. Bez klockow jest to samo.
    > > Co to znaczy "wysuwa sie do konca" ? Moge latwo tloczki wypompowac i
    > > wyjac. Nie zmienia to faktu ze jakos troche gumowato wychodzi a jak
    > > puszcze dzwignie to go troche wciaga(czy to jest prawidlowe
    > > zachowanie?)
    >
    > jak najbardziej, w koncu klocki musża sie jakos cofnąc.
    > W takim razie ja nie mam pomysłow bo uklad jest prosty jak budowa cepa.
    > Ostatnie pytanie: jestes pewien ze klocki przesuwają sie luzno w
    > prowadnicach ?
    >
    > --
    > Arni         Toruń
    > '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
    > '91 Volvo 940 D24TIC diesel pozbawiony wad i przyspieszenia
    > '91 Honda Prelude 2,0 EX

    Elo,

    Klocki przesuwaja sie luzno. I tak oto ciagle stoje w miejscu.
    Bede po kolei wymienial wszystkie graty az dojde co i jak. Nie ma
    innej rady.
    Dzieki za pomoc.
    Pozd,
    mt


  • 16. Data: 2009-01-25 23:16:31
    Temat: Re: Problem z hamulcami - pytanie
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-25 23:17:55 +0100, m...@h...co.uk said:

    > Teflon sie stosuje na gwint - nie wiem czy probowales odpowietrzac
    > mityvac'em (lub strzykawka) - powietrze zasysa przez rowki gwintu
    > odpowietrznika.

    A nie prościej odpowietrzyć pompą?


    > Stad teflon - stara i sprawdzona metoda hydraulika ;].
    > Tloczki wysuwaja sie ale mulowato. Bez klockow jest to samo.
    > Co to znaczy "wysuwa sie do konca" ? Moge latwo tloczki wypompowac i
    > wyjac. Nie zmienia to faktu ze jakos troche gumowato wychodzi a jak
    > puszcze dzwignie to go troche wciaga(czy to jest prawidlowe
    > zachowanie?)

    Może być coś jeszcze z przewodem, zwłaszcza jeśli jest stary - np. w
    okolicy końcówki może być jakaś minimalna nieszczelność. Na pewno nie
    jest lekko wilgotny po jakimś czasie?
    Żeby wyeliminować zaciski, możesz spróbować podłączyć kolejno jakiś
    inny - np. tylni.
    Tak wogóle jaki to motocykl?


    --
    Pozdrawiam
    de Fresz


  • 17. Data: 2009-01-26 00:54:29
    Temat: Re: Problem z hamulcami - pytanie
    Od: m...@h...co.uk

    On 25 Sty, 23:16, de Fresz <d...@N...pl> wrote:
    > On 2009-01-25 23:17:55 +0100, m...@h...co.uk said:
    >
    > > Teflon sie stosuje na gwint - nie wiem czy probowales odpowietrzac
    > > mityvac'em (lub strzykawka) - powietrze zasysa przez rowki gwintu
    > > odpowietrznika.
    >
    > A nie prościej odpowietrzyć pompą?
    >
    > > Stad teflon - stara i sprawdzona metoda hydraulika ;].
    > > Tloczki wysuwaja sie ale mulowato. Bez klockow jest to samo.
    > > Co to znaczy "wysuwa sie do konca" ? Moge latwo tloczki wypompowac i
    > > wyjac. Nie zmienia to faktu ze jakos troche gumowato wychodzi a jak
    > > puszcze dzwignie to go troche wciaga(czy to jest prawidlowe
    > > zachowanie?)
    >
    > Może być coś jeszcze z przewodem, zwłaszcza jeśli jest stary - np. w
    > okolicy końcówki może być jakaś minimalna nieszczelność. Na pewno nie
    > jest lekko wilgotny po jakimś czasie?
    > Żeby wyeliminować zaciski, możesz spróbować podłączyć kolejno jakiś
    > inny - np. tylni.
    > Tak wogóle jaki to motocykl?
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > de Fresz

    Elo,
    Motocykl to GSX750F 2002.
    Musze poobserwowac, ale zdaje sie ze nie ma zadnego wycieku. Sprawdze
    to jeszcze.
    Poza tym w sumie moge podlaczyc tylny ale to sporo roboty a chcialbym
    jezdzic (jutro motorem jade do pracy, jupi!)
    Chyba ze kupie jakis uzywany zacisk i wtedy podmienie i sie okaze co i
    jak.
    Tak, wlasnie tak zrobie, kupie jeden uzywany. he.

    Dzieks,
    mt


  • 18. Data: 2009-01-26 00:59:21
    Temat: Re: Problem z hamulcami - pytanie
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-26 01:54:29 +0100, m...@h...co.uk said:

    > Poza tym w sumie moge podlaczyc tylny ale to sporo roboty a chcialbym
    > jezdzic (jutro motorem jade do pracy, jupi!)
    > Chyba ze kupie jakis uzywany zacisk i wtedy podmienie i sie okaze co i
    > jak.
    > Tak, wlasnie tak zrobie, kupie jeden uzywany. he.

    No to zastanów się czy lepiej się trochę natyrać (1 wieczór?), czy
    płacić żywym keszem, za zacisk w hgw jakim stanie.

    --
    Pozdrawiam

    Sebastian
    Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco


  • 19. Data: 2009-01-26 08:18:47
    Temat: Re: Problem z hamulcami - pytanie
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    <m...@h...co.uk> wrote in message
    news:81284080-1a8f-48e5-9188-be1b0a62c815@v5g2000pre
    .googlegroups.com...

    > Ale co to oznacza ze tloczek jest przytarty? Tloczki sa nowe w lewym
    > zacisku a w prawym wypolerowane papierem 600, potem 1200.
    > Sruby maja nowe miedziane podkladki, odpowietrznik uszczelnilem tasma
    > teflonowa.

    > Wiec zalozmy ze "zapewne jeden tłoczek jest przytarty i nie opiera sie
    > o klocek/tarcze" - co mam zatem zrobic zeby to naprawic (biorac pod
    > uwage ze mam nowe w lewym i wypolerowane w prawym tloczki)?

    Motur, jaki masz motur, kolego? Otoz w takiej np (przepraszam kolegow)
    bieliznie (Triumph) siedza sobie zaciski wykazujace opisany efekt a i do
    wadliwej pompy producent byl uprzejmy sie przyznac. We wspomnianym przypadku
    pomaga czyszczenie zaciskow (raczej bym polerowal niz traktowal papierem
    sciernym) i wymiana pompy badz jej kpl bebechow. Bez "jednoczesnej" akcji
    klopot z, miekka mniej lub bardziej, klamka pozostaje.
    Wspomniane zaciski to czterotloczkowe Nissiny spotykane takze w starszych
    GSXR-ach i Banditach 1200. Przewody w stalowym oplocie.
    Jeszcze jedno: gdzie udalo Ci sie napchac teflonu w odpowietrznik i jaki byl
    tego cel?

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef
    & 7/4 majtasow ST 955
    http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta
    A moze by tak rajdy motocyklowe dla motocykli?


  • 20. Data: 2009-01-26 09:02:18
    Temat: Re: Problem z hamulcami - pytanie
    Od: t...@g...com

    On Jan 26, 8:18 am, "Kefir" <k...@r...pl> wrote:
    > Elou!<m...@h...co.uk> wrote in message
    >
    > news:81284080-1a8f-48e5-9188-be1b0a62c815@v5g2000pre
    .googlegroups.com...
    >
    > > Ale co to oznacza ze tloczek jest przytarty? Tloczki sa nowe w lewym
    > > zacisku a w prawym wypolerowane papierem 600, potem 1200.
    > > Sruby maja nowe miedziane podkladki, odpowietrznik uszczelnilem tasma
    > > teflonowa.
    > > Wiec zalozmy ze "zapewne jeden tłoczek jest przytarty i nie opiera sie
    > > o klocek/tarcze" - co mam zatem zrobic zeby to naprawic (biorac pod
    > > uwage ze mam nowe w  lewym i wypolerowane w prawym tloczki)?
    >
    > Motur, jaki masz motur, kolego? Otoz w takiej np (przepraszam kolegow)
    > bieliznie (Triumph) siedza sobie  zaciski wykazujace opisany efekt a i do
    > wadliwej pompy producent byl uprzejmy sie przyznac. We wspomnianym przypadku
    > pomaga czyszczenie zaciskow (raczej bym polerowal niz traktowal papierem
    > sciernym) i wymiana pompy badz jej kpl bebechow. Bez "jednoczesnej" akcji
    > klopot z, miekka mniej lub bardziej, klamka pozostaje.
    > Wspomniane zaciski to czterotloczkowe Nissiny spotykane takze w starszych
    > GSXR-ach i Banditach 1200. Przewody w stalowym oplocie.
    > Jeszcze jedno: gdzie udalo Ci sie napchac teflonu w odpowietrznik i jaki byl
    > tego cel?
    >
    > --
    > Pozdrawiam, Artu / Kef
    > & 7/4 majtasow ST 955http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta
    > A moze by tak rajdy motocyklowe dla motocykli?

    Elo,
    Motor tak jak kilka postow wyzej napisalem to GSX750F K2. Zakladam
    niesmialo ze tloczki mam ok, wiec moze wystarczy zestaw naprawczy
    pompy? Czy do zdaje egzamin czy lepiej kupowac nowa (podobno drozyzna
    troche) ?



    @de Fresz: Kupno uzywanego zacisku ma pewna zalete: Jesli wloze
    swoje tloczki w "nowy" zacisk i bedzie ok to znaczy ze do bani jest
    stary zacisk. Jesli nie bedzie ok - to albo tloczki albo uszczelki,
    choc zawsze jest ryzyko ze "nowy" zacisk nie teges.

    Pozd,
    mt

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: