  • 151. Data: 2017-03-21 01:32:54
    Temat: Re: Postęp techniczny w podeszłym wieku
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

    > Jarku, tylko, że jak ci to pierdnie gdzieś na szosie, w nocy, na
    > szybkości, a tu nagle buch, nie masz W OGÓLE świateł... I co teraz?
    > Liczyć, ze rowu/drzewa/zakrętu nie będzie? Załóżmy, ze nie chcę
    > jechać wbrew przepisom, ale do licha, chcę się jakoś bezpiecznie
    > zatrzymać i widzieć, gdzie to robię, a nie na ślepo, bo mi jebany
    > komputer wyłączył drugą lampkę.

    Już do mnie dotarło, że ten pomysł w czystej formie jest bez sensu.
    Ale ja go tak sobie chlapmąłem od niechcenia, a konstruktor (nawet
    farncuski) siedzi w pracy trochę dłużej i może to dopracować.

    > Ano, niestety. Najgorsze, że w takich sytuacjach dostanie się głównie
    > tym, którym naprawdę się właśnie przepaliło i naprawdę jechali na
    > stację po nowe żarówki... A to nie jedyne tak powszechne grzeszki.

    Nie słyszłem o przypadku, by policja w ogóle miała do kogoś pretensje
    o niemanie jednego światła. Chyba że przy okazji, jak już zatrzyma
    i trzeba się koniecznie doczepić (ale też nie słyszałem). A tu starczy
    stanąć przy drodze, bezinwestycyjnie, bez radaru, bez alkomatu -- i już
    kilka mandatów na godzinę można włożyć.

    --
    Jarek

  • 152. Data: 2017-03-21 01:45:17
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Już do mnie dotarło, że ten pomysł w czystej formie jest bez sensu.
    > Ale ja go tak sobie chlapmąłem od niechcenia, a konstruktor (nawet
    > farncuski) siedzi w pracy trochę dłużej i może to dopracować.

    Ano widzisz. Dlatego uważam, że konstruktor, który zrobił coś takiego, to
    kretyn, matoł, idiota, debil, palant, imbecyl, głupek, ciota, etc., on sam
    powinien się dokładnie z tego powodu rozbić tak, żeby ledwo z życiem ujść,
    ale ujść, żeby miał możliwość pomyślenia wreszcie, jaką srakę wypuścił w
    świat. A stacja kontroli pojazdów, za takie zachowanie komputera, powinna
    bezwarunkowo odmówić rejestracji pojazdu, czyli "nie przedłużyć przeglądu",
    jak to czasami w Uwaga Pirat pp. policjanci mówią.

    > ... A tu starczy
    > stanąć przy drodze, bezinwestycyjnie, bez radaru, bez alkomatu -- i już
    > kilka mandatów na godzinę można włożyć.

    Mimo wszystko, mniejsze to niebezpieczeństwo (chociaż też oczywiście), niż
    by takie światło zgasło zupełnie.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 153. Data: 2017-03-21 10:41:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 20 Mar 2017 10:49:17 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ogolnie - nic sie nie zna.

    Bez przesady. Nie mając bladego pojęcia o Navarze odczyt stanu
    postawowych czujników (tych co potrzebowałem) w tym samochodziei
    (stan migaczy, świateł, otwarcia drzwi, wstecznego biegu, stacyjki,
    aktualnej prędkości) udało mi się zeskanować amatorskim skanerem w
    dwa wieczory. Żadna filozofia, bardziej detektywistyczna robota niż
    elektroniczna.

    --
    Marek

  • 154. Data: 2017-03-21 10:43:48
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-03-20 o 23:52, HF5BS pisze:
    > Ano, niestety. Najgorsze, że w takich sytuacjach dostanie się głównie
    > tym, którym naprawdę się właśnie przepaliło i naprawdę jechali na stację
    > po nowe żarówki... A to nie jedyne tak powszechne grzeszki.

    Jaką stację?
    Jak w piątek padnie to w poniedziałek telefon do warsztatu, a oni mogą
    dopiero w środę.
    Kiedyś w warsztacie mi pokazali samochód który przyjechał do wymiany
    żarówki - demontując nadkole i parę innych drobiazgów (zamiast silnika
    :) ) radzą sobie w 2h zamiast opisanych w instrukcji serwisowej 6h :)
    P.G.

  • 155. Data: 2017-03-21 10:48:17
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Nie słyszłem o przypadku, by policja w ogóle miała do kogoś pretensje
    > o niemanie jednego światła.

    O policji też nie, ale milicja ze dwa razy zmusiła mojego tatę do
    wymiany żarówki na miejscu (żarówkę trzeba było mieć, albo mandat).

    P.G.

  • 156. Data: 2017-03-21 10:50:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 20 Mar 2017 17:01:11 +0100, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Komputer 'zauważył' zwarcie włókien w żarówce dwuwłóknowej i w
    związku z
    > tym wyłączył pozycyjne, aby stop się cały czas nie świecił.

    Przeceniasz inteligencję konstruktorów pojazdów (którą zwykłe nie
    grzeszą). Wyłączył pozycyjne nie po to by się ciągle stop nie palił
    ale aby po prostu odłączyć całąboprawkę w przypadku zwarcia.

    --
    Marek

  • 157. Data: 2017-03-21 10:55:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 20 Mar 2017 11:17:33 +0100, Cezary
    Grądys<c...@w...onet.pl> wrote:
    > Jak tylko sprawdzić, to niewiele więcej roboty
    > find -type f -exec grep .... {} \; -print

    No ale to, że to jest tak proste jest ciągle poza świadomością
    typowego windziarza, który wychowany na prymitywnym systemie będzie
    myślał jakie to jest rocket science.

    --
    Marek

  • 158. Data: 2017-03-21 11:16:37
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-03-21 o 10:50, Marek pisze:

> [...]
    > grzeszą). Wyłączył pozycyjne nie po to by się ciągle stop nie palił ale
    > aby po prostu odłączyć całąboprawkę w przypadku zwarcia.

    Nie odłączył całej - jak się naciskało hamulec to zapalały się oba
    włókna i przy tej okazji połączona z pozycyjnym z tyłu pozycyjna z przodu.
    P.G.

  • 159. Data: 2017-03-21 11:44:45
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Moim zdaniem to raczej pozory są. Młodzi mają biegłość, ale to są
    > najczęściej bardzo proste programy, tworzone z myśla o debilach.
    > W takim facebooku wystarczy parę kliknięć, nic tam szczególnego nie ma.
    > Proponuję eksperyment, dać takiemu chojrakowi klienta pocztowego
    > czy grup dyskusyjnych do skonfigurowania.

    Dokładnie tak. Ta ich "biegłość" jest bardzo powierzchowna.
    Ale jak ma być inaczej - mój szkodnik w wieku 18 lat uczący się w szkole
    o profilu "informatycznym" zeznał kilka dni temu załamany, że właśnie
    dotarli do etapu nauki podłączania dysku zewnętrznego USB.
    No ręce opadają. Ciekawe, czy już przerabiali wkładanie wtyczki do
    gniazdka 230V ?

    Zgadzam się, że nastąpiła zmiana proporcji i jakości;
    dziś mamy ogromną przewagę debili oraz minimalną ilość osób, które
    wykorzystując możliwości - potrafią bardzo dużo.

    Zresztą - tykneliśmy temat poważniejszy i szerszy niż by się mogło wydawać.
    Bo zaraz za rogiem czeka na nas pytanie - jak to się stało, że w roku
    20xx rekordy popularności biją odkrycia w rodzaju "ziemia jest płaska" ?

    I piszę to jako osobnik wyznający szereg "teorii spiskowych" - jak to
    się dzieje, że dziś jest taki poziom ignorancji w sprawach tak
    fundamentalnych ?
    Myślę, że gdzieś tam się te wszystkie zagadnienia łączą - systemy
    edukacyjne, poziom życia, jacyś dziwni osobnicy zainteresowani
    ogłupianiem mas itp...

  • 160. Data: 2017-03-21 11:47:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >aktualnej prędkości) udało mi się zeskanować amatorskim skanerem w
    >dwa wieczory. Żadna filozofia, bardziej detektywistyczna robota niż

    Byc moze, ale co to znaczy "amatorskim skanerem" ?

    IMO to jednak miales spore doswiadczenie w potrzebych sprawach.

    J.