  • 31. Data: 2013-12-30 19:11:52
    Temat: Re: Prad z wiatrakow 2
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 30 Dec 2013 13:27:23 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):
    > Ludzie się rajcują elektrycznymi samochodami na zasadzie "o, jak tanio
    > będziemy jeździć". Zupełnie przy tym umyka fakt, że ta różnica w cenie
    > ma swoje źródło w podatkach, a nie w technice. Paliwa do samochodów
    > obłożone są ogromnym haraczem, a prąd do nich (jeszcze) nie. Dlatego
    > ludziska cmokają z zachwytem na widok hybrydowego auta,

    Az tak to nie, bo widzisz jaki jest tego udzial w rynku.
    Bo tez i jak ktos sie zainteresuje i sprawdzi, to mu wyjdzie watpliwy
    interes.

    > ale gdyby tak
    > ktoś wpadł na pomysł zrobienia hybrydowej elektrowni opalanej ropą,
    > z zamontowanym pakietami Li-Po, to by się tylko popukali w czoło.

    Zalezy kto - publika moze nie miec pojecia, fachowcy wiedza ile tych
    akumulatorow by trzeba, a inzynierowie .... widze ze jest zbyt na male
    generatory, czy jak kto woli - budynkowe elektrocieplownie.
    Zamiast grzac gazem czy ropa, mozna od razu prad robic.
    I tam byc moze by sie taka bateria przydala.

    J.

  • 32. Data: 2013-12-30 19:35:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Az tak to nie, bo widzisz jaki jest tego udzial w rynku.
    > Bo tez i jak ktos sie zainteresuje i sprawdzi, to mu wyjdzie watpliwy
    > interes.

    Nie twierdzę, że kupują, tylko że się rajcują.

> [...]
    > generatory, czy jak kto woli - budynkowe elektrocieplownie.
    > Zamiast grzac gazem czy ropa, mozna od razu prad robic.

    Ale to zupełnie inne zagadnienie. Już pisałem o tym, że spalanie gazu
    ziemnego w dużych elektrowniach jest zbrodnią przeciwko ludzkości.
    W ogole tzw. energetyka zawodowa, która dzisiaj wytwarza blisko sto
    procent prądu, powinna być zdedukowana gdzieś o połowę. Ja sobie mogę
    grzać dom gazem i przy tej okazji wytwarzać z 50 kWh prundu na dobę.
    Sprawnośc grzania mi oczywiście spadnie -- teraz tracę ze trzy procent,
    które idzie w komin. Gdybym miał agregat kogeneracyjny, to by mi ponad
    30 procent gazu szło na niegrzanie. Ale nie w komin, tylko w prąd, który
    ma najmniej czterokrotnie wyższą wartość rynkową od gazu. W dodatku mam
    w tym wytwarzaniu dużą elastyczność. Zbuforowanie ciepła na pół dnia
    nie jest problemem, kosztuje grosze. Więc mogę dawać prąd kiedy tylko
    dyspozytor sieci sobie zażyczy. Tak dobrze wykorzystać i nie marnować
    cennego paliwa nie potrafi żadna elektrownia zawodowa.

    > I tam byc moze by sie taka bateria przydala.

    Mżonki. Owszem baterie przdają się, ale w izolowanych (wyspowych)
    układach produkcji prądu. W sieci żadną miarą się nie opłacają.
    Ale może energetycy broniąc swych pozycji i strasząc nas przerwami
    w zasilaniu udowodnią, że trzeba im takie bateryjki sfinansować.
    Prąd wtedy będziemy mieli po pięć złotych.

    --
    Jarek

  • 33. Data: 2014-01-03 02:23:52
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

    > Żeby ten wywód choć trochę przybliżyć do tematu, o którym pisałem, trzeba
    > by jeszcze przedstawić kalkulację porównawczą na furę z przewoźnym jeziorem
    > (takie z frygą we wiadrze już były).

    raczj sugerowałem zastosowanie kubika z fury na lądzie, w miejsce kalifornijskiej
    beczki, niż jeziora w furze, ale nie będę się narzucał :)

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.