  • 11. Data: 2018-01-03 10:13:23
    Temat: Re: Połączenie prostowników
    Od: AW <a...@g...com>

    W dniu środa, 3 stycznia 2018 01:13:46 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Tzn na dwoch fazach jest po CT, a trzecia bezposrednio ?

    > Ciekawe ... moze uklad pomiarowy jest w obu wersjach (4Q) taki sam ?

    Układ pomiarowy jest raczej taki sam w obu wersjach. Są mierzone prądy dwóch faz
    przez CT. Poza tym piszą jeszcze że: "The value is averaged between the centers of
    the firing intervals"

    > Tzn - nie dziwi mnie, ze dziki przeplyw pradu miedzy prostownikami
    > prowadzi do bardzo dziwnych wynikow pomiaru, dziwi mnie tylko, ze ktos
    > w prostowniku mierzac po stronie AC zadal sobie trud/zrobil to na tyle
    > uniwersalnie/glupio, ze moze wyjsc z obliczen prad ujemny.

    Pewnie nie przewidzieli że ktoś tak połączy te prostowniki. Chociaż Siemens pisze o
    możliwości ich równoległego łączenia tyle, że obu zacisków DC+ i DC- na silniku.

    Może masz pomysł jak jest wyciągany kierunek prądu? Na podstawie znaków prądu na CT i
    wiedzy które tyrystory były załączone?

  • 12. Data: 2018-01-03 10:44:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AW" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]

    >Może masz pomysł jak jest wyciągany kierunek prądu? Na podstawie
    >znaków prądu na CT i wiedzy które tyrystory były załączone?

    Jakos tak musi byc, choc to w ogole nielatwe.

    W diodowym prostowniku to bym rzekl, ze:
    -jesli znaki/kierunki pradu w dwoch mierzonych fazach sie zgadzaja, to
    ich suma jest pradem wyjsciowym, tylko jesli ujemna, to znak trzeba
    zmienic.
    -jesli kierunki sa przeciwne, to ta faza, ktora ma wiekszy prad,
    wyznacza prad wyjsciowy.

    Tak czy inaczej - przyjdzie sie zastanowic, czy ich inaczej pod to PE
    nie podlaczyc.

    J.