  • 1. Data: 2009-04-12 09:36:54
    Temat: Różnice w pojemnościach kart SD
    Od: "Przemolo" <p...@g...zmyla>

    Witam, używałem od dawna Canona S2 z kartą SD GOODRAM x100 2GB. Aparat
    wskazywał 1,9GB. Kupiłem Sandiska Ultra II 2 GB - wskazuje 1,8GB. Skąd te
    różnice? to normalne?

    --
    Odpowiadając na priv zamień końcówkę adresu e-mailowego "zmyla" na "pl"

  • 2. Data: 2009-04-12 09:46:58
    Temat: Re: Różnice w pojemnościach kart SD
    Od: pwz <p...@j...pl>

    Przemolo pisze:
    > Witam, używałem od dawna Canona S2 z kartą SD GOODRAM x100 2GB. Aparat
    > wskazywał 1,9GB. Kupiłem Sandiska Ultra II 2 GB - wskazuje 1,8GB. Skąd
    > te różnice? to normalne?

    Tak. Vide: http://pl.wikipedia.org/wiki/Gb
    pwz

  • 3. Data: 2009-04-12 11:26:28
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    Przemolo pisze:
    > Witam, używałem od dawna Canona S2 z kartą SD GOODRAM x100 2GB. Aparat
    > wskazywał 1,9GB. Kupiłem Sandiska Ultra II 2 GB - wskazuje 1,8GB. Skąd
    > te różnice? to normalne?

    Moze jest inaczej sformatowana? Niby FAT to jest, ale w zaleznosci jak
    ustawisz dlugosc clustera File allocation table zajmuje rozna dlugosc.
    Podobnie ilosc pozycji w glownym katalogu (tu moze wplyw mniejszy), czy
    ilosc kopii FAT (standardowo dwie, ale kto tam wie co chinczycy
    ustawili). Gdyby wskazania byly rozne w dwoch roznych aparatach a nie
    tym samym to obstawialbym rozne podejscie firmwaru do jednostek tak jak
    sugeruje pwz. No i karta moze miec jakies zarezerwowane sektory, ktore
    wykorzystuje potem do przenoszenia danych z sektorow uszkodzonych/ledwie
    zipiacych.

  • 4. Data: 2009-04-12 14:32:27
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Miękka klucha Przemolo napisał tak:

    > Skąd te różnice? to normalne?

    Pewnie inaczej sformatowane.

    --
    W tablicę kluczyk raz i dwa
    I spalin kłąb i silnik gra...

  • 5. Data: 2009-04-12 18:50:11
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Przemolo <p...@g...zmyla> zwrócił błąd:
    > Witam, używałem od dawna Canona S2 z kartą SD GOODRAM x100 2GB. Aparat
    > wskazywał 1,9GB. Kupiłem Sandiska Ultra II 2 GB - wskazuje 1,8GB. Skąd te
    > różnice? to normalne?

    Mogą być nawet tak samo formatowane i mieć inną pojemność - tak samo z
    flaszkami. Sformatuj z tymi samymi ustawieniami żeby sprawdzić - możesz
    aparatem, bo zwykle aparaty formatują na jeden sposób. Sprawdzać
    czytnikiem, bo Windows czy inny OS potrafi dokładnie pokazać pojemność.
    Ale to sprawdzanie to tylko żeby się przekonać że producenci robią
    pamięci różnej wielkości - jedno co dbają to żeby minimum było: dla 8 GB
    to 8000000000 bajtów, dla 2 GB to 2000000000 bajtów itd. Część pamięci
    jest wyłączona z użytku - pewnie dlatego że nie przeszła testów albo z
    innego egzotycznego powodu, pamięci różnią się geometrią - mogą mieć
    np. mniej cylindrów niż konkurenci.

    Są programy które umożliwiają edycję tego, ale nie polecam. Do
    sprawdzenia geometrii, wielkości partycji i prawdziwej pojemności służy
    np. program SIV (System Information Viewer).

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 6. Data: 2009-04-12 19:37:09
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Sun, 12 Apr 2009 11:36:54 +0200, "Przemolo" <p...@g...zmyla>
    pisze:

    >Witam, używałem od dawna Canona S2 z kartą SD GOODRAM x100 2GB. Aparat
    >wskazywał 1,9GB. Kupiłem Sandiska Ultra II 2 GB - wskazuje 1,8GB. Skąd te
    >różnice? to normalne?

    Tak, normalne. Nie ma żadnych obowiązujących zasad, jaki procent
    pamieci producent ma zarezerwować na wear leveling i korektę
    uszkodzonych sektorów.
    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski

  • 7. Data: 2009-04-15 14:06:46
    Od: bakulik at work <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd Saiko Kila napisał(a):

    > pamięci różnej wielkości - jedno co dbają to żeby minimum było: dla 8 GB
    > to 8000000000 bajtów, dla 2 GB to 2000000000 bajtów itd. Część pamięci
    > jest wyłączona z użytku - pewnie dlatego że nie przeszła testów albo z

    A gdzie tam - 2000000000 B / 1024 / 1024 / 1024 = 1,86 GB

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.com.pl | www.finanseiprawo.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik

  • 8. Data: 2009-04-16 03:58:09
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces bakulik at work <i...@n...polska> zwrócił błąd:

    > A gdzie tam - 2000000000 B / 1024 / 1024 / 1024 = 1,86 GB
    ^^
    W tym miejscu wstaw nie GB tylko GiB. Albo zamień 1024 na 1000 jeśli
    wolisz GB. Właśnie z takiej zgodnej z SI interpretacji skrótu wychodzą
    sprytni producenci. Po prawdzie część kiedyś przeliczała z prawdziwych
    kilobajtów (kibibajtów), czyli byłoby 2000000000 / 1000 / 1000 / 1024,
    ale AFAIK teraz już tylko 2000000000 / 1000 / 1000 / 1000. No i to
    wychodzi 2 GB.

    BTW ten programik który polecałem wyświetla dwie kolumny z pojemnością -
    w nagłówku jednej jest napisane (1000) a w drugiej (1024) żeby wiedzieć
    czy chodzi o jednostkę powszechnie używaną czy formalną według normy
    IEC.

    --
    Saiko Kila
    "We will build new ships to carry man forward into the universe, to gain