  • 11. Data: 2009-10-12 00:09:25
    Temat: Re: Prawa autorskie?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-10-11, Marek K <m...@W...kappa.pl> wrote:

    > IMHO akurat żądanie/prośba o podpisywanie niewiele ma z pieniactwem
    > wspólnego

    Sama prośba/żądanie nie, ale EGZEKWOWANIE swoich praw w pewnych
    sytuacjach już tak. Korzystanie z przysługujących praw jest raczej
    bliższe ich egzekwowaniu.
    Zalezy co to jest. Jeśli jakies istotnie fajne zdjęcia (przeciez nie
    muszą być klasowe) umieszczone tak, że sugerują autorstwo znajomego i
    przy jego aroganckiej postawie, a jeszcze miałby on ze mną na pieńku to
    cholera wie czy bym nie egzekwował. Ale jak to neutralne zdjęcia z
    jakiegoś spotkania to do głowy by mi nie przyszło domagać się podpisu,
    nie mówiąc o egzekwowaniu prawa do nie go.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2009-10-12 05:40:39
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał:

    > Bywa. Nazywa się to np. pieniactwem. Nie wiem, czy tak jest w tym
    > przypadku bo trochę za mało danych.

    Ano właśnie. Za mało danych. Wydawanie stanowczych osądów co popełniłeś
    wcześniej wydaje mi się niestosowne - bo osąd _może_ (specjalnie
    podkreślam - może) okazać sie niesłuszny i bardzo urazić osądzanego.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 13. Data: 2009-10-12 05:50:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-10-12, Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> wrote:
    > Ano właśnie. Za mało danych. Wydawanie stanowczych osądów co popełniłeś
    > wcześniej wydaje mi się niestosowne - bo osąd _może_ (specjalnie
    > podkreślam - może) okazać sie niesłuszny i bardzo urazić osądzanego.

    Gdzie popełniłem?

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2009-10-12 06:30:23
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Marek K napisal:
    > Uważasz że korzystanie z przysługujących ci praw jest dewiacją?

    Tak, jezeli wiaze sie to z formalnym stosowaniem prawa wobec
    osob, ktore chwile wczesniej okreslila jako 'znajomi, ktorym
    wyslalam zdjecia'. Wiec albo niech im sprzedaje zdjecia,
    albo niech ich nie spamuje swoja produkcja.

    Gdyby mnie jakikolwiek moj znajomy tak potraktowal, to:
    (a) natychmiast przestaje byc moim znajomym, (b) kasuje
    jego zdjecia ze wszystkich moich witryn itp, (c) jezeli
    znajduje sie na tych zdjeciach i wiem, ze byly rozsylane
    gdzie indziej, zadam natychmiastowego zaprzestania tego
    rozsylania z rownie licznym cytowaniem paragrafow.

    BTW: watkotworczyni ten sam temat poruszyla na pl.soc.prawo
    stad moja ocena jej jako albo trolla, albo pieniaczki.
    Biorac jednak pod uwage przecietny poziom slownikowej
    ekspresji obecnej produkcji szkolnej pozostaje trzecia
    mozliwosc: opisala sytuacje uzywajac nieadekwatnych
    okreslen. Wiec mozliwe, ze to nie byli zadni znajomi :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 15. Data: 2009-10-12 06:37:35
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 11 Okt., 16:02, uśmiechnięta_daria:D <d...@o...eu> wrote:
    > Witam.
    > Robiłam trochę zdjęć i wysłałam je znajomym. Ci umieścili je w swoich
    > profilach w różnych forach (nasza klasa itp.). Czy mogę się domagać aby
    > umieszczali informacje pod nimi kto jest autorem? Czy są one moją
    > własnością? Czy jakiś przepis to reguluje? Jeżeli tak to jaki.
    > Pozdrawiam Daria:)

    najprosciej jesli komus ofiarujesz swoje zdjecia i zalezy na tym by
    ich autor byl znany to napisz na nich kto je robil - i tyle.

    teraz to juz sprawa jest zalatwiona.
    napisalas , ze jestes autorem tych zdjec , wszyscy o tym wiemy , nie
    powinnas sie czuc pokrzywdzona.

  • 16. Data: 2009-10-12 07:36:24
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sun, 11 Oct 2009 21:51:59 +0200, JD napisał(a):

    > Jak chcesz stracic znajomych to sie domagaj.

    A to jakaś straszna krzywda jest podpisać pod zdjęciem kto
    jest jego autorem?

    > Po co je _dałaś_ ?

    A gdzie Daria napisała że je wysłała po to by je umieścili w
    swoich galeriach.

    Ja też ostatnio wysłałem koleżance jej zdjęcie żeby je zobaczyła
    i jestem bardzo niezadowolony że je umieściła w swoim facebooku
    (albo czymś takim) - zdjęcie jest lipne i mi wstyd za takiego
    gniota (mam nadzieję że go nie podpisała ;-) ).

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 17. Data: 2009-10-12 07:45:23
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Henry(k) napisał(a):

    > A to jakaś straszna krzywda jest podpisać pod zdjęciem kto
    > jest jego autorem?

    Generalnie nie jest to wielka krzywda ale powinna im wysłać już
    przed siebie podpisane...

    j.

  • 18. Data: 2009-10-12 07:57:13
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 12 Okt., 09:45, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:

    > Generalnie nie jest to wielka krzywda ale powinna im wysłać już
    > przed siebie podpisane...
    >
    > j.

    dlaczego mialaby to byc krzywda?

    byc moze nie podajac autora oszczedza mu wstydu ?

    nie kazdy autor zdjec musi sobie zyczyc by gdzies po sieci latalo
    jego nazwisko.

    pilka jest krotka :
    chce zeby autor zdjec byl znany wiec je podpisuje . NIe chce - nie
    podpisuje .

    a jesli kogos obdarowuje jakimkolwiek prezentem , to czy darbiorca
    musi sie chwalic skad go ma ?

  • 19. Data: 2009-10-12 08:01:01
    Od: "Marcin Sokołowski" <p...@n...serwerze.poczta.onet.pl>

    > Czy znajomi to jakieś celebritissimo czy cos podobnego?
    > Można za te zdjęcia dostać pieniądze?
    > Jesteś wybitną artystką?
    > Jesteś trolem?
    >
    > Po co je _dałaś_ ?

    Zdarza mi się czynić podobnie, czyli rozsyłać zdjęcia znajomym które sam
    zrobiłem. Wysyłając zdaję sobie sprawę, że zdjęcie takie może być w "niecny"
    sposób wykorzystane ale nie robię z tego problemu. Ba, jak nie zapomnę to
    dopisuję, że ze zdjęciami mogą robić co chcą.

    Marcin

  • 20. Data: 2009-10-12 08:18:08
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:1ru0n0l2wg5z5.o5rdydbhe0m5.dlg@40tude.net...

    > A to jakaś straszna krzywda jest podpisać pod zdjęciem kto
    > jest jego autorem?

    No czasem krzywda, dla autora :)
    Dlatego zadałem pytania dodatkowe.

    > A gdzie Daria napisała że je wysłała po to by je umieścili w
    > swoich galeriach.

    Teraz będzie miała nauczkę i zacznie dołączać licencję,
    z wyszczególnionymi polami eksploatacji.

    JD