eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPołączenie prostownikówRe: Połączenie prostowników
  • X-Received: by 10.31.158.84 with SMTP id h81mr105684vke.6.1514970804089; Wed, 03 Jan
    2018 01:13:24 -0800 (PST)
    X-Received: by 10.31.158.84 with SMTP id h81mr105684vke.6.1514970804089; Wed, 03 Jan
    2018 01:13:24 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!weretis.net!feeder6.news.weretis.net!feeder.usenetexpress.com!feeder-in1.
    iad1.usenetexpress.com!border1.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!m31no60
    05640qtf.0!news-out.google.com!v55ni2031qtc.0!nntp.google.com!m31no6005638qtf.0
    !postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Wed, 3 Jan 2018 01:13:23 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <koc23axkw183.erypzdyogbht$.dlg@40tude.net>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=5.226.96.4;
    posting-account=VKwpjwoAAACU_OySVAU2WOewZ78T6Bl9
    NNTP-Posting-Host: 5.226.96.4
    References: <e...@g...com>
    <jj2r7ud2lprv.o3gh2q2obpov$.dlg@40tude.net>
    <3...@g...com>
    <1wngt997fdj4i.14iworiy4o7i$.dlg@40tude.net>
    <e...@g...com>
    <koc23axkw183.erypzdyogbht$.dlg@40tude.net>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <2...@g...com>
    Subject: Re: Połączenie prostowników
    From: AW <a...@g...com>
    Injection-Date: Wed, 03 Jan 2018 09:13:24 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 62
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:728105
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu środa, 3 stycznia 2018 01:13:46 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Dnia Tue, 2 Jan 2018 13:42:02 -0800 (PST), AW napisał(a):
    > > W dniu wtorek, 2 stycznia 2018 22:13:02 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > >> Dnia Tue, 2 Jan 2018 12:34:19 -0800 (PST), AW napisał(a):
    > >>> Mostki z sześcioma tyrystorami. Właśnie o pomiar chodzi. Przy każdym hamowaniu
    > >>> wyrzuca błędy że znak prądu się nie zgadza.
    > >>> Po zapuszczeniu rejestracji wychodzi że prąd skacze od 100A do -20A,
    > >>> i tak na to patrzę i patrzę i się zastanawiam jak to możliwe
    > >>> żeby tam płynęło to -20A no i właśnie zauważyłem że ujemne zaciski DC
    > >>> są ze sobą połączone przez szynę PE..
    > >>
    > >> Tez sie zastanawiam jak to mozliwe - tzn rozklad pradów jak
    > >> najbardziej moze taki byc ... ale wstawili jakis synchronizowany
    > >> prostownik pomiarowy ?
    > >
    > > Pomiar prądu jest na dwóch transformatorach (CT) po stronie sieci i z tego jest
    >
    > Tzn na dwoch fazach jest po CT, a trzecia bezposrednio ?
    >
    > > wyliczany jest prąd na szynie DC. Nie wiem jak to jest dokładnie
    > > robione, ale w konwencjonalnych rozwiązaniach jak zasilanie
    > > silników DC działa dobrze. Prostownik wyrzuca błąd gdy wystawia
    > > prąd w zadanym przez regulator kierunku (jest też wersja 4Q tych
    > > prostowników), a ten mierzony przekroczy 20% prądu znamionowego w
    > > kierunku przeciwnym. I tutaj są takie właśnie piki -20A po których
    > > się wysypuje i stwierdza że jest niesprawny pomiar. Oczywiście może
    > > być to uszkodzenie układu pomiarowego, ale ten błąd występuje na
    > > trzech nowych prostownikach.
    >
    > Ciekawe ... moze uklad pomiarowy jest w obu wersjach (4Q) taki sam ?

    Układ pomiarowy jest raczej taki sam w obu wersjach. Są mierzone prądy dwóch faz
    przez CT. Poza tym piszą jeszcze że: "The value is averaged between the centers of
    the firing intervals"

    > Tzn - nie dziwi mnie, ze dziki przeplyw pradu miedzy prostownikami
    > prowadzi do bardzo dziwnych wynikow pomiaru, dziwi mnie tylko, ze ktos
    > w prostowniku mierzac po stronie AC zadal sobie trud/zrobil to na tyle
    > uniwersalnie/glupio, ze moze wyjsc z obliczen prad ujemny.

    Pewnie nie przewidzieli że ktoś tak połączy te prostowniki. Chociaż Siemens pisze o
    możliwości ich równoległego łączenia tyle, że obu zacisków DC+ i DC- na silniku.

    Może masz pomysł jak jest wyciągany kierunek prądu? Na podstawie znaków prądu na CT i
    wiedzy które tyrystory były załączone?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 03.01.18 10:44 J.F.

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: