  • 61. Data: 2014-01-29 17:49:59
    Temat: Re: Porządek ze zdjęciami
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-01-29 17:16, XX YY pisze:

    > mozna ciekawiej spedzac zycie , niz opisujac to co sie sfotografowalo.

    Pamiętnik przydaje się również w innych sytuacjach, nie tylko
    do opisywania zdjęć.

    A potem można sobie przygotować automat do wlepiania fragmentów
    pamiętnika do EXIFów zdjęć z danego dnia.

    P.

  • 62. Data: 2014-01-29 17:58:36
    Temat: Re: Porz?dek ze zdj?ciami
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    >radzi sobie już najwyżej pięć procent księgowych - a więc nie weźmie do
    >domu i tym sposobem bezwiednie nie zrobi kopii.
    >
    >Ja nie dyskutuję, co ma większy sens, co jest bardziej prawidłowo i że
    >trzeba tak, a powinno się owak. Ja piszę z czym się borykam na co dzień
    >w firmach zatrudniających setkę osób jak i dwie. Pewne rozwiązania są
    >bardziej odporne na lamerstwo, pewne mniej, w naszym przypadku -
    >tagowania zdjęć - najlepszym sposobem jest użycie nazw plików jako
    >elementu najściślej związanego z treścią czyli zdjęciem.

    To wszystko sprowadza sie do tworzenia kopii . Jak masz kopie
    to nie martwisz sie, ze cos ci zginelo, nie szukasz w pamieci,
    czy komus moze wysylales, po prostu odtwarzasz sie z backupu,
    tak jak to sie po prostu robi.

    A gdy juz sobie robisz ten backup, to nie dobierasz
    sposobu katalogowania pod katem mozliwosci utraty danych, ale pod katem
    szybkiego dotarcia do konkretnej tresci czy posortowania po
    potrzebnych Ci kryteriach. Innymi slowy metode chomikowania dobierasz
    pod swoje potrzeby i wygode, a nie pod wzgledem bezpieczenstwa - gdyz
    sprawe zabezpieczenia masz zalatwiona na poziomie nizszej warstwy.

  • 63. Data: 2014-01-29 19:00:26
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Mittwoch, 29. Januar 2014 17:49:59 UTC+1 schrieb Piotrne:

> [...]
    >
    > do opisywania zdjęć.
    >

    > A potem można sobie przygotować automat do wlepiania fragmentów
    >
    > pamiętnika do EXIFów zdjęć z danego dnia.

    pamienikarstwo to oddzielna dziedzina sztuki.

    jesli musze odszukac jakies zdjecia z zasobow i nie sa one specjalnie oznakowane ,
    lub zapomnialem gdzie je odlozylem ( dotyczy to np zdjec obcych , ktore otrzymalem i
    gdzies odlozylem ) to bardzo dobrze sprawdza mi sie picasa . przeszukanie katalogow
    jest natychmiastowe.
    Pare tysiecy zdiec przeglada sie w ciagu paru minut.

    zamiast opisywac tysiace zdjec i nie wiem czy ten opis ktokolwiek bedzie
    kiedykolwiek potrzebowal , to wole w razie potrzeby odszukac zdjecie za pomoca
    picasy. trwa to o pare rzedow wielkosci krocej - przynajmniej w moim wypadku , gdzie
    odszukuje zdjecia w razie potrzeby stosunkowo rzadko.
    opisuje tylko katalog , w ktorym znajduja sie zdjecia.

  • 64. Data: 2014-01-30 00:21:14
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2014-01-29 19:00, XX YY pisze:
> [...]
    kiedykolwiek potrzebowal , to wole w razie potrzeby odszukac zdjecie za pomoca

    Toż to świetny program! Zdjęcia można rozwalać wszędzie, nie trzeba ich
    oczywiście opisywać, ale jak po latach masz ochotę na znalezienie Cioci
    Kloci, to się sama znajdzie w minutę :)
    Ja sobie tak myślę, że engine, na którym zbudowano ten program, nazywa
    się Duch Święty :)

    --
    pozdrawia Adam
    /badacze dowiedli, że globalne ocieplenie wzięło się ze żarówek setek/

  • 65. Data: 2014-01-30 00:24:15
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2014-01-29 17:58, I.Tichy pisze:
    > To wszystko sprowadza sie do tworzenia kopii .

    No więc się nie sprowadza, bo ludzie zapominają/nie wiedzą jak/nie znają
    procedur/są nowi/program nie działa/mają to w pupie.

    Tak działa praktyka.

    > A gdy juz sobie robisz ten backup, to nie dobierasz
    > sposobu katalogowania pod katem mozliwosci utraty danych, ale pod katem
    > szybkiego dotarcia do konkretnej tresci

    I F5 jest tu najbardziej niezawodny, szybki i jego obsługę daje się
    wpoić mistrzom kuchni i szydełka, a niekoniecznie komputera :)

    --
    pozdrawia Adam
    /jako Polak oczywiście jestem tolerancyjny i uczciwy/

  • 66. Data: 2014-01-30 08:06:31
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał(a):

    >No więc się nie sprowadza, bo ludzie zapominają/nie wiedzą jak/nie znają
    >procedur/są nowi/program nie działa/mają to w pupie.

    Nie ma znaczenia, czy jestes nowy, masz to w dupie
    czy nie znasz procedur, poniewaz backup sie robi automatycznie
    bez angazowania w to uzytkownika. Na tym polega idea rozwiazania.

    >I F5 jest tu najbardziej niezawodny, szybki i jego obsługę daje się
    >wpoić mistrzom kuchni i szydełka, a niekoniecznie komputera :)

    To jest zabawa a nie powazne indeksowanie tresci.
    Ale jak ktos tak lubi to jego sprawa.

  • 67. Data: 2014-01-30 08:26:45
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Ideałem będzie soft, który pomoże mi:
    >
    > - wyszuka duplikaty (idealnie z małym podglądem)
    >
    > - pozwolli na pododawanie słów kluczowych
    >
    > - pozwoli na szukanie po słowach kluczowych
    >

    > Plony z kilku lata, pewnie z 10 tys zdjęć.

    wszystko co wymieniles robi bezplatna picasa.
    uzywam b. rzadko , ale wlasnie wczoraj cos potrzebowalem odnalezc.
    jestem od wrazeniem jak ten program ulatwia odszukiwanie zagubionych gdzies zdjec.
    oczywiscie ma podglad , w tym rowniez bezposrednio z raw.
    po zapoznaniu sie z programem, to co chcesz wykonasz w krotkim czasie.

  • 68. Data: 2014-01-30 09:06:02
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 29 Jan 2014 23:26:45 -0800 (PST), XX YY napisał(a):

> [...]
    oczywiscie ma podglad , w tym rowniez bezposrednio z raw.
    > po zapoznaniu sie z programem, to co chcesz wykonasz w krotkim czasie.
    Ale Picassa to google - ZŁO!!!!
    Na pewno serwy googla mają już kopię wszystkich Twoich zdjęć. Nie obawiasz
    się? :-)

    --
    Franc

  • 69. Data: 2014-01-30 09:07:43
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2014-01-30 08:06, I.Tichy pisze:
    > Nie ma znaczenia, czy jestes nowy, masz to w dupie
    > czy nie znasz procedur, poniewaz backup sie robi automatycznie

    Ja rozumiem, że Twoja racja jest Twojsza, ale przeczytaj może raz
    jeszcze kilka moich ostatnich postów. Szczególnie tych ze słowem
    ''praktyka''.

    > To jest zabawa a nie powazne indeksowanie tresci.

    Szacun, kapcie z nóg! :)

    I mniej więcej do tego służą dziś grupy dyskusyjne. Taki
    smoczek-gryzaczek, tylko nie dla tych, co im zęby rosną, a wypadają :)

    --
    pozdrawia Adam
    /leje, a także pada, zacina, sieka, smaga, siusia, pryska, szcza i kapie.../

  • 70. Data: 2014-01-30 10:02:30
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Donnerstag, 30. Januar 2014 09:06:02 UTC+1 schrieb Franc:

> [...]
    >
    > Ale Picassa to google - ZŁO!!!!
    >
    > Na pewno serwy googla mają już kopię wszystkich Twoich zdjęć. Nie obawiasz

    e tam. niech sobie maja po co im to?
    Czego nie wyslesz swiadomie na server google , picasa sama nie transferuje.

    nie - to co mam na dysku nigdzie tego nie wysylam i google tego nie maja.
    mozesz dla pewnosci rozlaczyc sie z internetem.
    picasa bardzo dobrze przeszukuje zdjecia.
    pod tym wzgledem jest calkiem wygodnym programem.

    wszystkie katalogi zdjeciowe rozrzucone w roznych miejscach , pokaze chronologicznie
    wdg daty utworzenia pliku.

    oprocz tego jest wolarka rawow - czego nie uzywam , no i mozna zarzadzac plikamu
    zdjeciowymi na serverze googli - ale to nie ma nic wspolnego z szukaniem ,
    sortowaniem , zmiana nazwy plikow na wlasnym dysku.

    Jest wiele programow i nie znam wszystkich , ale te warunki , ktore sformulowales
    bardzo dobrze da sie spelnic za pomoca picasy i jest bezplatna - co chciales.
    ACDSEE tez jest do tego celu odpowiedni , ale platny.