  • 1. Data: 2013-12-17 16:19:32
    Temat: zasilacz
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    jest taki zasilacz:
    http://elportal.pl/ea/zasilacze/prostownik4.gif

    zagadnienia:
    1. czy można taki zasilacz zasilać transformatorem z jednym uzwojeniem
    wtórnym? jak?
    2. czy w ramach testów można dołączyć jakiś zasilacz jednonapięciowy
    (jednowyjściowy)? jak?

  • 2. Data: 2013-12-17 16:39:53
    Temat: Re: zasilacz
    Od: w.mak%g...@g...com

    W dniu wtorek, 17 grudnia 2013 16:19:32 UTC+1 użytkownik inny punkt siedzenia...
    napisał:
    > jest taki zasilacz:
    >
    > http://elportal.pl/ea/zasilacze/prostownik4.gif
    >

    > zagadnienia:
    >
    > 1. czy mo�na taki zasilacz zasila� transformatorem z jednym uzwojeniem
    >
    > wt�rnym? jak?

    Można, usuń jedno uzwojenie i diody do niego podłączone.
    Pozostanie jednopołówkowy prostownik z dwoma napięciami wyjściowymi "+" i "-"

    > 2. czy w ramach test�w mo�na do��czy� jaki� zasilacz jednonapi�ciowy

    Zależy, jaki układ chcesz podłączać - wzmacniacz audio zaprojektowany do zasilania
    "+/-" nie zadziała.
    Układy słaboprądowe należałoby odpowiednio przerobić, np. dodać elementy tzw.
    sztucznej masy.

  • 3. Data: 2013-12-17 16:46:55
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    Można, usuń jedno uzwojenie i diody do niego podłączone.
    Pozostanie jednopołówkowy prostownik z dwoma napięciami wyjściowymi "+" i
    "-"

    genialne, niezły z Ciebie amerykański komandos, dzięki.

  • 4. Data: 2013-12-17 16:48:50
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    a jeszcze coś, układ to oczywiście głośniki akywne do komputera, w oryginale
    transformator był przykręcony blaszaną obejmą do obudowy, macie jakiś patent
    na zamocowanie innego trafo do tej obudowy? coś na szybko, blachy nie mam,
    może jakieś obejmy z drutu elektrycznego?

  • 5. Data: 2013-12-17 17:13:38
    Od: w.mak%g...@g...com

    Po usunięciu jednej połówki uzwojenia i diod wyjdzie taki schemat:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/sche
    mat_669.jpg

  • 6. Data: 2013-12-17 17:36:03
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    nie widzisz mojego poprzedniego posta?
    już łapię o co chodzi, dzięki wielkie za pomysł

  • 7. Data: 2013-12-17 18:00:44
    Od: orcos <s...@z...pl>

    W dniu 2013-12-17 16:19, inny punkt siedzenia... pisze:
> [...]
    >
    > zagadnienia:
    > 1. czy można taki zasilacz zasilać transformatorem z jednym uzwojeniem

    Możesz nie podłączać przewodu środkowego, wówczas będziesz miał zwykły
    zasilacz z mostkiem Graetza.

    --