  • 1. Data: 2010-06-04 09:57:56
    Temat: Eagle problem
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    Witam
    Mam pytanie do poslugujacym sie tym programem
    /"malowanie" obwodow bez pomocy schematu/

    Jesli mamy element np. scalak z doprowadzonymi juz sciezkami
    czy da sie go jakoś przesunac aby nie ciagnal automatycznie za soba sciezek ?
    Czy też jest to niemozliwe i trzeba go np. usunac/postawic na nowo.
    Jesli sie da, to poprosze o metode

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-06-04 12:07:27
    Temat: Re: Eagle problem
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > sciezek ?
    > Czy też jest to niemozliwe i trzeba go np. usunac/postawic na nowo.

    Nie powiem Ci, że jest to niemożliwe, ale ja metody nie znam ;)...
    Generalnie, robię tak - przesuwam lekko scalaka. Wówczas "wykrzywiają"
    się te ścieżki, które podłączone są bezpośrednio do nóżek scalaka... je
    usuwam, przesuwam resztę. Jak wstawię scalaka ponownie, nie mam tak dużo
    roboty, żeby to połączyć ;)... w sumie - autorouter by to mógł zrobić,
    ale z niego nie korzystam ;)...

    Konop

  • 3. Data: 2010-06-05 15:30:15
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > roboty, żeby to połączyć ;)... w sumie - autorouter by to mógł zrobić, ale

    Tak mysle, ze lepsiejsza metoda to zamienic sciezki na "linie powietrzne"
    zeby nie zgubic polaczen, a potem po uporzadkowaniu znow na sciezki
    w sumie nie znam tego programu, to teść sie "edukuje"
    ja korzystalem ongis z traxa, jeszcze pod dosem
    a tam to robilo sie dosc prosto /move drag end, move reroute/
    czy jakos tak, o ile mnie skleroza nie myli
    no i bardzo szybko wykorzystujac skroty klawiaturowe ;)

    Dzieki i pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-06-11 21:31:50
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    Waldek wrote:

> [...]
    > sciezek ? Czy też jest to niemozliwe i trzeba go np. usunac/postawic na
    > nowo. Jesli sie da, to poprosze o metode

    ja takiej metody nie znam - na logike zreszta sciezki ciagnac musi bo sa
    'podpiete' . musisz je odlaczyc narzedziem 'unroute' (rowniez nie znam
    metody na 'masowe' odlaczanie - a przydalo by sie, bo wsciekle klikanie przy
    40+ nozkowych ukladach troche meczy ;) i pozniej coz. masochisci lacza
    recznie, reszta po przesunieciu klika jeszcze raz 'autoroute' i wsio.

  • 5. Data: 2010-06-12 02:26:59
    Od: Patryk <s...@u...pl>

    "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp> wrote:

> [...]
    > 40+ nozkowych ukladach troche meczy ;) i pozniej coz. masochisci lacza
    > recznie, reszta po przesunieciu klika jeszcze raz 'autoroute' i wsio.

    ja robię to tak
    -ikonka albo komenda GROUP
    -zaznaczam myszą obszar scalaka ze ścieżkami
    -ikonka albo komenda MOVE
    -klikam prawym klawiszem na zaznaczoną grupę i przemieszczam

    z grupa działa też komenda ripup (czyli jak to zwiecie 'unroute')
    też trzeba kliknąć prawym klawiszem.

    Polecam manual do eagle - jest tam opisane wiele trików, jak mozna zrobić
    coś szybko, łatwo i przyjemnie.