  • 11. Data: 2009-04-13 16:32:16
    Temat: Re: Powrót - z lustra do kompaktu
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > A może pozostań przy tym co masz tzn 450D +"amatorskie" obiektywy np
    > Kit+ Sigma 70-300 używana w dobrym stanie lub Canon 55-250? i np
    > Canon 50.1.8? Żaden kompakt nie ma tak dobrego AF jak lustrzanka,

    Chciales pewnie napisac "tak szybkiego"?

    Bo jesli tak _dokladnego_ to moja A100 leje np. moje Casio :)

    Co nagle to po diable ;)

  • 12. Data: 2009-04-13 16:32:49
    Od: Weronika <w...@g...pl>

    Naprawdę nie chcę tego lustra, mam dość... jest dla mnie wielkością wsam
    raz, ale jakby było jedno szkło do wszystkiego... a nie że do makro
    obiektyw kosztuje fortunę, a zoom to znowu inna historia..
    Jeden i ze wszystkimi elementami na stałe... na prawdę spośród tych co
    wymieniłam... jakoś do Fuji nie mam zaufania... widziałam, długo
    korzystałam.
    Chcę dużą ogniskową i zdania raczej nie zmienię...
    Nie lustro....

    Decyzja podjęta.... ciężko było rezygnować, ale dla mnie to za drogi
    sport...
    A z FZ7 Panasonica miałam ładne zdjecia, po prostu coś nowszego...

  • 13. Data: 2009-04-13 16:33:14
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    j...@a...at pisze:
    > nie dziwi Mnie Twoja decyzja.
    > kazdy pragmatycznie myslacy czlowiek musi dojsc do takiego wniosku.

    Taaa... Pod warunkiem, ze nie jest fotografem. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 14. Data: 2009-04-13 16:56:15
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Weronika napisał(a):

> [...]
    > obiektyw kosztuje fortunę, a zoom to znowu inna historia..
    > Jeden i ze wszystkimi elementami na stałe...

    Nie ma kompaktu do wszystkiego, i do makro i do zooma. Lepszy efekt
    osiągniesz przypinając do swojego korpusu jakąś spacerówkę, np Sigma
    18-200mm F3.5-6.3 DC.

    j.

    --
    "Można wysnuć wniosek, że przyszłością gier są małe opalizujące krążki -
    płyty kompaktowe. Głównym tego powodem jest nieopłacalność skopiowania

  • 15. Data: 2009-04-13 16:57:25
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Arti wrote:
    > A może pozostań przy tym co masz tzn 450D +"amatorskie" obiektywy np
    > Kit+ Sigma 70-300 używana w dobrym stanie lub Canon 55-250? i np Canon
    > 50.1.8?

    Tez mi sie tak wydaje. Co prawda dSLR to wielka krowa w porownaniu z
    kompaktem (wiec jesli Ci to przeszkadza... faktycznie przesiadka ma sens),
    ale ma to tez swoje zalety (przy pewnej rece nieporuszone zdjecia przy
    czasach rzedu 1/10 sek i ogniskowej xx mm). Poza tym lustro to znacznie
    dluzej dzialajaca bateria (na wyjazdach istotna sprawa) i RAW, z ktorego
    da sie wycisnac wiecej, niz w kompakcie.
    Dla mnie obecnie zestawem bliskim idealowi jest stary Pentax DL2 + Helios
    58 mm, ktorego kupilem za grosze. :) Do tego pierscien z dealextreme i
    mamy calkiem fajny zestaw do makro.

    k,

  • 16. Data: 2009-04-13 17:23:37
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Chcę dużą ogniskową i zdania raczej nie zmienię...

    Powodzenia wiec na nowej drodze zycia ;)

    Nie pisz za pare miesiecy co masz kupic
    bo ta dluga ogniskowa jakos do dupy zdjecia robi...

  • 17. Data: 2009-04-13 17:28:09
    Od: j...@a...at

    On 13 Apr., 18:32, Weronika <w...@g...pl> wrote:
> [...]
    > sport...
    > A z FZ7 Panasonica miałam ładne zdjecia, po prostu coś nowszego...

    nie masz wielkiej alternatywy.
    w tej chwili wszystkie warunki jakie wymienilas spelnia fz50
    moze jeszcze gdzies znajdziesz w sprzedazy.

    c450d z kitem to sprzet z najnizszej polki , nie oczekuj cudow.
    zeby osiagnac takie mozliwosci jak z fz 50 trzeba wlozyc co najmniej
    6000-8000 pln w obiektywy a jakosc nie musi byc zawsze lepsza ze
    wzgledu na slaba wspolprace matrycy c450d ze roznymi obiektywami i
    przy tym ciezar bylbyparu kg.

    ja to cwiczylem w praktyce i w tym przypadku nie teoretyzuje na
    podstawie jakis testow czy opisow w sieci.

    z uniwersalnych np sigm 18-200 nigdy nie bedzisz miec w calym
    zakresie ostrych zdjec , wprawdzie bez szumow za to rozmazane.

    nie jest prawda rowniez , ze baterie w lustrach wytrzymuja dluzej ,
    to zalezy od konkretnego modelu - akurat w c450 d pracuje dlugo , ale
    juz w modelach wyzszych o b. rozdzielczym displayu wcele nie dluzej
    niz w hybrydzie.

    XXX

  • 18. Data: 2009-04-13 17:39:05
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Arti:

    > Nie potrzeba
    > amatorowi natychmast kompletu obiektywów z magiczną literką L w nazwie.

    W Canonie akurat potrzeba, bo cała reszta (może poza 85/1.8) w tym systemie
    to shit.

  • 19. Data: 2009-04-13 17:54:40
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    > W Canonie akurat potrzeba, bo cała reszta (może poza 85/1.8) w tym
    > systemie
    > to shit.

    Dla amatora:
    50 1.8, 18-55 IS, 28-135, 70-300 IS

    Tomek

  • 20. Data: 2009-04-13 17:55:38
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    Weronika pisze:
    > Naprawdę nie chcę tego lustra, mam dość... jest dla mnie wielkością wsam
    > raz, ale jakby było jedno szkło do wszystkiego... a nie że do makro
    > obiektyw kosztuje fortunę, a zoom to znowu inna historia..

    A musisz miec dedykowany obiektyw do makro? Bo z tego co piszesz to
    interesuje cie po prostu zrobienie zdjecia, a nie zrobienie dobrego
    zdjecia. Wiec za niecale 100zl kupisz na allegro konwerter do makro, w
    dodatku z dobrym obiektywem dajacy niezle mozliwosci, z kitowym obraz
    jest taki sobie, ale i tak lepszy niz z kompaktu.

> [...]
    > korzystałam.
    > Chcę dużą ogniskową i zdania raczej nie zmienię...

    To sobie kup jakis uzywany tele za grosze, nawet teraz jest na allegro
    za troche ponad 100zl. Jak najtanszy, bo z tego co piszesz jakosc ma dla
    ciebie trzeciorzedne znaczenie.