eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoszkodowany i OC - dochodzenie roszczeń na drodze cywilnej (nieco inne podejście)Poszkodowany i OC - dochodzenie roszczeń na drodze cywilnej (nieco inne podejście)
  • Data: 2013-08-05 22:37:06
    Temat: Poszkodowany i OC - dochodzenie roszczeń na drodze cywilnej (nieco inne podejście)
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Obecnie wygląda to tak: jest kolizja, ja jestem poszkodowany, sprawca (z
    uśmiechem na twarzy) podpisuje wspólne oświadczenie o zdarzeniu drogowym
    i odjeżdża siną w dal. Od tej chwili ja, niczemu winny, jako
    poszkodowany rozpoczynam morderczą batalię z jego ubezpieczycielem o
    każdą złotówkę, abym zdołał przynajmniej doprowadzić samochód do stanu
    sprzed kolizji. Tracę czas, pieniądze, nerwy i kolejne dni bez
    samochodu... Wnioski, odwołania, rzeczoznawcy, sądy... Przy szkodzie
    całkowitej z reguły nie ma mowy, by wziąć od ubezpieczyciela kasę, pójść
    do komisu i kupić sobie taki sam samochód. Trzeba dołożyć. A to ja
    jestem poszkodowany...

    Czy nie może wyglądać to np. tak:
    Po kolizji, jako poszkodowany, występuję do sprawcy na drodze cywilnej o
    odszkodowanie. Zamawiam niezależnego rzeczoznawcę, oddaję auto do
    mechanika i żądam konkretnej kwoty od sprawcy. Sąd przyznaje rację. I
    teraz sprawca niech sam walczy ze swoim ubezpieczycielem, aby ten
    wypłacił mu pieniądze. Jeśli będzie miał problemy, to w przyszłości może
    zmieni sobie na innego, albo przynajmniej będzie bardziej uważał na drodze.

    Dlaczego to ja, jako poszkodowany, muszę walczyć o każdą złotówkę,
    podczas, gdy sprawca na tym nie ucierpi? No, poza szkodą we własnym
    samochodzie i utratą 10% zniżek, ale to mnie nie dotyczy.

    Przerabiał ktoś coś takiego? :)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.