  • 21. Data: 2010-08-28 17:45:05
    Temat: Re: Plytki drukowane - prototyp, gdzie wykonac.
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-08-28 15:02, Adam Dybkowski pisze:

    > Wow, a ile jeśli można wiedzieć?
    > Zawsze im wychodziło (dla moich projektów) w miarę tanio - nieco ponad
    > 20zł/dm^2 płytek 2-warstwowych z metalizacją. Plus dokumentacja (60 zł
    > za warstwę AFAIR), którą zacząłem dla oszczędności w końcu sam
    > przygotowywać (koszt: 3zł/kliszę A5 w naświetlarni).

    Mam 2 pytania.
    Czy płytkarnia nie narzeka na parametry mechaniczne tych klisz?
    Jak z elementami technologicznymi jak punkty bazujące, punkty ustalające
    dla wiertarki, rozmiar formatki, ewentualna obwódka wokół formatki?

    MD

  • 22. Data: 2010-08-28 20:21:41
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-08-28 19:45 Mario napisał(a):

    > Mam 2 pytania.
    > Czy płytkarnia nie narzeka na parametry mechaniczne tych klisz?

    Jak na razie nie narzekali. Ale nie robiłem powtórek, każdą kliszę
    użyłem tylko raz (taka specyfika prototypów). Klisze zwykłe, z
    naświetlarni DTP.

    > Jak z elementami technologicznymi jak punkty bazujące, punkty ustalające
    > dla wiertarki, rozmiar formatki, ewentualna obwódka wokół formatki?

    Można w sieci znaleźć instrukcje szczegółowe wyglądu formatek właśnie
    dla Faldruku - ja się kierowałem tym oraz poprzednimi projektami, dla
    których oni przygotowywali dokumentację. Teraz koszt dokumentacji to dla
    mnie 3zł razy liczba klisz A5 (ale minimum 10 zł - ot takie wymaganie
    naświetlarni). Plus nieco pracy na poskładanie tej formatki w programie
    do PCB. Naświetlam w warszawskim Javelin'ie a do Faldruku jeżdżę osobiście.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 23. Data: 2010-09-07 14:20:09
    Od: "Chomik" <c...@h...pl>

> [...]
    > Warunki i wymagania:
    >
    > plytka ok 10x15 cm
    > dwustronna
    > soldermaska i cynowanie
    > metalizacja, wiercenie (to chyba oczywiste :)
    > bez zadnych nadrukow
    > firma musi akceptowac plik z Eagla
    > najlepiej z Warszawy lub okolic
    > czas realzacji mniej istotny ale zeby to nie bylo miesiac
    > cena jest parametrem drugorzednym
    >
    > Moze za duzo tego :) ale plytek nigdy nie zlecalem wszystkie robilem sam
    > no a teraz nadeszly czasy na bardziej skomplikowane i wymagajace.

    Ostatecznie poszedl prototyp do zrobienia w drukowane.pl. Zobaczymy czy bede
    zadowolony :)

  • 24. Data: 2010-09-07 19:10:02
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-09-07 16:20 Chomik napisał(a):

    > Ostatecznie poszedl prototyp do zrobienia w drukowane.pl. Zobaczymy czy
    > bede
    > zadowolony :)

    Daj znać o wynikach. Łyknęli plik projektu z Eagle?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 25. Data: 2010-09-08 11:13:33
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-09-07 21:10, Adam Dybkowski pisze:

    > Daj znać o wynikach. Łyknęli plik projektu z Eagle?

    Zdaje się że mają do ściągnięcia na stronie skrypt/program do
    generowania prawidłowej dokumentacji z projektu w Eagle.
    Swoją drogą troch dziwne, że żeby uzyskać dokumentację produkcyjną
    trzeba zapuścić jakąś obcą aplikację. Kolejny powód żeby stosować Kicada :)

    MD

  • 26. Data: 2010-09-08 14:28:04
    Od: "Chomik" <c...@h...pl>

> [...]
    > Swoją drogą troch dziwne, że żeby uzyskać dokumentację produkcyjną trzeba
    > zapuścić jakąś obcą aplikację. Kolejny powód żeby stosować Kicada :)

    Wyslalem im dokumentacje wygenerowana wlasnie za pomoca ich skryptu.

  • 27. Data: 2010-09-09 23:00:40
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-09-08 13:13 Mario napisał(a):

> [...]
    > Swoją drogą troch dziwne, że żeby uzyskać dokumentację produkcyjną
    > trzeba zapuścić jakąś obcą aplikację. Kolejny powód żeby stosować Kicada :)

    To z Eagle'a nie da się w normalny sposób (np. wybierając taką opcję z
    menu) wygenerować Gerberów i Excellona? Zaprawdę dziwny program.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 28. Data: 2010-09-10 10:12:05
    Od: Mateusz Klatecki <m...@k...net>

    On 10 Wrz, 01:00, Adam Dybkowski <a...@4...pl> wrote:

    > To z Eagle'a nie da się w normalny sposób (np. wybierając taką opcję z
    > menu) wygenerować Gerberów i Excellona? Zaprawdę dziwny program.

    Oczywiście, że się da wygenerować Gerbery. A ten program czy skrypt
    jak go nazywają przedpiścy to po prostu ustawienia (jakie warstwy
    wyeksportować, nazwy plików itp.). Równie dobrze można to sobie
    wyklikać w Eaglu.

    --
    Mateusz Klatecki

  • 29. Data: 2010-09-10 18:37:09
    Od: "Chomik" <c...@h...pl>

    sam

    > Ostatecznie poszedl prototyp do zrobienia w drukowane.pl. Zobaczymy czy
    > bede
    > zadowolony :)

    Termin realizacji byl na 20-tego a tu dzis dostaje maila ze zrobione i beda
    do odbioru. Jak na poczatek dobra wiadomosc. Zobaczymy czy z reszty tez bede
    zadowolony.

  • 30. Data: 2010-09-13 14:19:33
    Od: "Chomik" <c...@h...pl>

    > Daj znać o wynikach. Łyknęli plik projektu z Eagle?

    Plytki wlasnie doszly, duzo wczesniej niz byl termin realizacji podany. Byc
    moze akurat tak mi sie trafilo.
    Co do plytek moge powiedziec ze nie mam zastrzezen. Co prawda nie byly jakos
    zbytnio skomplikowane, troche SDM i kilka przewlekanych elementow. Tak jak
    byla mozwa sciezki sa pocynowane w calosci przed nalozeniem SM co w
    przypadku lutowania innego niz lutownica mogloby spowodowac jakies dziwne
    niepozadane efekty na SM. Ale wiedzialem ze tak robia i na tym etapie
    konstrukcji to mi nie przeszkadza.
    Reasumujac jestem zadowolony.