  • 1. Data: 2013-01-03 23:20:37
    Temat: Płytki prototypowe... :-)
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    http://elm-chan.org/docs/wire/wcd.jpeg
    http://elm-chan.org/docs/wire/wiring_e.html

    Ma gość cierpliwość :-)

  • 2. Data: 2013-01-04 00:51:54
    Temat: Re: Płytki prototypowe... :-)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 03 Jan 2013 23:20:37 +0100, __Maciek napisał(a):
    > http://elm-chan.org/docs/wire/wcd.jpeg
    > http://elm-chan.org/docs/wire/wiring_e.html
    >
    > Ma gość cierpliwość :-)

    Sam tak kiedys robilem. Wbrew pozorom na etapie prototypu jest to calkiem
    szybkie - szybsze niz zaprojektowanie plytki :-P

    No ale moje kosci mialy gora 40 pin i byly w dip ...

    aaa - pomijam wczesniejsze czasy, gdy z zalozenia zaczynalem od tekturki i
    szpilki ... ale wtedy to gora dip 16 :-)

    J.

  • 3. Data: 2013-01-04 02:01:08
    Od: RR <m...@w...pl>

    W dniu 2013-01-03 23:20, __Maciek pisze:
    > http://elm-chan.org/docs/wire/wcd.jpeg
    > http://elm-chan.org/docs/wire/wiring_e.html
    >
    > Ma gość cierpliwość :-)

    To chyba już było, ale też fajne.
    http://zremcom.ru/article/interesting/36-samremont

    --
    rry

  • 4. Data: 2013-01-04 09:49:09
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu piątek, 4 stycznia 2013 02:01:08 UTC+1 użytkownik RR napisał:

    > To chyba już było, ale też fajne.
    >
    > http://zremcom.ru/article/interesting/36-samremont

    Jezusie... na zdjęciu u przedpiścy, jak zobaczyłem "gęstego" SOPa oblutowanego
    kynarem, myslałem, że padnę, ale tutaj ten BGA mnie rozłożył na łopatki po prostu. Z
    tego gościa nie powinni się śmiać, jemu powinni dać medal "Mistrz Lutownicy" za
    precyzję i pewną rękę.

    J.

  • 5. Data: 2013-01-04 18:59:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 4 Jan 2013 00:51:54 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Sam tak kiedys robilem. Wbrew pozorom na etapie prototypu jest to
    calkiem
    > szybkie - szybsze niz zaprojektowanie plytki :-P

    Też się przyznaje bez bicia, jedynie co mnie zniechęca to brak
    przewodu 0.3-0.5 w dobrej izolacji, która nie topilaby się mocno przy
    lutowaniu odsłaniając zbyt dużo drutu. Opcją jest używanie drutu w
    emali, ale skrzybanie emali z każdej końcowki przewodu zawsze mnie
    zniechecalo, chociaż trzeba przyznać ze takie "okablowanie" układu
    ma swój klimat :)

    --
    Marek

  • 6. Data: 2013-01-04 19:10:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości
    On Fri, 4 Jan 2013 00:51:54 +0100, "J.F."

    >Też się przyznaje bez bicia, jedynie co mnie zniechęca to brak
    >przewodu 0.3-0.5 w dobrej izolacji, która nie topilaby się mocno przy
    >lutowaniu odsłaniając zbyt dużo drutu.

    Kynar.
    Ale wymaga dobrych odizolowywaczek.
    Byla jeszcze jedna opcja - montaz owijany. Szlo piorunem, jak sie
    mialo dobry owijacz i podstawki do owijania :-)

    Ba - profesjonalne komputery w produkcji seryjnej (wtedy jeszcze
    nisko) byly tak zrobione.

    >Opcją jest używanie drutu w
    >emali, ale skrzybanie emali z każdej końcowki przewodu zawsze mnie
    >zniechecalo,

    Teraz jest emalia topliwa.
    A wczesniej ... slyszalem ze tygielek ze stopionym NaOH byl niezly -
    wystarczylo koniec zanurzyc :-)

    J.

  • 7. Data: 2013-01-04 19:11:15
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Jarek P. pisze tak:

    > ale tutaj ten BGA mnie rozłożył na łopatki po prostu

    Chyba niedałbym rady. Hmm może przez miesiąc to tak.

    --
    Piotr

  • 8. Data: 2013-01-04 19:13:11
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Marek pisze tak:

    > jedynie co mnie zniechęca to brak przewodu 0.3-0.5 w dobrej
    > izolacji, która nie topilaby się mocno przy lutowaniu odsłaniając
    > zbyt dużo drutu.

    skrętka się nie cofa prawie wcale no ale jest grubsza.

    --
    Piotr

  • 9. Data: 2013-01-04 19:22:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Teraz jest emalia topliwa.
    > A wczesniej ... slyszalem ze tygielek ze stopionym NaOH byl niezly -
    > wystarczylo koniec zanurzyc :-)

    Jeszcze można na polopirynę.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2013-01-04 19:41:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 4 Jan 2013 19:10:17 +0100, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Kynar.
    > Ale wymaga dobrych odizolowywaczek.

    Jak się nie daje odizolowac zębami to się nie nadaje ;)

    --
    Marek