  • 1. Data: 2009-01-25 09:50:05
    Temat: Problem z hamulcami - pytanie
    Od: m...@h...co.uk

    Witam,

    Pytanie do znawcow tematu.

    Mam problem z hamulcami - mianowicie dzwignia hamulca jest miekka -
    milion sposobow na odpowietrzanie nie podzialalo. Po wszystkim
    postanowilem oddac motor do mechanika - ten odpowietrzyl "na ile mogl"
    i powiedzial mi ze to pompa juz nie dziala tak jak powinna.

    Po zacisnieciu przewodow zaraz za zaciskami (metalowym "zaciskaczem")
    - dzwignia hamulca jest twarda jak stal. Po zdjeciu "zaciskacza" (sory
    ale nie wiem jak to sie nazywa po polsku - szczypce?:) jest flaczasto
    i minimalnie twardnieje po kilkukrotnym wcisnieciu.
    Pytanie:

    Czy to jest jednak pompa? Jesli tak to dlaczego po zaklampowaniu
    przewodow dzwignia jest praktycznie idealnie twarda (czy moze czegos
    nie rozumiem i tak moze byc nawet jesli pompa jest nie teges) ?
    Wymienilem plyn, uszczelniacze w tloczkach - nic nie cieknie.
    Wiec gdzie moze byc problem? Pompa? Uszczelniacze "trzymaja" tloczki?

    Pozdrawiam,

    mt

  • 2. Data: 2009-01-25 12:41:18
    Temat: Re: Problem z hamulcami - pytanie
    Od: "Rafal Tomaszewski" <s...@p...onet.pl>

    Uzytkownik <m...@h...co.uk> napisal w wiadomosci
> [...]
    > Wymienilem plyn, uszczelniacze w tloczkach - nic nie cieknie.
    > Wiec gdzie moze byc problem? Pompa? Uszczelniacze "trzymaja" tloczki?

    a zrób jeszcze tak ze zacisnij przewód na dole przed zaciskiem, bo moze
    przewód jest do dupy i puchnie, masz w oplocie czy bez?
    Jesli zaciskasz przewód tuz za pompa i jest dobrze a jak zacisniesz przed
    zaciskiem i jest dupa to znaczy ze przewód jest do kitu.

    No i nie wiem jak tam odpowietrzasz bo juz widzialem kilka "fachowych" metod
    po których hebel byl taki jak opisujesz:)

    Pozdrawiam
    Rafal
    450exc

  • 3. Data: 2009-01-25 19:01:01
    Od: m...@h...co.uk

    On 25 Sty, 12:41, "Rafal Tomaszewski" <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > No i nie wiem jak tam odpowietrzasz bo juz widzialem kilka "fachowych" metod
    > po których hebel byl taki jak opisujesz:)

    Witam,

    Otoz zaciskam przewod centymetr przed zaciskiem i dzwignia jest twarda
    jak nie wiem co, wiec opcje ze to przewody wykluczam.
    Czy w tym przypadku to ciagle moze byc pompa do wymiany?
    Pozd,

  • 4. Data: 2009-01-25 19:35:05
    Od: Arni <a...@n...spam>

    m...@h...co.uk pisze:

    > Otoz zaciskam przewod centymetr przed zaciskiem i dzwignia jest twarda
    > jak nie wiem co, wiec opcje ze to przewody wykluczam.
    > Czy w tym przypadku to ciagle moze byc pompa do wymiany?
    > Pozd,

    jesli przed samym zaciskiem to jak sama pompa moze byc słaba skoro jest
    w stanie napompowac i siebie i węzyk?
    Przyczyna gumowatosci tkwi w zacisku, zapewne jeden tłoczek jest
    przytarty i nie opiera sie o klocek/tarcze.

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 5. Data: 2009-01-25 19:52:58
    Od: "Rafal Tomaszewski" <s...@p...onet.pl>

    Czy w tym przypadku to ciagle moze byc pompa do wymiany?

    rozbierz zacisk wyczysc i poskladaj, tloczki maja chodzic w miare luzno pod
    palcem

    musi dzialac!!!

    pozdrawiam
    rafal

  • 6. Data: 2009-01-25 20:15:57
    Od: m...@h...co.uk

    On 25 Sty, 19:52, "Rafal Tomaszewski" <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Czy w tym przypadku to ciagle moze byc pompa do wymiany?
    >
    > rozbierz zacisk wyczysc i poskladaj, tloczki maja chodzic w miare luzno pod

    TAk mysle ze to nie moze byc pompa poniewaz gdy scisne oba przewody
    zaraz przed zaciskami - to wszystko chodzi tzn. dzwignia jest twarda
    jak cholera.
    A co do rozbierania, rozbieralem juz to z 15 razy za kazdym razem
    czyszcze, w lewym zacisku zmienilem tloczki na nowe, uszczelki tez sa
    nowe i dalej dupa.
    Jak wyjme zacisk i zaczynam pompowac (abt wypchnac tloczki) chodza one
    jakos gumowato, gdy wcisne - wysuwaja sie troche (wiec ok) gdy puszcze
    cofaja sie tak jakby cos je tam trzymalo (czy moze tak powinno byc?).

    W sumie nie wiem co tu jeszcze moge zrobic. Wiec wszelkie porady mile
    widziane.
    Pozd,
    mt

  • 7. Data: 2009-01-25 20:37:11
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-25 21:15:57 +0100, m...@h...co.uk said:

    > W sumie nie wiem co tu jeszcze moge zrobic. Wiec wszelkie porady mile
    > widziane.

    Arni już Ci napisał. Dodam, że może być jeszcze coś nie tak na linii
    końcówka-śruba-zacisk oraz z odpowietrznikiem. Więcej elementów tam nie
    ma ;-)

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 8. Data: 2009-01-25 20:42:00
    Od: m...@h...co.uk

    On 25 Sty, 20:37, de Fresz <d...@n...o2.pl> wrote:

> [...]
    > Pozdrawiam
    >
    > Sebastian
    > Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery

    Ale co to oznacza ze tloczek jest przytarty? Tloczki sa nowe w lewym
    zacisku a w prawym wypolerowane papierem 600, potem 1200.
    Sruby maja nowe miedziane podkladki, odpowietrznik uszczelnilem tasma
    teflonowa.

    Wiec zalozmy ze "zapewne jeden tłoczek jest przytarty i nie opiera sie
    o klocek/tarcze" - co mam zatem zrobic zeby to naprawic (biorac pod
    uwage ze mam nowe w lewym i wypolerowane w prawym tloczki)?

    Pozd,
    mt

  • 9. Data: 2009-01-25 20:45:22
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-25 21:42:00 +0100, m...@h...co.uk said:

    > Ale co to oznacza ze tloczek jest przytarty? Tloczki sa nowe w lewym
    > zacisku a w prawym wypolerowane papierem 600, potem 1200.

    Może starłeś za dużo...

    > Sruby maja nowe miedziane podkladki,

    Gwint cacy, dokręcone odpowiednio?

    > odpowietrznik uszczelnilem tasma teflonowa.

    J.w.?

  • 10. Data: 2009-01-25 20:54:30
    Od: m...@h...co.uk

    On 25 Sty, 20:45, de Fresz <d...@n...o2.pl> wrote:

> [...]
    > Pozdrawiam
    >
    > Sebastian
    > Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery

    W sumie nic nie cieknie wiec wszystko raczej powinno byc cacy.
    Pamietam jak pierwszy raz rozkrecilem zacisk to po wyjeciu uszczelek z
    cylinderkow zacisku wyskrobalem syf spod uszczelek - moze za mocno to
    pojechalem tym srubokretem i teraz uszczelki "za gleboko" wchodza w
    swoje rowki? No ale wtedy by nie trzymaly szczelnosci.

    Caly czas mnie zastanawia czy to moze jednak byc pompa (mimo ze po
    zacisnieciu przewodow przy zacikach jest twardo) ?
    Nie mam pojecia.

    Pozdrawiam,
    mt