  • 11. Data: 2011-01-02 23:00:13
    Temat: Re: Pochlaniacz samochodowy wilgoci
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > begin kogutek

    > Jest normalny i jego rada jest bardzo dobra, bo tego typu problemy to

    > najczęściej skutek niesprawnej klimatyzacji lub syfu w aucie.

    > --

    > ignorance is bliss

    Mam syf w aucie bo ono do jeżdżenia jest a nie do sprzątania i klimatyzacji nie
    mam. I nie paruje.

  • 12. Data: 2011-01-02 23:00:43
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    albo braku gumowych dywanikow - lub problem istnienia gumowych dywanikow
    ktorych nikomu nie chce sie suszyc tudziez wylac z nich wody.

    dla autora watku.

    kup 2 wyborcze pod nozki swoje i pasazera i niech sobie tam leza
    po 2 dniach kup rzeczpospolita coby nie bylo sponsoringu jednej firmy i to
    samo.

  • 13. Data: 2011-01-02 23:01:00
    Od: "emes" <e...@e...pl>

    Użytkownik "Tomek" <W...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:ifqr4j$7sc$...@n...onet.pl...
    > Użytkownik "hadam" napisał
    > jakiś czas temu w lidlu były pochłaniacze wilgoci. kosztowało coś koło 20
    > zł za pojemnik + 3 wkłady (chlorek wapnia, woreczki po 450 g). kupiłem
    > toto na próbę i jakoś nie widzę różnicy w zaparowywalności szyb. raczej
    > nie licz że allegrowy pochłaniacz wielkości choinki zapachowej zapobiegnie
    > parowaniu

    chlorek wapnia jest kiepski.

    Diatomity to jest bardzo dobre rozwiazanie.
    Polecam SLIX na a...ro

  • 14. Data: 2011-01-02 23:17:19
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-01-02, kogutek <k...@v...pl> wrote:

    > Jasne dodatkowy wentylator zamiast szyby w tylnych drzwiach niech sobie zaloży.
    > Albo jak wsiada to paputki niech zakląda. Czy Ty normalny jesteś. Ma zmnienic
    > nieco sposób uzytkowania. To co ma zrobić? Otwieram drzwi, wsiadam, odpalam,
    > jadę, zatrzymuję się, wylązcam silnik, wysiadam, zamykam drzwi.

    Ja to zamykam drzwi przed jazdą i otwieram przed wysiadaniem. Ale ja to
    pewnie dziwny jestem.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 15. Data: 2011-01-02 23:21:30
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-01-02, Krzysiek Kielczewski <k...@g...com> wrote:

    > Wybierz naprawę/oczyszczenie/poprawienie wentylacji, zmień nieco sposób
    > korzystania z samochodu.

    Patrząc po innych odpowiedziach rozszerzę:
    Najważniejszy jest stan całego systemu wentylacji - podaj czym jeździsz
    to może ktoś podrzuci konkrety. Z uwag ogólnych: filtr powietrza musi
    być czysty i suchy, dywaniki muszą być suche; przez cały czas obieg
    powietrza powinien być wymuszony i otwarty; przed opuszczeniem pojazdu
    trzeba go przewietrzyć zimnym powietrzem (czasem wystarczy przytrzymać
    otwarte drzwi przez piętnaście sekund, czasem ostatni kilometr trzeba
    przejechać z uchylonymi oknami)

    Pozdrawiam,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 16. Data: 2011-01-02 23:40:13
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "hadam" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Mam problem z zaparowanymi szybami i ogolna wilgocia w aucie.
    >
    > Na allegro dostepne sa takie 'cuda' jak samochodowe pochlaniacze wilgoci.
    > Uzywal ktos ? Jakies efekty?
    > Ktory ewentualnie wybrac?

    Sprawdź w pierwszej kolejności czy czasami nie jeździsz cały czas z
    zamkniętym obiegiem powietrza.
    Wyczyść dokładnie dywaniki i używaj gumowych wycieraczek, z których nalezy
    czesto usuwać śnieg.
    Sprawdź czy nie masz zapchanych filtórw przeciwpyłkowych.

  • 17. Data: 2011-01-02 23:44:55
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-02 23:40, Plumpi pisze:

> [...]
    > zamkniętym obiegiem powietrza.
    > Wyczyść dokładnie dywaniki i używaj gumowych wycieraczek, z których

    Tyle że jeżeli już jest wilgoć w samochodzie, to na czas suszenia (a w
    obecnych warunkach to zajmie pewnie sporo czasu), te dywaniki trzeba
    wywalić. Inaczej nigdy nie wysuszy tapicerki pod nimi.

  • 18. Data: 2011-01-03 09:42:39
    Od: "MW" <M...@z...pl>

> [...]
    > Mam problem z zaparowanymi szybami i ogolna wilgocia w aucie.
    >
    > Na allegro dostepne sa takie 'cuda' jak samochodowe pochlaniacze wilgoci.

    Tak jak radza inni:
    - przede wszystkim wysusz auto! To podstawa, pogadaj ze znajomym z garażem,
    poszukaj wśród rodziny itp. W garażu - wyjmij dywaniki, możesz też zdjąć
    plastik z boczków, podnieść tapicerkę - o ile jest wilgotna. Suszarka w dłoń
    i po parudziesięciu minutach będzie OK.
    - zlokalizuj źródło wilgoci - jeśli to nagrzewnica lub przewód spryskiwacza,
    to napraw/wymień co trzeba. Jeśli to nie one, pilnuj, by nie nanosić śniegu
    do wnętrza auta - szczotka, otrzepywanie butów - a jesli już jest, to
    szmatka na podłogę przy wychodzeniu z auta, często wymieniana na suchą.
    - umyj szyby od wewnątrz amoniakiem lub alkoholem, odtłuść je b. dokładnie
    - jako pochłaniacz wilgoci propouję silikonowy żwirek dla kota - na płaską
    tackę i pod fotel pasażera. Działa b. dobrze, kosztuje niewiele (13 zł za
    kilka kilogramów, wystarcza na całą zimę i wiosnę)

    MW

  • 19. Data: 2011-01-03 12:03:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.01.2011 22:47, to pisze:

    > Jest normalny i jego rada jest bardzo dobra, bo tego typu problemy to
    > najczęściej skutek niesprawnej klimatyzacji

    Tak, zwłaszcza w samochodach bez klimatyzacji ;->

  • 20. Data: 2011-01-03 14:50:17
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Andrzej Lawa

    > Tak, zwłaszcza w samochodach bez klimatyzacji ;->

    Nie wiedziałem, że to forum o oldtimerach. ;-)

    --
    ignorance is bliss