  • 111. Data: 2009-04-20 08:00:08
    Temat: Re: Powrót - z lustra do kompaktu
    Od: alboco <a...@h...com>

    > c450d z kitem to sprzet z najnizszej polki , nie oczekuj cudow.
    > zeby osiagnac takie mozliwosci jak z fz 50

    Żarty. Popróbuowałes tym FZ fotografowac coś szybkiego np sport? To
    spróbuj a odechce Ci się porównywac kompakty do lustrzanek.

  • 112. Data: 2009-04-20 08:11:00
    Od: j...@a...at

    On 20 Apr., 10:00, alboco <a...@h...com> wrote:

    > Żarty. Popróbuowałes tym FZ fotografowac coś szybkiego np sport? To
    > spróbuj a odechce Ci się porównywac kompakty do lustrzanek.

    nie , gdyz szanse na udane zdjecie sa niewielkie.
    ale wsrod moich tematow sport zajmuje mniej niz 1 %
    tak wiec przy wyborze aparatu nie bede kierowal sie kryterium jak on
    zachowuje sie w warunkach fotografowania sportu .
    proste ? - proste.
    XXX

  • 113. Data: 2009-04-20 08:26:30
    Od: alboco <a...@h...com>

> [...]
    > tak wiec przy wyborze aparatu nie bede kierowal sie kryterium jak on
    > zachowuje sie w warunkach fotografowania sportu .

    No ale przecież nie Tobie ma radzić ten wątek? Jaki ma sens radzenie
    komus kierując sie własnymi preferencjami? I w dodatku nie raczyłes tych
    swoich subiektywnych upodobań wymienić i Twoje rady brzmią jak jedynie
    słuszna prawda obiektywna. Takie porady są niewiele warte.

  • 114. Data: 2009-04-20 08:46:59
    Od: j...@a...at

    On 20 Apr., 10:26, alboco <a...@h...com> wrote:

> [...]
    > swoich subiektywnych upodobań wymienić i Twoje rady brzmią jak jedynie
    > słuszna prawda obiektywna. Takie porady są niewiele warte.

    autorka ma lustrzanke
    wspomina ze chce przejsc na kompakt , wspomina rowniez o podrozach.
    nie sadze aby chciala fotografowac sport.
    Osoba , ktora fotografuje sport wie co ma kupic.
    Wymienia konkretne kryteria jakie ma spelnic aparat . te kryteria
    spelnia FZ 50.
    To sa obiektywne przeslaniki.

    Odpowiedz sobie sam na pytanie . jaki masz odsetek zdjec sportu w
    swojej fotografii ?

    Ilu z piszacych tutaj specjalizuje sie w fotografii sportu ?

    Zrozumiesz bezszens swoich uwag.

    moje rady opieraja sie na obiektywnych przeslankach technicznych.
    nie wykluczone , ze nie sa dla wszystkich zrozumiale , w takim
    przypadku nie beda wiele warte.
    nie wykluczone , ze sa zrozumiale , w takim razie pytajacy bedzie
    wiedzial jak je traktowac.

    co do meritum

    czas ostrzenia fz50 na ekw 420 mm ( ok 80mm) jest krotszy niz czas
    ostrzenia stalki sigmy 400 mm jaka mam z canonem
    z uwagi na duza GO odstetek zdjec ostrych nawet przy nieprecyzyjnym
    ostrzeniu przy poruszajacym sie obiekcie jest wyzszy w Fz 50 niz w C
    z obiektywem400 mm.

    canon ma wyzsza czestosc wyzwalania migawki , nie oznacza to ze zawsze
    ostrzy szybciej i lepiej.

    Gdybym chcial z kazdym dyskutowac, ktoremu sie wydaje , ze wie
    najlepiej to musialbym oszalec.

  • 115. Data: 2009-04-20 08:58:07
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Mirek" <m...@p...pl> napisał:

    >Ja wiem? To prawda, że zwykle mają mniejsze matryce, co, nie wnikając
    >w szczegóły daje większą głębię ostrości, której w makro zwykle
    >brakuje.
    >Z drugiej strony, większe szumy i chyba dość trudno zastosować lampę
    >pierścieniową. :)

    Która to lampa jest wprawdzie przydatna do reprodukcji znaczków pocztowych,
    ale już do makrofotografii przyrodniczej raczej kiepsko się nadaje.
    Co do szumów - zgoda - jeśli ktoś potrzebuje wysokich czułości (np. makro w
    świetle zastanym) - z lustrzanką będzie miął z szumami lepiej.
    Dodałbym jeszcze kwestię dynamiki matrycy - tu też lustrzanka przeważa.
    Dobrze dobrany kompakta za to poza głębią ostrości przebija lustzrankę
    poręcznością i łatwością podejścia w różne dziwne zakamarki.
    W sumie nie da się jednoznacznie powiedzideć jak sprzet do makro będzie
    lepszy - wszystko zależy od konkretnej sytuacji zdjęciowej i przeznaczenia
    zdjęć.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 116. Data: 2009-04-21 14:06:14
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 19 Kwi, 14:30, Weronika <w...@g...pl> wrote:
    > To może inaczej zapytam;)
    > Który z podanych przeze mnie aparatów byłby dla mnie wystarczający...?
    > Jeszcze raz powtarzam, że mam dość lustrzanek...

    > - Canon SX1
    > - Sony H50
    > - Sony HX1 - 9 mln matryca ale ciekawe funkcje
    > - Nikon P90
    > - Panasonic FZ28
    > - Fuji S8100fd

    No to jeszcze raz: idź do sklepu, pooglądaj, zobacz, które dobrze leżą
    w ręku. Zobacz, do których można podłączyć filtry bez żadnych
    dodatkowych kosztów w postaci dodatkowych akcesoriów. Zobacz, które są
    na akumulatory AA a które na dedykowane, koszmarnie drogie. Czy można
    podłączyć lampę błyskową (chociażby przez kabel sync np stary DC4800
    miał gniazdo). Należało by sprawdzić jaką kolorystykę (odwzorowanie
    barwne) dają poszczególne matryce - bo każda będzie koloryzować na
    swój sposób. O funkcjach menu i innych dodatkach już wspominać nie
    będę. Więc czynników, które warto wziąć pod uwagę jest wiele.

    I ważny jest czas reakcji pomiędzy naciśnięciem przycisku migawki a
    zrobieniem zdjęcia.

    A ktróre jest ważne dla Ciebie to musisz sama ocenić.

  • 117. Data: 2009-04-21 15:27:36
    Od: Weronika <w...@g...pl>

    Ja chcę zdania osób, które miały kontakt z którymś z aparatów i potrafią
    mi o nim coś powiedzieć....
    Wiem czego oczekuję od aparatu, ale które mają wady a których dowiem się
    dopiero po kupnie i jakie są te wady...

  • 118. Data: 2009-04-21 19:44:10
    Od: Przemek Wrzesinski <p...@g...pl>

    Dnia Mon, 13 Apr 2009 11:14:21 -0700 (PDT), j...@a...at napisał(a):

    > w zasadzie tak - z tym ze 450d nie jest w stanie wykorzystac
    > potencjalu zawartego w wymienionych obiektywach.

    To, że nie potrafisz wykorzystać to nie jest to wina aparatu.

  • 119. Data: 2009-04-21 20:31:53
    Od: j...@a...at

    On 21 Apr., 21:44, Przemek Wrzesinski <p...@g...pl> wrote:

    > To, że nie potrafisz wykorzystać to nie jest to wina aparatu.

    wiem - potrafisz i jestes najlepszy.

  • 120. Data: 2009-05-03 09:25:58
    Od: Mynthon <m...@o...p.lodz.pl>

    > Więc aparaty nad którymi myślę, chyba, że jest coś podobnego a równie
    > interesującego:
    > - Canon SX1
    > - Sony H50
    > - Sony SX1 - 9 mln matryca ale ciekawe funkcje
    > - Nikon P90

    I co koleżanka w końcu kupiła??? Jak wrażenia???

    Mateusz