  • 1. Data: 2013-12-16 08:55:59
    Temat: przetwornica dc-dc do zasilania silnika
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Witam. Mam silniczek około 400W zasilany napięciem 60 do 70V. Od dłuższego
    czasu szukam odpowiedniego transformatora do jego zasilania i nic w
    rozsądnej
    cenie nie umiem znaleźć. Czy miałoby sens użycie jakiegoś zasilacza 40-45V
    600W
    i takiej przetwornicy:

    http://www.ebay.com/itm/800W-Boost-DC-DC-Converter-P
    ower-Supply-Step-up-Module-12-80V-to-12-80V-/2212700
    84265?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3384b98aa9

    ?

    Ten silnik to rodzaj elektrowrzeciona w małej frezarce. Teraz zasilam go z
    zasilacza
    około 56V i jest to minimalnie za mało. Dodatkowo robię regulator obrotów ze
    stabilizacją i chciałbym mieć możliwość krótkotrwałego ustawienia mocy np
    na 110%. Stąd potrzeba podniesienia napięcia do conajmniej 70V.

  • 2. Data: 2013-12-16 15:51:19
    Temat: Re: przetwornica dc-dc do zasilania silnika
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 16 Dec 2013 08:55:59 +0100, chochlik_drukarski napisał(a):

    > Witam. Mam silniczek około 400W zasilany napięciem 60 do 70V. Od dłuższego
    > czasu szukam odpowiedniego transformatora do jego zasilania i nic w
    > rozsądnej

    Domyślam się że jednak silnik jest prądu stałego. No to kup autotrafo
    regulowane, dostaw 4 diody w mostku i hulaj.
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2013-12-16 19:35:59
    Od: l...@g...com

    użytkownik chochlik_drukarski napisał:
    > Witam. Mam silniczek okolo 400W zasilany

    A takie "cóś" po przerobce?
    http://ludens.cl/Electron/latsup/latsup.html

    Pochwal sie typem swojej maszyny.

  • 4. Data: 2013-12-16 20:07:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello leming,

    > A takie "cóś" po przerobce?
    > http://ludens.cl/Electron/latsup/latsup.html

    To jest step-down (odwrócony). Potrzebuje wyższego napięcia na
    wejściu.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2013-12-16 21:59:25
    Od: "t-1" <n...@n...pl>

    A może połączyć szeregowo 2 zasilacze, obecny i
    regulowany.kilkunastowoltowy.
    Taki łatwiej kupić lub zrobić.

  • 6. Data: 2013-12-17 08:50:39
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Użytkownik "t-1" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    >A może połączyć szeregowo 2 zasilacze, obecny i
    >regulowany.kilkunastowoltowy.
    > Taki łatwiej kupić lub zrobić.

    Nie wydaje mi się żeby zasilacze o takiej mocy były do kupienia
    w każdym warzywniaku. Już od długiego czasu poluje na allegro
    na odpowiednie transformatory i nic. Rozważałem też zasilacze
    serwerowe który które miewiają ogromne moce i czasami są
    dostępne całkiem tanio ale jakoś żaden mi do tej pory nie
    spasował.

  • 7. Data: 2013-12-17 10:46:09
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-12-17 08:50, chochlik_drukarski pisze:

> [...]
    > serwerowe który które miewiają ogromne moce i czasami są
    > dostępne całkiem tanio ale jakoś żaden mi do tej pory nie
    Proszę cię bardzo - jak chcesz, to mam 2 takie zasilacze, na
    transformatorach toroid + gretz + kondensatory. 350 czy 400VA każdy, 48V
    każdy. Dwie sztuki dajesz w szereg wyjścia, i masz prawie 100V, bez
    problemu robisz sobie step-down do regulacji pożądanego napięcia.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 8. Data: 2013-12-17 15:47:36
    Od: "t-1" <n...@n...pl>

    Użytkownik "chochlik_drukarski" <c...@w...pl> napisał

> [...]
    > serwerowe który które miewiają ogromne moce i czasami są
    > dostępne całkiem tanio ale jakoś żaden mi do tej pory nie

    Pierwszy z brzega 12V, 15A i to nowy za 69,90zł.
    http://allegro.pl/zasilacz-led-12v-dc-180w-ip20-gw-2
    4-msc-ledlumen-i3753850033.html
    Widać w nim potencjometr montażowy do regulacji napięcia, który chyba da sie
    zamienić na zwykły.
    lub trochę droższy 20A na innej aukcji.
    Robić od podstaw to zajęcie dla hobbystów.

  • 9. Data: 2013-12-17 16:12:08
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    > Użytkownik "chochlik_drukarski" <c...@w...pl> napisał

    > Pierwszy z brzega 12V, 15A i to nowy za 69,90zł.
    > http://allegro.pl/zasilacz-led-12v-dc-180w-ip20-gw-2
    4-msc-ledlumen-i3753850033.html

    I ile mam takich kupić żeby mieć 70 ? Bo w cenie 2 takich mam transformator
    500W/50V który
    chyba dosyć dobrze by mi pasował.

    Przejrzałem już setki aukcji. Gdyby tak łatwo było znaleźć taki zasilacz
    jaki jest
    mi potrzebny to już dawno bym go miał.

    > Widać w nim potencjometr montażowy do regulacji napięcia, który chyba da
    > sie zamienić na zwykły.

    Ale ja nie chce regulować napięcia. Do regulacji obrotów mam regulator PWM.