  • 21. Data: 2010-10-25 18:01:48
    Temat: Re: Porownanie 550D i 60D
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Michal Tyrala napisał(a):

    > Jak sobie chce obejrzec film w salonie, jakies 5.5m od tv, to 20" i 22"
    > są po prostu male. Mimo ze, uwazasz, miedzy nimi jest 10% liniowa
    > roznica, ktorą, owszem, jak podejde blizej, odnotuje.

    Do wizjera nie podejdziesz, niestety.

    > PS. Uzywales tak na powazniej jakiegos porzadnego manualnego kliszaka?

    Nie, używałem dla zabawy Pentaxa ME Super, i co z tego?

    Widziałeś plazmę 40" ?
    I co?
    Empeczwórki bez 40" nie obejrzysz?

    --
    Mirek

  • 22. Data: 2010-10-25 18:13:49
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-10-25 19:32, Michal Tyrala pisze:
    > W Bronice SQ z pryzmatem to się mozna po kadrze rozejrzec ;)

    Nooo - ja sie zdziwilem jak kiedys ojca Praktike jakas wzialem. Nie
    ogarnialem okiem calego kadru. Wtedy jeszcze bylem posiadaczem 350D.

    > W 5D jest zauwazalnie lepiej niz w APS-C, aczkolwiek ja w euforie nie
    > wpadam ;)

    Euforii nie ma - ale jest niezle :) Ciekawe, dlaczego tak jest. Jakie
    ograniczenia techniczne wprowadza technologia uzyta w tych aparatach, ze
    analogi sprzed wielu wielu lat mialy lepsze wizjery?

    > Ale OK, odnotowalem, ze w siodemce jest lepiej, przy jakiejs okazji
    > zerkne sobie w judasza ;)

    Jest, decydowanie. Wizjer jest w klasie 5D, a nie 50D.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 23. Data: 2010-10-25 18:21:50
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    de Fresz pisze:
    > W którymś wywiadzie gość z Canona, zapytany dlaczego 5dmk2 daje lepszy
    > obraz od znacznie droższego 1Dsmk3 z tą samą matrycą, odpowiedział
    > "nowsze zazwyczaj jest lepsze, niezależnie od półek".

    Aczkolwiek mnie nieco rozczarowała matryca 550/60/7 - coś im nie wyszło
    albo kto inny rządzi preferencjami obróbki sygnału z matrycy. Jak tak
    dalej pójdzie, to Canon stanie się tylko konkurencyjnym systemem, a nie
    klasą samą w sobie (mowa o obrazie).

    --
    pozdrawia Adam
    /jeśli ktoś wie dlaczego mam zmienić windows na nowszy to niech mi powie/

  • 24. Data: 2010-10-25 18:24:06
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Henry(k) napisał:
    > BTW - dzisiaj wyciągnąłem analogowego Pentaka (Z-1p) i zerknąłem w wizjer a
    > tam taaaki wielki obraz... Aczkolwek między moim cyfrowym Pentakiem (K20D),
    > a nikosiem D80 różnica była prawie żadna.

    Nie ma to jak idealizacja :)

    Pewnie, w F601 wizjer co najmniej 4x większy od EVF w Fuji s6000, ale
    w kiepskich warunkach nic nie zrobię bo w wizjerze nic nie ma.

    m.

  • 25. Data: 2010-10-25 18:38:54
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 25 Oct 2010 20:01:48 +0200, John Smith wrote:

    > Do wizjera nie podejdziesz, niestety.

    No wlasnie. Skreslamy euforyczne "+10%", zostaje po prostu samo "małe".

    BTW, tak samo nie uwazam roznicy 10 a 12mpix za warta wspominania.
    Mimo ze te ~400pix roznicy na dlugim boku moze komus podniesc cisnienie.
    (4->10 to roznica, 6->12 -- roznica, 10->12 -- juz nie, etc)

    > Widziałeś plazmę 40" ?

    Raczej 42" i wieksze ;)

    > I co? Empeczwórki bez 40" nie obejrzysz?

    Em-co? :-)

    PS. Na jakosc tego, co widac w wizjerze, oprocz powiekszenia sklada się
    dosc konkretnie matowka (i tu np w 5D ta bardziej chropowata matowka,
    ,,for 2.8 or faster'' jest IMO o wiele przyjemniejsza w uzytkowaniu). O
    pokryciu kadru nie mowimy, bo czasy Zenita minely, a 92% vs 95% to jest
    IMO rowniez brandzlomatyka.
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 26. Data: 2010-10-25 19:05:10
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 25.10.2010 Mateusz Papiernik <m...@m...net> napisał/a:

    > Jest, decydowanie. Wizjer jest w klasie 5D, a nie 50D.

    Mam akurat obie ww. W 5d musze się rozglądać, bo nie ogarniam kadru ;),
    oczywiście detali więc widać troszkę wiecej, w 50d na szerokość jest prawie
    tyle co w 5d na wysokość. Za to napisy w 50d są ekstra, w 5d muszę się
    wczytywać.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 27. Data: 2010-10-25 19:05:11
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 25 Oct 2010 20:13:49 +0200, Mateusz Papiernik wrote:

    > Euforii nie ma - ale jest niezle :) Ciekawe, dlaczego tak jest. Jakie
    > ograniczenia techniczne wprowadza technologia uzyta w tych aparatach, ze
    > analogi sprzed wielu wielu lat mialy lepsze wizjery?

    Raz, ze wtedy jednak krolowal pryzmat, a nie ,,pentamirror'', to dwa, w
    lustrzankach AF troche swiatla idzie w dol, do studni AFa, wiec do gory
    idzie go mniej, co utrudnia zrobienie jasnego i wielkiego wizjera.
    Trzy -- przy AFie nie musi byc dobrej/go matowki/wizjera -- jest
    przeciez AF ;))

    > Jest, decydowanie. Wizjer jest w klasie 5D, a nie 50D.

    Toz pisze, ze odnotowalem ;-), ale ja juz tak mam, ze konkretnie się
    wypowiadam o klamotach ktore mam, mialem, mialem pozyczone na dluzej itp
    ;) Na dzis moge powiedziec, ze ,,czytalem ze w 7D jest fajny wizjer'' :)
    Kiedys przy okazji jakiejs nie omieszkam puszki pomacac :)

    pozdrawiam,

  • 28. Data: 2010-10-25 19:18:04
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On 25 Oct 2010 18:24:06 GMT, Mikolaj Machowski wrote:
    > Pewnie, w F601 wizjer co najmniej 4x większy od EVF w Fuji s6000, ale
    > w kiepskich warunkach nic nie zrobię bo w wizjerze nic nie ma.

    Cicho, EVF kontra matowka to jest temat na inny flamewar ;>

    PS. Podobnie mala matryce mam w LX5, to IMO nie jest aparat na warunki ,,0EV'' ;)

  • 29. Data: 2010-10-25 20:07:58
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Michal Tyrala pisze:

    > Cicho, EVF kontra matowka to jest temat na inny flamewar ;>
    >
    > PS. Podobnie mala matryce mam w LX5, to IMO nie jest aparat na warunki ,,0EV'' ;)

    Czytam ten wątek i serce me się raduje, albowiem widzę, że wszyscy tu
    osiągnęli etap fotografii idealnej, gdzie już zdjęć się nie robi tylko
    zerka w wizjer :)

    --
    pozdrawia Adam
    /jestem błędem statystycznym, ale szczęśliwym/

  • 30. Data: 2010-10-25 20:18:43
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 25.10.2010 Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał/a:

    > Czytam ten wątek i serce me się raduje, albowiem widzę, że wszyscy tu
    > osiągnęli etap fotografii idealnej, gdzie już zdjęć się nie robi tylko
    > zerka w wizjer :)

    Heh, kiedyś już pisałem że Ty wszystko trzaskasz z 'biodra', ja maluczki
    muszę patrzeć ;D

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".